Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Nytt donaldistisk tidsskrift

1246715

Comments

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Wilfu, det er ikkje snakk om lønna journaliststillinger her, men det vil vera mogleg å bidra med artiklar til bladet. Nøyaktig korleis vil det vel kome meir informasjon om seinare, men eg ser iallfall at Tommy har sett deadline til 20. mai.

Det er nå 14 dager igjen til deadline. Således er det vel snart dags for å komme med mer informasjon om hvordan man kan bidra med stoff til bladet?

• edited November -1

Jeg lurer og jeg lurer:

Hvis man bestiller årsabonnement i dag; vil det utgå i desember, eller får man til og med mars-nummeret 2008?

Og vil abonnenter ha andre fordeler foruten å bli reservert hver utgave? (Jeg kommer til å være litt her og litt der i året som kommer, så jeg tror det er vel så lurt å kjøpe hver utgave for seg [men ikke hvis jeg går glipp av frynsegoder]).

• edited November -1

Olaf har trukket seg fra redaksjonen, og vil gjøre oppmerksom på at spørsmål om KVAKK! derfor skal rettes bare til meg.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Er det noen som har tips til hvordan det er mulig å skaffe flere abonnenter til KVAKK?

Det beste ville vel vært å annonsere.. Men hvor skulle man annonsere? I Donald-bladet ville det blitt for dyrt. Aviser ville òg blitt dyrt..
    Nei, dere må finne et billig og godt strategisk sted å annonsere.

Eller hyre noen til å henge opp plakater på lyktestolper i travle gater rundt omkring I Norge.

Dersom dere (mest sansynelig) har tenkt på dette, er jeg ikke til stor hjelp.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Nå er KVAKK!-sida http://www.andebyonline.com/kvakk (eller trykk KVAKK! oppe i menyen) oppdatert med litt om innhold og en får også se... (trommevirvel) forsida til bladet!

Der står det utgave 1, men hvor står det at det er nr.1 og evt. 1.årg, og liknende? Selv om utgiverne av DD&Co f.eks. ikke gidder å nevne dato på bladet, trenger ikke dere være like slurvete...

• edited November -1

Forsida er glimrende, et sært hjemmesnekret donaldrelatert bilde sånn som slike forsider skal være. Intervjuer og litterære referanser blir stas. Dette blir bra.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Forsida er glimrende, et sært hjemmesnekret donaldrelatert bilde sånn som slike forsider skal være. Intervjuer og litterære referanser blir stas. Dette blir bra.

Sant nok, men slikt hjelper lite dersom det slurves med det formelle. Det korrekte er nr. 1 ikke utgave 1. Derimot er det opp til utgiverne å finne ut om bladene skal nummereres fortløpende som Donald Pocket eller i årganger som DD&Co. Jeg tror dog det første vil være det beste og mest naturlige ettersom det er slik det gjøres med Donaldisten, DDF(r)appet, NAFS(k)uriren og Der Donaldist.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Hjemmesnekret?? Da tør jeg nesten ikke fortelle hvor mange timer jeg har brukt på den... :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sant nok, men slikt hjelper lite dersom det slurves med det formelle.

Kjekt å høre at innholdet i bladet spiller ingen rolle, så lenge det står "utgave 1" i stedet for "nummer 1". Men jeg kan glede deg med at jeg har vært inne og endret, og at det i stedet for "utgave 1" vil stå "nr. 1 - 1. årg" når bladet kommer i postkassa di.

• ACAC
    edited November -1

Sigvald, hvor mange numre af Der Donaldist har du set? Her har du virkelig et blad hvor det til tider er meget svært at se fra nummer til nummer at det er samme blad der er tale om - og det kan være svært at finde ud af hvilket nummer man har i hænderne.
    Lad dog Kvakk blive et godt blad i sig selv, uden at sammenligne det med andre blade..

• edited November -1

Tommy skreiv:

Den andre tingen er: Er det noen som har tips til hvordan det er mulig å skaffe flere abonnenter til KVAKK?

