Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Mikke og Langbeins nye tur-veninne

edited November 2006 in Donaldisme

Etter å ha lest historien "Kolossen på Rhodos" i den nyeste Donaldpocketen (315) ser jeg at tegneren/forfatteren helt klart legger opp slutten slik at det garantert gir utrykk for en oppfølger. Det ser også ut som at de gjør et forsøk på å utvide karaktermangfoldet i MM-historiene ved å intodusere opdagerinnen Eurasia (og hennes nyanskaffede følgesvenn i form av en apekatt) med lidenskap i gamle, antikke legender.
Hvordan er deres syn på dette? Kan denne kvinnen blåse liv i de ganske så kjedelige Mikke-historiene vi i det siste har hatt i pocketene, eller vil hun bare bli en flat person som ikke vil fungere lenger enn i noen få historier?

Jeg syns selv at hun virker spennende og tror hun kanskje kan fungere som Mikkehistorienes alternative svar på hakkespettboka som vil åpne nye muligheter for nye historier.

Men altså: Hva synes dere?

Comments

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Men altså: Hva synes dere?

Jeg synes det virker som en karakter jeg gjerne vil se mer av. Virker som om hun kan hjelpe til å dra med Mikke og Langbein ut på flere eventyr! (Du vet at hun var med i en historie i DP 305?)

• edited November -1

Er klar over det ja. Da også med en annen professor husker jeg...

• edited November -1

Er enig med deg om at dette var en god historie og at jeg håper Eurasia kommer igjen flere ganger på nye eventyr med Mikke og Langbein. Hun minner meg litt mer om en maur enn en mus men det gjør ingenting, er vel p.g.a. den lange luggen.
    Måtte lese historien fra nr.305 på nytt.

Denne pocketen synes jeg var en av de bedre, her var det mye bra, Lara Molinari fikk vi igjen gleden av med en artig Magica-historie.
    Har aldri sett Klodrik så søt som han var i historien "Vil du være med på leken" tegnet av Enrico Faccini. Virkelig en morsom historie full av humor, stakkars Klodrik, jeg fikk virkelig sympati for han der, og det er ikke ofte jeg synes at Klodrik er direkte søt, men det var han virkelig i den historien.

Som siste historie og en kjempegod avslutning på boka kom en herlig historie tegnet av Flemming Andersen, han skuffer ikke, veldig flott tegnet.

Ja, jeg syntes nr. 315 var så bra så jeg måtte lese den tre ganger på rad, virkelig koste meg med denne boka, men det er nå min smak.
    Kan anbefales!!!!! :-) :-) :-)

• edited November -1

Einig, trur 315 iallfall må vera årets beste bok.

• edited November -1

Får jo ikke akkurat små forventninger når dere skryter sånn av boka. Begynner å lese boka... NÅ.

• edited November -1

En kjempebra bok!
    Den burde nesten vært med i kåringen av tidenes DP! :-D

• edited November -1

Boka var bra den, men jeg tror fortsatt jeg syns 313 er årets beste.

Historien Eurasia var med i var veldig god så jeg håper vi får flere historier med henne.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?