Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Historieideene vi er lei av

124»

Comments

• edited November -1

Fisken skreiv:

Når det gjelder historier, så er jo et klart problem med "intelligente" parodier at historien skal oversettes til mange andre språk, og at kjendisene da vil få navn som ligner på nasjonale kjendiser. Og parodien forsvinner.

Da er det bedre å unngå slike poenger helt.

Eksemplet ditt understreker ingenting. Det er en quiz for barn på en Donald-side for barn. Helt sikkert morsomt for mange.

Barn fortjener bedre enn dette.

• edited November -1

Hvor Lille Gull og Diderik Duck gjorde av seg er et mysterium, det eneste vi vet er at de dro fra Andeby da de ble lei Skrue sin gjerighet. Penny dro til scotland og bosatte seg på McDuck borgen. Men det er lite sansynelig at vi får se Ole, Dole og Doffens far. Hvis guttenes far dukket opp så ville han på en måte ta over den plassen Donald har for guttene.

Men nå over til det jeg er lei av, Jeg synes Donald dominerer bladet i for stor grad nå. Det er for lite variasjon i utvalget av figurer i historiene nå.

Og jeg er lei av historier med bare B-gjengen som Frank Aa
    nevnte tideligere, de raner jo alderi Skrue lenger og det blir kjedelig i lengden.

• edited November -1

Er lei av italiensk(inspirerte) historier der Skrue tror han kan behandle Donald akkurat som han ønsker pga Donalds gjeld slik at Donald må betale når Skrue gjør noe som får negative konsekvenser.

• Dette er ikke noe jeg syns er utbrukt, men liker ikke Bernadós historier.. han tegner så merkelig. Selve historien blir ikke interessant da. Tegningene har MYE med opplevelsen å gjøre så det viser seg at det ikke bare er manuset som er uhyre viktig, men også tegningene :) Er heller ikke så glad i historier som har duse farger eller de historiene hvor b-gjengen f.eks. har oransje skjorter. Håper folk skjønner hva slags historier jeg mener...

Når dere snakker om at dere synes det og det er utbrukt, så skjønner jeg det, men jeg blir egentlig aldri lei av å lese dem, uansett om plottet er brukt tusen ganger før :) Det er jo på en måte blitt det jeg forbinder med Donald.
  • Apropos quiz: Jeg er ganske lei av at Donald-quizer så ofte begrenser seg til rent tekniske spørsmål fra Don Rosas stamtre. I svært mange spørrebøker, pub-quizer og annet hvor man vil ha med ett tegneseriespørsmål eller to, er det i 90% av tilfellene "Hvem er Kaci Kvakks søsters fetters onkel?" eller noe lignende. Dette er noe jeg har opplevd utrolig mange ganger. Jeg skjønner at det er enkle spørsmål å lage, men jeg vil si at det ofte bommer helt, og er egentlig ganske uinteressant for både donaldister og ikke-donaldister.
  • Jeg er lei av disse historiene hvor Donald trenger hjelp med noe han går til Petter Smart som tilfeldigvis er ferdig med oppfinnelsen, Donald tar den og går, så har Petter glemt å si noe om at det er en feil med den eller at den ikke er helt ferdig eller noe sånt, så går noe galt når Donald bruker maskinen for som oftest tredje gang, rett etter kommer Petter å sier at det er en feil med maskinen og en folkemengde kommer etter Donald mens han løper sinna etter Petter
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?