Hva med å få tilgang til medlemslisten til Donaldistene, og informere medlemmene?

• edited November -1

Tommy skreiv:

Vegar skreiv:

Hjemmesnekret?? Da tør jeg nesten ikke fortelle hvor mange timer jeg har brukt på den... :-)

Heh, var ikke vondt ment, jeg mener hjemmesnekret i betydninga ikke bare en tegning fra donald duck og co, men originalmateriale.

Sigvald skreiv:

Sant nok, men [en bra forside og bra innhold] hjelper lite dersom det slurves med det formelle.

Øh, jo, faktisk gjør det det.

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Hva med å få tilgang til medlemslisten til Donaldistene, og informere medlemmene?

Dette skal snart være i boks, tror jeg. Jan Krogh skal videreformidle til Donaldistene-medlemmene en reklametekst jeg har sendt han.

• edited November -1

Tommy skreiv:

MatsGull skreiv:

Dette skal snart være i boks, tror jeg. Jan Krogh skal videreformidle til Donaldistene-medlemmene en reklametekst jeg har sendt han.

Alt dette lover kjempebra, Tommy! Har dere også vart i kontakt med NAFSk? Svenske lesere bør kunne lese Kvakk omtrent like lett som danske lesere. Om nødvendig kan nok AC formidle kontakter mellem dere og NAFSk.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Er det noen som har tips til hvordan det er mulig å skaffe flere abonnenter til KVAKK?

Jeg kunne forestille mig, at det ville være en god idé at have en folder eller lignende stående hos de største/populæreste tegneseriebutikker i Norge. Vi har i hvert fald god erfaring med det her i Danmark, og ejerne vil typisk gerne hjælpe et ambitiøst projekt uden at tage noget for det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Har dere også vart i kontakt med NAFSk? Svenske lesere bør kunne lese Kvakk omtrent like lett som danske lesere. Om nødvendig kan nok AC formidle kontakter mellem dere og NAFSk.

Dette har jeg tenkt på tidligere, men ennå ikke kommet så langt. Takk for at du minte meg på det, sånn at jeg kan få gjort det så snart som mulig.

pryds skreiv:

Jeg kunne forestille mig, at det ville være en god idé at have en folder eller lignende stående hos de største/populæreste tegneseriebutikker i Norge. Vi har i hvert fald god erfaring med det her i Danmark, og ejerne vil typisk gerne hjælpe et ambitiøst projekt uden at tage noget for det.

Takk for godt tips. Dette skal jeg prøve på!

• edited November -1

Det er en ting jeg lurer på, har dere vurdert å bruke en mer typisk donaldistisk font i bladets tittel, noe slik som dette:
    http://duckman.pettho.com/kvakk.gif

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er en ting jeg lurer på, har dere vurdert å bruke en mer typisk donaldistisk font i bladets tittel, noe slik som dette:

Det håper jeg virkelig ikke blir aktuelt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg har nå prøvd å sette inn logoen din i stedet for den fonten som var. Da vil det bli seende ut som dette: http://www.andebyonline.com/kelpie/forsidealternativ.jpg (utropstegnet måtte kommet i tillegg)

Men jeg tror egentlig jeg liker det best sånn som det var. Den litt selvhøytidelige fonten som staver ordet KVAKK! synes jeg passer fint til et sånt blad.

• ACAC
    edited November -1

For nogen tid siden sendte jeg en mail til vores svenske søsterforenings bestyrelse og oplyste om bladet kvakk - og de spurgte om de kunne sende det videre ud på deres mailing-liste, ankism - det fik de naturligvis lov til - så online-brugerne er i hvert fald orienteret. Evt. kan Kvakk-redaktionen sende en mail til det svenske medlemsblad Kvacket : kvacket krøllealfa nafsk punkt se - de bragte en kort notits om foreningen da vi startede op, og har siden bragt mangt og meget fra os.
    Rappet nævner Kvakk i vores nyhedssektion.
    Infohæfte hos forskellige relevante tegneserieforhandlere ville netop være en god idé - det har virket for os fra DDF(R)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?