Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Nytt donaldistisk tidsskrift

145791015

Comments

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Tror nye brukere som leser den første posten i denne tråden og følger linken klør seg litt i hodet.

Det tror jeg at du har ret i!

• edited November -1

Jeg vil nå henvise til http://www.kelpie.no/kvakk/kvakk2.htm for mer informasjon om KVAKK! #2, for eksempel hvordan forsida ser ut.

Samtidig kan jeg informere om at http://www.kelpie.no/kvakk er KVAKK!s faste nettsted framover. Dette er forsåvidt noe jeg bare har smelt sammen i en fei, og som dere kan se virker det hele foreløpig litt uferdig. Merk også at dette enkelt og greit bare er en informasjonsside for tidsskriftet KVAKK! og inneholder forsåvidt ikke så veldig mye annet interessant. Det interessante for KVAKK! sin del er jo (forhåpentligvis) det som kommer i bladene.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Jeg vil nå henvise til http://www.kelpie.no/kvakk/kvakk2.htm for mer informasjon om KVAKK! #2, for eksempel hvordan forsida ser ut.

Samtidig kan jeg informere om at http://www.kelpie.no/kvakk er KVAKK!s faste nettsted framover. Dette er forsåvidt noe jeg bare har smelt sammen i en fei, og som dere kan se virker det hele foreløpig litt uferdig. Merk også at dette enkelt og greit bare er en informasjonsside for tidsskriftet KVAKK! og inneholder forsåvidt ikke så veldig mye annet interessant. Det interessante for KVAKK! sin del er jo (forhåpentligvis) det som kommer i bladene.

I DDF(r)-forumet står det at bladet utkommer i forbindelse med Raptus-festivalen - selv om noen av oss er i Göteborg. Men så har vi det nye Don Rosa indekset til gjengjeld - så det får vel gå opp i opp... Harald Abrahamsen har dog fått tilsendt noen eksemplarer til Bergen så kanskje dere finner indekset på Raptus også?

• edited November -1

Kvakk kom ramlandes i postkassa i dag! Har ikke rukket å lese så mye ennå men det så bra ut.

• edited November -1

Ja, dette så bra ut, jeg likte spesielt godt MITT LIV MED DONALD av Nils Petter Smeby (gleder meg til fortsettelsen) og WALT DISNEY OG NORGE av Are Myklebust. Ellers var intervjuet av Olaf bra og også morsomt å lese om Skrues pengebinge. Har ikke rukket og lest Firenze artikkelen.

• edited November -1

Har kommet ca. halvveis i bladet og det er virkelig fornøyelig lesing. Jeg likte også spesielt godt "Mitt liv med Donald" (jeg vet hvertfall hva jeg skal gjøre neste gang jeg ser en søt jente), men også de andre artiklene er kjempeinteressante. F.eks. meget interessant å få se en av Olaf sine manussider. Ser frem til å lese resten av bladet idag.

• edited November -1

Lest hele nå, her var det mye bra. Mitt liv med Donald var velskrevet og morsom og god støtte for den kollektive teorien om at alt var bedre før. Firenze-gjennomgangen var urovekkende interessant lesning med DP 97 i en hånd og Den guddommelige komedie på nynorsk i den andre. Pengepingebyggmesterens beretning har jeg lest (i kortere utgaver på the internets) før, men den fortjener å nå ut til så mange som mulig. Intervjuet med ikke ukjente Solstrand var et interessant innblikk i et interessant forfatterskap. Og så videre.

Jeg har to innvendelser, men begge er små. Den ene er at det (med mindre jeg har blingset) ikke står noe sted i bladet hvor Onkel Skrue og flyktningen fra Firenze er å finne, så jeg måtte lete opp Kvakk #1 for å finne ut av det! Skandale. Den andre er ordet «kreasjoner». Sånt språk vil jeg ikke vite av.

• edited November -1

Kvakk nummer 2 er som reisesekken, det er mye mer inni der enn man skulle tro. Nils Petters artikkel er jordnært og godt lesestoff, som treffer rett der det skal. Skildringene av froskekast (skyhøg gjenkjennelsesfaktor der!), brorsbånd, mindeåring vulgærdonaldisme og måteholdne isselgere er anekdoter som bare kunne kommet fra en reflektert penn som denne. Og bildet av det omtalte bladet med reservasjonsteksten og det hele er litt av en godbit!

