Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Noen som eier nr.29/1963?

edited January 2004 in Donaldisme

Som mange kanskje vet, så lager jeg en web-side for Donald-bladet gjennom tidene (www.donaldbladet.tk). En av tingene jeg har med her, er hvem som har laget forsidene det aktuelle året, med en scannet side som eksempel. Jeg jobber nå med 1963. Her er forsidene stort sett laget av Nils Rydahl, men nr.29 er laget av Perego. Jeg eier dette bladet bare i dansk versjon, og her benyttes et annet cover. Hvis noen her eier dette bladet, vile jeg satt stor pris på om vedkommende kunne scanne denne forsiden og sende til meg. Mail-adresse er mikkemus1@hotmail.com

Comments

• edited November -1

Tydeligvis ikke!!! ;-)

• edited November -1

Nei, eg har ikkje det Donald bladet. Veldig vanskeleg å få tak i det no for tida.

• edited November -1

Jeg kan lete etter det. Men tør ikke garantere noe, antakelig har vi det ikke.

• edited November -1

Det gamlaste Donald bladet som eg har kommer til å bli verdifullt om nokon år. Det er eit Donald blad frå 1970-talet. Kanskje frå 1973.

• ACAC
    edited November -1

Halvor - ja, jeg skulle jo gerne have hjulpet dig, for jeg har 1957 til i dag komplet, men du har allerede det danske nr. med en anden forside - vil det si at den forside der er på jeres version ikke er udgivet i DK? Hvis den er kunne jeg evt. scanne det nr's forside til dig?? Hmmm - der bør være donaldister i Norge som har det - evt. kan du ringe til forlaget og spørge dem - de bør vel have samlede bøger med alle årgange - det har den danske redaktion da i hvert fald.

• edited November -1

Takk, men jeg har nå fått hjelp. En vennlig sjel hadde dette bladet og scannet forsiden til meg, så 'problemet' er løst! :-)
    På denne tiden var det to ukers forskjell på det som ble utgitt i Norge og Danmark. Nr. 27/63 ble utgitt i Norge 3.juli, mens nr.27/63 ble utgitt i Danmark 2.juli dette år. Forsidene på disse bladene er identiske, men innholdet i den Danske utgaven, er det samme som innholdet i det Norske nr. 29.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?