Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Liv og levnet

edited May 2004 in Donaldisme

Hei som dere ser på navnet mitt er jeg don rosa fan. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe meg skrue mcducks liv og levnet??

«1

Comments

• edited November -1

Hei.

Dessverre er boka utsolgt fra Egmont serieforlaget, og de kommer ikke til å trykke opp flere. Det ser også ut til at alle nettbutikkene heller ikke har boka på lager, så det eneste du kan gjøre er nok å sjekke jevnlig på nettauksjoner bl.a. qxl.no eller se i bruktbutikker som f.eks. den lille butikken i en brakke over veien ved jernbanestasjonen i Bergen.

Lykke til!

• edited November -1

Arnstein skreiv:
    Dessverre er boka utsolgt fra Egmont serieforlaget, og de kommer ikke til å trykke opp flere.
    ---------------------
    kan du Olaf forklare dette. En del "simplere" utgivelser blir da utgitt i flere opplag.

Men vi får vel kanskje et "gjenopptrykk" i forbindelse med Hall of Fame?

• edited November -1

Jeg har selv sett etter samme bok... desverre må man bare bite i det sure eplet.. den kommer altså ikke til å bli trykket opp igjen. Og slikt skjer ofte med slike Donald bøker som kommer i begrenset opplag. Anbefaler å gjøre som Arnstein sier. Den dukker av og til opp.. Boken er forresten ganske gammel.. 7 år siden den ble utgitt første gang og er ikke trykket opp igjen.

• edited November -1

Vet at den er 7 år gammel men det er trist at den ikke kommer på trykk igjen.
    Har bestilt hal of fame for nøye meg med den.

• edited November -1

Sannsynligvis blir den gjennopptrykt i Hall of Fame i 2006, etter hva jeg har kalkulert meg frem til. De skal jo gi ut alle Don Rosa-seriene i kronologisk rekkefølge, og det kommer en Don Rosa-bok ca hver 8.måned(tror jeg). Jeg håper de vil presentere "Liv og levnet" for seg og samtidig føye inn de senere "tillegsepisodene" i samme bok.

• edited November -1

Ja... de kommer med stor sannsynlighet i Hall of Fame.. men... historiene kommer ikke etterhverandre... er faktisk en eller to historier imellom. som f.ek. Fra Andeby til Lillehammer.... men.. jeg håper at det blir like mye fyldig forklaring som det var i "Liv og Levnet" boken...

• edited November -1

Angus McDuck skreiv:
    "Ja... de kommer med stor sannsynlighet i Hall of Fame.. men... historiene kommer ikke etterhverandre...
    ---------------------
    Si ikke det. I den første boken følges ikke rekkefølgen 100% slavisk idet alle de korte gag-historiene er samlet i en egen bolk.

• edited November -1

Den første Hall of Fame boken er faktisk sortert etter når historiene kom ut.. de korte gags-historiene som er samlet i en egen bolk er samlet i rekkefølge. Det jeg mente.. var at vi ikke kunne forvente å få alle de Liv og Levnet historiene etterhverandre.. for DR skrev små historier innimellom.. som f.eks. den jeg nevnte i forrige post.

• edited November -1

Angus McDuck skreiv:
    "Ja... de kommer med stor sannsynlighet i Hall of Fame.. men... historiene kommer ikke etterhverandre... er faktisk en eller to historier imellom. som f.ek. Fra Andeby til Lillehammer.... men.. jeg håper at det blir like mye fyldig forklaring som det var i "Liv og Levnet" boken..."

Men jeg mener at de må gjøre et unntak ved "Liv og levnet" fordi det er en såpass spesiell serie. Det vil være ødeleggende å ha andre serier midt imellom.

• edited November -1

Jo.. må si meg enig i det... men.. det får tiden vise.. og frem til da får vi bare glede oss med historiene som har kommet og de som kommer etterhvert.. frem til liv og levnet historiene kommer.

• edited November -1

Helt enig!

• edited November -1

Jeg bare lurer på en liten ting... Den siste episoden av Skrues liv forandret jo Don Rosa en del (satt inn et par ekstra ruter her og der), hvilken versjon vil bli tatt med da? Den som var i DD&co først eller den i "Liv og levnet"-boka?

• edited November -1

fiskebolla skreiv:
    "Jeg bare lurer på en liten ting... Den siste episoden av Skrues liv forandret jo Don Rosa en del (satt inn et par ekstra ruter her og der), hvilken versjon vil bli tatt med da? Den som var i DD&co først eller den i "Liv og levnet"-boka?"

Sannsynligvis den siste. Da episoden ble utgitt føste gang i 1994 var ikke disse ekstrasiden tegnet. Da serien ble utgitt i USA i 1995 ble disse ekstrasidene føyet til, og de kom da også med i hardcover-boka fra 1997.

• TedTed
    edited November -1

"Jeg har selv sett etter samme bok... desverre må man bare bite i det sure eplet.. den kommer altså ikke til å bli trykket opp igjen. Og slikt skjer ofte med slike Donald bøker som kommer i begrenset opplag. Anbefaler å gjøre som Arnstein sier. Den dukker av og til opp.. Boken er forresten ganske gammel.. 7 år siden den ble utgitt første gang og er ikke trykket opp igjen."

Ja vel nei...... Si ikkke det! Den kommer kansje ikke ut på forlaget, men det finnes massevis av nettauksjoner, så let videre! Eg fant den nettopp på nettauksjon på gibud.no der kjøpte eg den inpakket i plast og nesten helt ny! Og en annen fant den helt ny på www.lothes.no eg prøvde der men det var vist utsolgt:( men no har eg den!

• edited November -1

Ut i fra det jeg leser her, så bør jeg vel være ganske glad for at jeg har en signert utgave av "Liv og levnet" - fikk den som julegave av daværende samboer - nå kone. Ligger det an til en verdiøkning her, mon tro?

• edited November -1

Sleipe-Simon skreiv:

Sannsynligvis den siste. Da episoden ble utgitt føste gang i 1994 var ikke disse ekstrasiden tegnet. Da serien ble utgitt i USA i 1995 ble disse ekstrasidene føyet til, og de kom da også med i hardcover-boka fra 1997."
    ---------------------------------------------------
    Siden denne boka (som jeg selvfølgelig har) er basert på restopplaget av de fire amerikanske albumene som ble gitt ut, vil vel det samme gjelde albummene ??

• edited November -1

Sjekket ut Lothe.no.... og de var beklageligvis utsolgt fra forlaget... de sa ikke noe om når eller om boken kommer på trykk igjen.

Forøvrig kan jeg fortelle at denne boken har etter all sannsynlighet høy verdi... prøvde å kjøpe den via auksjon på qxl.no og der kom prisen på litt over 800 kroner :O . Så.. må vel si at det er en meget etteraktet bok ettersom noen vil gi såå mye for den.

• edited November -1

Jeg så ett eller annet sted at den ikke skulle komme på trykk i gjen.

• edited November -1

Men det går sikkert ann og finne an et eller anet sted på nettet!

• edited November -1

Angus McDuck skreiv:
    Forøvrig kan jeg fortelle at denne boken har etter all sannsynlighet høy verdi... prøvde å kjøpe den via auksjon på qxl.no og der kom prisen på litt over 800 kroner :O . Så.. må vel si at det er en meget etteraktet bok ettersom noen vil gi såå mye for den."
    -------------------------------------------------------------
    Alt for mange "unger" ;) med alt for mye lommepenger på qxl . Bare se hva de første pondus bladene går for. Snakker om utgivelser med (over ?) 70000 i opplag som folk er villige til å betale flere hundre kroner for brukt.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?