Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

"Celebrating the Duck!" i Oslo 6. juni

edited April 2009 in Donaldisme

Vi minner om vårt arrangement ”Celebrating the Duck!” den 6. juni i Oslo!

http://www.donaldismen.no

Her er det fortsatt ledige plasser! Og vi oppfordrer flere ungdonaldister til å melde seg på! Dere vil garantert ha utbytte av å treffe oss som har litt flere år på nakken, og vi ”fossiler” har utvilsomt også noe å lære av dere unge. Dette er et treff for Donaldister / Disney-fans i alle aldre, som har til felles at de er interessert i en eller flere sider omkring temaet ”Donald Duck”, enten det nå gjelder samling av serier/ filmer eller forskning på diverse plan. Dette er altså alt annet enn en slags donaldistisk versjon av NRK1 sitt TV-show ”Den Store Klassefesten”, snarere en markering av en tegneseriefigur som har gledet millioner av nordmenn gjennom alle de årene han har eksistert. Målet er uansett at det skal bli en dag til felles inspirasjon, hyggelige opplevelser og ny innsikt - for alle deltakerne - når det gjelder årets 75 års jubilant!

Så meld deg på snarest – før det blir for sent!

Merk at vi jobber kontinuerlig med å få til et så flott program som mulig denne dagen, så følg med på nettsiden vår med jevne mellomrom for oppdateringer.

Vår siste oppdatering er en meget spennende auksjon som skal skje denne dagen!

«1

Comments

• edited November -1

Arild Midthun kommer - kommer du?

Se oppdatert program på våre nettsider!

I dag er det nøyaktig kun en måned igjen til arrangementet.
    Så hvis du fortsatt sitter på gjerdet og vurderer om du skal melde deg på eller ikke, bør du gjøre det , for tiden er meget knapp!

P.S. Vi kommer ikke til å legge ut flere påminnelser nå på AOL!
    Følg med på vår nettside for eventuelle oppdateringer. Spørsmål ifm. arrangmentet kan også rettes til oss direkte via vår nettside.

• edited November -1

Eg prøver meg på noko nytt i samband med dette arrangementet:
    https://twitter.com/celebtheduck

Men som sagt, det foutset trådlaus Internett-tilgang og at eg ikkje vert for «oppteken»!

Kvitre-kvitre! :-D

• edited November -1

Det høres spennende ut. Noen av foredragene gir et innblikk i Donald-historien som tidligere er ukjent og som nå blir presentert for første gang. Kvitre!

• edited November -1

Gleder meg! Jeg tar med meg notatblokk og fotokamera!

• edited November -1

Har fått lest gjennom Eiriks tvitring no (tok meg ikkje tid til å følge heile greia fortløpande, beklager), og det ser ut som om det har vore eit strålande arrangement. Her er det berre å gratulere med vel gjennomført!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

det ser ut som om det har vore eit strålande arrangement.

Det har det absolutt vært! La det ikke gå 75 år til neste gang! :-)

• edited November -1

Ang. bileta eg lova, så byrja eg å laste dei opp på Flickr, som eg trudde var eit godt alternativ. Men det viser seg at dei har ei grense på 100 MB i bandbreiddekapasitet per månad, som dei skriv. Etter å ha lasta opp berre sju bilete hadde eg visst brukt 21 % av denne.

Nokon som har forslag til betre alternativ?
    (Eg har 125 bilete på til saman 381 MB …)

• edited November -1

Når de bare skal ses på nett trenger de vel ikke å være i fullstørrelse? Ved å forminske dem til vanlig nettstørrelse blir de jo betraktelig mindre...

• edited November -1

Tommy skreiv:

Når de bare skal ses på nett trenger de vel ikke å være i fullstørrelse? Ved å forminske dem til vanlig nettstørrelse blir de jo betraktelig mindre...

Ja, du har vel rett. Eg får finne eit verktøy for massehandsaming av bilete. Det vert litt kjedeleg å ta eitt og eitt. :-D

• edited November -1

Hade jag kunnat i helgen hade jag absolut åkt till Oslo, men tyvärr var det andra planer som fick komma emellan. Jag var uppriktigt ledsen över det och det var många på talarlistan som jag emailat med de senaste åren och fantastiskt gärna hade träffat i verkliga livet (och säkert i publiken också).

Det får bli nästa gång det arrangeras någon större donaldistisk sammankomst i Norge. Finns det några sådana? Finns det några bilder eller bloginlägg om sammankomsten?

• edited November -1

germund skreiv:

Finns det några bilder eller bloginlägg om sammankomsten?

Jeg planlegger i alle fall i neste nummer av KVAKK! å skrive en god del om arrangementet. Intervjuet med Jon Gisle vil blant annet være med, i tillegg til blant annet Arild Midthuns presentasjon og foredraget om Alf Næsheim.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Tommy skreiv:

Ja, du har vel rett. Eg får finne eit verktøy for massehandsaming av bilete. Det vert litt kjedeleg å ta eitt og eitt. :-D

Easy Thumbnails anbefalast.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Bileta er no på veg opp på gruppesida «Celebrating the Duck» på Flickr.

Dersom de ikkje får opp noko på denne sida, kan de prøve http://flickr.com/eirikub

• edited November -1

Veldig givende arrangement som ga mye inspirasjon til hobbyen. Jubileumskaka var så fin at det tok lang tid før noen endelig turde å skjære i den. Håper at det blir flere samlinger i framtiden.

• edited November -1

Eirikb skreiv:

No når eg kom i gang, tek eg like godt alle bileta, både gode og dårlege. :-)

• edited November -1

Fin dokumentasjon!

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Eirikb skreiv:

No når eg kom i gang, tek eg like godt alle bileta, både gode og dårlege. :-)

Jeg klarer ikke å se bildene, har du noen tips?

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Jeg klarer ikke å se bildene, har du noen tips?

Ja. Prøv adressa http://flickr.com/eirikub.

• edited November -1

Ser virkelig ut som om Dere klarte å feire dagen uten meg :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?