Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Olaf skriver manus!

edited June 2004 in Donaldisme

Som de fleste her sikkert vet. Det vet jeg også veldig godt faktisk. At han har skrevet 5 historier, og har startet på sin sjette. Men det var ikke akkurat det jeg tenkte på da jeg lagde dette emnet.. Jeg prøver å følge godt med om Olaf sine historier er kommet i trykk, men har ikke sett noen ennå. Jeg vet ikke om noen har vært i bladet ennå, så det vil jeg gjerne ha svaret på. Helst vil jeg også at dere sier nummeret på bladet..
Men ellers så kan vi/dere bruke dette topicet til å diskutere hans historier.

Takk for meg.

«13456722

Comments

• edited November -1

Siden Olaf er bortreist, kan jeg svare for han. Historien "Donald for en dag" sto på trykk i Donald Duck & Co. nr. 26 i fjor. Hans neste historie vil stå på trykk i nr. 35 i år.

• edited November -1

Donald for en dag var forresten en artig og underholdende historie, og ettersom at dette var den første historien til Olaf Solstrand virker dette veldig lovende etter min mening. Gleder meg til nr. 35:-)

• edited November -1

OK. Takker for svar. Jeg har hørt at den neste historien hans skal tegnes av selveste Romana Scarpa! Gleder meg :-)

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Jeg har hørt at den neste historien hans skal tegnes av selveste Romana Scarpa!

Korrekt. Du kan finde en liste over Olafs historier (så langt de er udgivet og lidt længere) her:
    http://coa.inducks.org/coa/c1/creator.php/7/Olaf+Solstrand/1

• edited November -1

Pannekake skrev:

OK. Takker for svar. Jeg har hørt at den neste historien hans skal tegnes av selveste Romana Scarpa! Gleder meg :-)

Historien har BLITT tegnet av Romano Scarpa. Det er den historien som kommer i nr. 35. Gleder meg!

• edited November -1

Jeg har vært så heldig å se tegningene til neste utgave og de er virkelig flotte. Jeg gleder meg utrolig til å se det ferdige resultatet.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jeg har vært så heldig å se tegningene til neste utgave og de er virkelig flotte. Jeg gleder meg utrolig til å se det ferdige resultatet.

Jeg fikk også se tegningene. Det er ikke så mye som kan tilføyes det Lars Olav skrev, men jeg kan si at jeg gleder meg også til historien kommer på trykk.

• edited November -1

Fergus skreiv:

Lars Olav skreiv:

Jeg fikk også se tegningene. Det er ikke så mye som kan tilføyes det Lars Olav skrev, men jeg kan si at jeg gleder meg også til historien kommer på trykk.

Kvar har dykk sett den? (Litt nysgjerrig.)

• edited November -1

Vi var begge på bursdagsfesten til Donald og der var selvfølgelig også Olaf

Det var der vi fikk se den.

• edited November -1

Har folk lyst på ein "teaser"? :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Har folk lyst på ein "teaser"? :-)

Jeg har ihvertfall lyst på en...

• edited November -1

OK... *senke stemmen til trailernivå*

Alle har vi opplevd å vere midt i ei spennande bok eller midt i ein spennande teikneserie, og så plutseleg møte dei fem urovekkande orda: "Fortsettelse følger i neste nummer." Hadde det ikkje vore fantastisk å då kunne få neste nummer med ein gong, slik at ein slapp ventetida?

Jo, så absolutt. Men det går jo ikkje an, gjer det vel? Neste nummer er sannsynlegvis ikkje trykt enno, og kanskje til og med ikkje ferdig skrive enno. Men kva om du kjennar ein genial oppfinnar...? Ein oppfinnar som kan lage ei maskin som kan trykkja oppfølgjaren til alle bøker og blader i verda, lenge før desse er tilgjengelege andre stadar?

Donald opplever nettopp dette. Han vil vite korleis cowboyhistoria held fram, og får difor ei Petter Smart-oppfinning som kan gi han neste bok med ein gong utan å måtte vente i to månadar. Spørsmålet er kva som skjer når Donald prøvar å mate denne maskina med ei avis...

Fortsetjing følgjar i DD&Co 35-04.

• edited November -1

dette hørtes bra ut!

• edited November -1

Høres kjempe spennende ut! Håper at historien er ganske lang (13-18 sider).. Hehe.. Gleder meg til å se det endelige resutatet.

• edited November -1

Eg kjem til å i hovudsak skrive historier på 12 sider, og denne er ikkje noko unntak.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Spørsmålet er kva som skjer når Donald prøvar å mate denne maskina med ei avis...

Fortsetjing følgjar i DD&Co 35-04.

Dette minner meg om den serien som gikk på TV3, der hovedpersonen hver morgen fikk avisen for neste dag. Han ble helt besatt og løp rundt og reddet mennesker dagen lang. Ble en del pussige situasjoner ut av det...

• SvKSvK
    edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg kjem til å i hovudsak skrive historier på 12 sider, og denne er ikkje noko unntak.

Er dette noe du velger selv, eller er det noe forlaget ønsker at du skal gjøre?

Jeg lurer litt på om man f.eks. "må gjøre seg fortjent" til å få skrive fortsettelseshistorier eller noe i den dur, eller om dette er noe man kan ytre ønske om og så få lov til.

• edited November -1

SvK skreiv:

Er dette noe du velger selv, eller er det noe forlaget ønsker at du skal gjøre?

Det handlar litt om kva forlaget har behov for, men eg reknar med at eg har litt innvirkningskraft over dette sjølv òg - at dei legg merke til kva eg likar å jobbe med.

Jeg lurer litt på om man f.eks. "må gjøre seg fortjent" til å få skrive fortsettelseshistorier eller noe i den dur, eller om dette er noe man kan ytre ønske om og så få lov til.

Eg har allereie skrive ei fortsetjingshistorie, så eg trur ikkje kravet er SÅ høgt for det (med unntak av at ein ikkje får skrive desse FRYKTELEG tidleg i karriera - men eg skreiv ei som mi femte historie, og det er jo ganske tidleg det òg). Og eg lyver nok litt når eg seier at eg i hovudsak kjem til å skrive 12-sidarar - framover kjem eg sannsynlegvis til å skrive like mange 16-sidarar. Men av dei siste fem historiene mine (inkludert den eg jobbar med no) har fire vore på tolv sider. Og det er dei eg trivast best med å jobbe med.

• edited November -1

Når kommer neste historie :-)

• edited November -1

Tja, den som visste det ...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?