Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck Junior

edited November 2009 in Donaldisme

Er det noen som vet hvordan det gikk med Donald Duck Junior, bladet som skulle være tilpasset de minste barna? Ga Egmont opp med en gang? Det første nummeret kom som bilag til Donald Duck & co., slik sett ga det vel ingen pekepinn om salgspotensiale skulle man tro.

Jeg har en gutt som burde vært i målgruppen (5 år), men han foretrekker det vanlige Donald-bladet, for ikke å snakke om Hall og Fame-bøkene, selv om han ikke kan lese ennå. For ham ble DD Junior hverken fugl eller fisk; kjedelige serier og uforståelige oppgaver. Slik sett er det ikke noe tap at det ikke ble noe av. Allikevel hadde det vært interessant å få vite hva som er skjedd.

«1

Comments

• edited November -1

Ble det ikke noe av?? Betyr det at alle de som betaler 996 kroner for et årsabonnement (for eksempel fra Univers) kaster pengene ut av vinduet?

• edited November -1

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har sett bladet i butikken etter at nummer 1 var med som bilag til Donald i slutten av august. Det ble sagt å skulle komme hver tredje uke, men hverken på InDucks eller hos mineserier.no er det registrert mer enn ett nummer.

Men du har rett - det annonseres stadig for bladet, senest i det Donaldbladet som kom i posten i dag.

• SvKSvK
    edited November -1

Var ikke dette et blad kun for abonnement, i likhet med DD Ekstra?

• edited November -1

Stemmer, dette er eit blad som seljast berre i abonnement.

Og det er ikkje årsabonnement, det er 24 nummer, altså 72 veker. Etter det overførast abonnenten til eit abonnement på Donald Duck & Co.

Vi er nesten fremme, så vi er ikke hjemme ...

• edited November -1

OK, jeg forstår. Da var det avklart. Det er således nærliggende å anta at ingen brukere av mineserier.no og heller ingen av de ansvarlige hos InDucks abbonerer på bladet ettersom det ikke er lagt inn noen av stedene.

Men jeg blir ikke overrasket om dette bladet får en kort levetid, kvaliteten på første nummer lovet ikke godt. Man skal ikke undervurdere folk, selv om de er små og ikke kan lese.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Det er ikkje årsabonnement, det er 24 nummer, altså 72 veker. Etter det overførast abonnenten til eit abonnement på Donald Duck & Co.[/i]

Synes ikke du at det skal være opp til abonnentene selv om de ønsker å gå over fra DD jr. til DD&Co? Jeg vil tro at seriøse abonnenter som Erik Hørthe (komplettist) vil ha seg frabedt et slikt avbrudd i sitt abonnement.

• edited November -1

Hva er egentlig forskjellen på seriøse og ikke seriøse abonnenter?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

[..et slikt avbrudd i sitt abonnement.

Jeg tror ikke det er snakk om noe avbrudd. Det er kun disse heftene, beregnet på å lære å lese. Etterpå kan man lese nok til å avansere til Donald Duck & Co. Nye abonnenter på Donald Duck junior, får de samme heftene, om man starter nå, neste år, eller året etter der.

• edited November -1

Tror de fleste småbarn vil være mer enn nok fornøyd med DD & Co, og at DD Junior ikke vil bli den suksessen Egmont trodde. Jeg er mer for at de satser på ukebladet som har skrumpet etter at DD Ekstra kom.

Egentlig har vel har Egmont ved å utgi DD Ekstra hevet åravgiften på DD & Co for dem som vil ha samme mengde tegnserier pr. måned.

• edited November -1

Jeg får alle nummer av DD Junior, og tror jeg må si meg enig med bla.a Nestor Burma og Christer: De fleste barn vil antakelig foretrekke det vanlige ukebladet. Ellers er det litt spesielt at bladene ikke er nummerert synes jeg. Kanskje dette er årsaken til at det er vanskelig å registrere dem i Inducks?

• edited November -1

erikh skreiv:

Ellers er det litt spesielt at bladene ikke er nummerert synes jeg.

... men telja rundstykker, DET kan dei.

• edited November -1

Det kommer en utgave av Donald Duck Junior i butikkene nå på mandag, til spesialpris kr 19. Dette er for å verve nye abonnenter.
    Donald Duck Junior

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Det er således nærliggende å anta at [...] ingen av de ansvarlige hos InDucks abbonerer på bladet ettersom det ikke er lagt inn noen av stedene.

Komplettist som eg er, så har eg no bestilt abonnement på dette, slik at blada vil dukke opp på Inducks etter kvart.

erikh skreiv:

Ellers er det litt spesielt at bladene ikke er nummerert synes jeg.

Eg har berre nr. 1 og 8–10 førebels, men 8–10 er iallfall nummererte.

Øyvind Braaten skreiv:

Det kommer en utgave av Donald Duck Junior i butikkene nå på mandag, til spesialpris kr 19.

Dette bladet kjem tydelegvis i to ulike utgåver, altså – framsidene er iallfall ulike på dette bladet og det ein får gjennom abonnement.

• edited November -1

Nr. 3, 4 og 5 er uten nummer, i hvert fall i de utgavene jeg har fått. Resten har vært numrerte

• edited November -1

Erikh skreiv:

Nr. 3, 4 og 5 er uten nummer, i hvert fall i de utgavene jeg har fått. Resten har vært numrerte

Kan manglende nummerering skyldes manglende respekt for målgruppen?

• edited November -1

Neppe.

• edited November -1

Ser det står i annonsen i DD9 at ein no får kjøpt abonnement på dei ni første numra i serien. Det er altså ikkje lenger eit krav å bestille alle 24 nummer. Men framleis står det i annonsen og på kupongen at det skal kome 24 nummer totalt.

• edited November -1

Noen som vet om butikkversjonen av Donald Duck Junior kun var et engangstilfelle? Det høres slik ut i forordet i bladet, men det står også "vi sees om 3 uker" på siste side.

Ifølge mineserier.no var det utgitt enda en butikkversjon for noen uker siden, men ser nå at datoen er endret til kommende tirsdag. Stemmer dette?

• edited November -1

Lillebroren min er 6 år og han elsker Donald Duck Junior.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?