"Virkelighetens Anders And" er akkurat så pussig som seg hør og bør i en Donald-fanzine.

I anmeldelsene av tretten blader, haddde det vært moro å se en liste over de fem beste nye historiene (alle liker lister), og ikke minst de fem dårligste (om ikke alle liker lister, liker i alle fall alle slakt!).

• edited November -1

MatsGull skreiv:

I anmeldelsene av tretten blader, haddde det vært moro å se en liste over de fem beste nye historiene (alle liker lister), og ikke minst de fem dårligste (om ikke alle liker lister, liker i alle fall alle slakt!).

God idé! Det tar heller ikke så stor plass, så det bør det være mulig å innføre. Men jeg lurer på, er det egentlig noen som er interessert i den oversikten over hvor mange sider hver serieskaper har hatt på trykk siden sist? Eller er dette egentlig helt unødvendig å bruke plass på?

Er selvsagt veldig takknemlig for alle kommentarer som kommer, uansett hva det skulle gjelde i bladet.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Er det egentlig noen som er interessert i den oversikten over hvor mange sider hver serieskaper har hatt på trykk siden sist?

Jeg synes at det er interessant!

• edited November -1

Jeg synes også oversikten er interessant.

• edited November -1

Absolutt interessant å se hvilke tegnere Egmont prioriterer.

• ACAC
    edited November -1

Hvordan finder interesserede køpere der går ind på kelpie.no frem til siden om blad nr. 2's indhold?

• edited November -1

AC skreiv:

Hvordan finder interesserede køpere der går ind på kelpie.no frem til siden om blad nr. 2's indhold?

Det er foreløpig ikke noen link fra kelpie.no til kelpie.no/kvakk

Jeg har hatt det så travelt i det siste at jeg ikke har rukket å ordne det, men har planer om å få ordnet litt på Kelpie-sidene snart.

• edited November -1

Er det for tidlig å begynne å glede seg til å gå ned i postkassa nå? :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Er det for tidlig å begynne å glede seg til å gå ned i postkassa nå? :)

Er nok dessverre litt tidlig, men frykt ikke. Alt skal nok ordne seg!

• edited November -1

KVAKK! 3 forventes å postlegges i morgen, og info om bladet er lagt til på http://www.kelpie.no/kvakk

Har forøvrig også lagt til info om nr. 1, som jeg ikke fikk tid til i den hektiske perioden den KVAKK!-sida ble laget. Det har forøvrig også den siste tida vært veldig hektisk for meg, og før noen klager, så vil jeg si fra om to småfeil jeg har oppdaget i KVAKK! #3. På forsida står det "Skrue McDuck fyller 60 år! - side 40." Det riktige skulle vært side 38. Og i forordet står det to stedet henvist til "side XX". Her skulle selvsagt "XX" vært byttet ut med riktig sidetall. Har som sagt hatt det veldig hektisk med to eksamener samtidig som KVAKK! 3 skulle bli ferdig. I tillegg følte jeg meg ganske syk på slutten av redigeringsprosessen, så får skylde på det :-)

Uansett, KVAKK! 3 er klart, og hvis ting går som planlagt vil det komme fram god tid før jul. Så god lesing!

• edited November -1

kelpie.no skreiv:

Kari Korhonen, Ragnar Hovland, John Lustig, Olaf Moriarty Solstrand og Arild Midthun

For et squad! Dette blir bra.

• ACAC
    edited November -1

Dette ser særdeles lovende ud Tommy!

• edited November -1

Ser det står i Kvakk! at om ein følgjar med på bladets heimeside framover, vil ein få vite kven som er nominerte til Kvakk!s kåring av dei beste Donald-historiene i 2007. Når blir informasjonen tilgjengeleg? Venter spent!

(Mine personlege favorittar: Korhonens «Takketalen», Petruchas/Xaviers «Varehusets hemmelighet», Petruchas/Pasquales «Skurkeskolen», «Magiens mestere», Troelstrups/Nuñez' «Sviskekrigen», og kanskje Meikles «Strandet» og M. Gilberts/Marcatos «Tjuver på tjuvjakt».)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?