Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

AOL er ustabil

13»

Comments

• edited November -1

Azzout skrev:

Og hvilke eksempler jeg har brukt er helt irrelevant i forhold til diskusjonen..

Så lenge du setter mitt opplysningsinnlegg i tvil, ved hjelp av et urimelig eksempel, så må du forvente at du må svare for deg.

Sigvald skrev:

1)
    Man kan vel anta at Olaf har valg en norsk server beregnet på norske sider, for AOL?

Det kan godt hende. Men er jo ikke lett å vite så lenge det er brukt en .com -adresse.

• edited November -1

Sukk, for å få den saka ut av verda: Webhotelleverandøren min er Subsys. Det er ein norsk leverandør som har tenarane sine i Noreg. Sjølvsagt kan eg ikkje med det garantere at det ikkje eksisterer utanlandske sider på serveren, det kan godt hende, det. Og Andeby Online sjølv er relativt populært midt på natta det òg -- 17 % av trafikken så langt i mai har kome mellom midnatt og 6.00 på morgonen.

Men det er ingen vits i å krangle om dette, då problemet SANNSYNLEGVIS skuldast at eg er inkompetent og har gjort noko feil.

• edited November -1

Vil bare gi Olaf mitt intrykk av hvordan jeg opplever AOL:
    Jeg trykket på knappen "Gå tilbake til forumoversikta..." og det tok hele TO sekunder før jeg havnet til selve forumoversikten. Dette har jeg store problemer med å finne meg i. Tenk hvor mange innlegg som kunne ha blitt postet i den perioden. Siden dette helt klart viser at mySQL er for tregt og siden txt er for ustabilt foreslår jeg et system der vi, stedet for å skrive direkte på forumet som vi gjør nå, sender mails til Olaf og han personlig legger ut foruminnlegget på AOL. Slik slipper vi treghet i systemet og det eneste Olaf trenger å gjøre er å sitte 24/7 å følge med om han mottar mailer. Og det er val bare rett å rimelig å forlange av han siden han tross alt ikke gjør noe annet fornuftig her på forumet enn å programmere det, betale for serverleie, oppdatere det, skrive nyheter, moderere forumet, tilpasse siden slik at Det Gode Selskap (TM) får det slik de vil ha etc...

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

Vil bare gi Olaf mitt intrykk av hvordan jeg opplever AOL:
    Jeg trykket på knappen "Gå tilbake til forumoversikta..." og det tok hele TO sekunder før jeg havnet til selve forumoversikten...

Heldig for deg. Saken er at ting går langt tregere hos andre. Azzout snakker om et drøyt minutt - selv har jeg prøvd å vente i 10 minutter uten at noe skjer. Dette er derfor ikke noe å ironisere over.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

selv har jeg prøvd å vente i 10 minutter uten at noe skjer. Dette er derfor ikke noe å ironisere over.

Særlig ikke hvis man klarer å overse essensen i Jørn McDucks innlegg:

Og det er vel bare rett å rimelig å forlange av han siden han tross alt ikke gjør noe annet fornuftig her på forumet enn å programmere det, betale for serverleie, oppdatere det, skrive nyheter, moderere forumet, tilpasse siden slik at Det Gode Selskap (TM) får det slik de vil ha etc...

For øvrig, når Sigvald er en av ytterst få som besværer seg over treg nedlastning, kan det da ikke tenkes at problemet ligger et annet sted enn hos AOLs server?

• edited November -1

Jepp. Jeg har et gammelt modem hjemme, som jeg generelt opplever som ganske tregt. Men jeg har ingen spesielle problemer med forumoversikten på AOL. Det tar kanskje 10 sekunder på det verste.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Og Andeby Online sjølv er relativt populært midt på natta det òg -- 17 % av trafikken så langt i mai har kome mellom midnatt og 6.00 på morgonen.

Det meste av dette er mellom midnatt og 2.00 skulle jeg tro. :-)

Det går tregt av og til når jeg trykker på "Til oversikta". Men det er ikke noe problem - når dette skjer nytter jeg høvet til å gjøre noen småting, f.eks. rydde i mailboksen eller lese litt på en eller annen annen nettside. Det er sjelden jeg har bare ett vindu oppe om gangen. Så litt forsinkelse en gang iblant er ikke noe problem for meg. :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?