Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Verdens rikeste mann

edited October 2006 in Donaldisme

Er det noen som husker hvor mange cm. hyssing rikere Skrue er enn Gulbrand Gråstein? Jeg har ikke denne historien, og kan derfor ikke sjekke det...

Comments

• edited November -1

10 cm

• edited November -1

Diff skreiv:

10 cm

Tusen takk! :-) (Det var det jeg trodde!)

• edited November -1

Kan eg få spørja om dette er oppgitt i historia, Diff? Eg sjekka Barks' originaltekst, og der var hyssingens lengde faktisk ikkje nevnt -- men basert på augemål ville eg gjette at den er nærare ein halvmeter. Ja, eg har òg lest 10 cm nokre gonger, eg lurer berre på kvar det talet kjem frå.

• edited November -1

Hmm...
    10 cm kom rett ut av hukommelsen... Er faktisk ikke sikker. Enten så står det i en av de norske oversettelsene, eller så står det i en senere historie. I Barks andre Gråsteinhistorie sier nevøene noe alla "Husker dere vi var i Afrika..". Er det nevnt her? Muligens er det på en eller annen faktaside i bladet jeg har lest det.
    Har detsverre ikke mulighet til å sjekke.

• edited November -1

Vet heller ikke hvor det tallet kommer fra, men det er 10 cm. som er klassikeren her.

• edited November -1

I nr. 30/2003, i "andebyposten", står det 17 cm....

• edited November -1

Kanskje vi er så vant til å høre at lykkeskillingen er en 10 øre at det automatisk ble 10 cm...

• edited November -1

Jeg er sikker på at det i et eller annet blad **står** 10cm selv om jeg som alle andre her ikke har anelse om hvor.

• edited November -1

... Og det er vel ingen som husker hva historien heter?

• edited November -1

DonaldDuck skreiv:

... Og det er vel ingen som husker hva historien heter?

The Second-richest Duck (Onkel Skrue får en konkurrent / Verdens rikeste and)
    http://coa.inducks.org/story.php/x/W+US+++15-02//second+richest+++

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?