Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Donaldistisk kunst

2»

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Har du laget dem selv?

Det er her tale om egenprodusert kunst, ja.

Er det virkelig egenprodusert, når det du i grunn har gjort er å manipulere bilder som andre har laget?

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Datakunst er da også kunst? :)

Nettopp, det er også mitt poeng!

Bernie skreiv:

Er ikke dette juks, er det i hvertfall et alvorlig forsøk på å lure folket. Å utgi et arbeid for noe det ikke er, er svindelforsøk. Om ikke for økonomiske grunner, så for prestisjemessige grunner. Shame on you!!!

Mange feilslutninger her. Jeg har ikke prøvd å lure noen. Når jeg nevnte Nabbi ved navn så var det utelukkende for at ingen skulle være i tvil om hva kunsten skulle forestille.

MatsGull skreiv:

Er det virkelig egenprodusert, når det du i grunn har gjort er å manipulere bilder som andre har laget?

Metoden er kanskje ikke så kunstnerisk, men jeg vil stadig mene at resultatet er det :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:
    {{ Datakunst er da også kunst? :)

Nettopp, det er også mitt poeng!

Og det sier jeg ikke noe på, men det er måten det ble presentert på.

Bernie skreiv:

Er ikke dette juks, er det i hvertfall et alvorlig forsøk på å lure folket. Å utgi et arbeid for noe det ikke er, er svindelforsøk. Om ikke for økonomiske grunner, så for prestisjemessige grunner. Shame on you!!!

Mange feilslutninger her. Jeg har ikke prøvd å lure noen. Når jeg nevnte Nabbi ved navn så var det utelukkende for at ingen skulle være i tvil om hva kunsten skulle forestille.

Mener heller ikke at det er noe feil i å nevne Nabbi for at det ikke skal være tvil om hva det forestiller. Men sånn som du har postet, virker det som om det er lagt av plastperler.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Mener heller ikke at det er noe feil i å nevne Nabbi for at det ikke skal være tvil om hva det forestiller. Men sånn som du har postet, virker det som om det er lagt av plastperler.

Jeg beklager det selvsagt dersom jeg har vært for uklar i min presentasjon.

• edited November -1

Vel, jeg synes det var både imponerende og en smule sjarmerende at en voksen mann hadde satt seg ned og laget nabbi-versjoner av tegningene til sin sitt store forbilde. Mitt spørsmål om han hadde gjort det selv var, ihvertfall fra min side, ment som et spørsmål om han hadde sittet og limt sammen dette på egen hånd. Det falt meg ikke inn, naiv som jeg er, at dette kunne være manipulerte bilder, særskilt ikke etter at Sigvald kunne bekrefte at joda, dette var hans verk.

At en voksen mann forsøker å gi //inntrykk// av at han lager nabbi-bilder er ikke fullt så sjarmerende, det blir rett og slett ganske dumt.

Denne tråden burde heller hete "Se, så flink jeg er i data". :)

• edited November -1

I eit augeblikks kjedsomheit bestemte eg meg for å prøve å lage eit enkelt datascript som kan ta eit hvilket som helst bilete og vise korleis det blir om ein lager det av nabbiperlar (med eitt forbehold, og det er at ein klarer å oppdrive nabbiperler i absolutt alle tenkjelege fargar).

Resultatet blei dette:
    http://www.olafsolstrand.no/nabbi/

Eit døme på eit bilete laga med dette scriptet:
    http://www.olafsolstrand.no/nabbi/unclescrooge292.png

Ja, eg veit at dette eigentleg ikkje er donaldistisk, men eg synest at det var gøy likevel, eg.

• edited November -1

Genialt Olaf!
    Problemet var bare at jeg trenger alt for store perlebrett.... :-(

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

I eit augeblikks kjedsomheit bestemte eg meg for å prøve å lage eit enkelt datascript som kan ta eit hvilket som helst bilete og vise korleis det blir om ein lager det av nabbiperlar (med eitt forbehold, og det er at ein klarer å oppdrive nabbiperler i absolutt alle tenkjelege fargar).

Makan, så skikkelig tøft!
    Mønsteret kan jo sikkert lages om til broderi, så der har alle mødre fått en fin julegaveidé.

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Mønsteret kan jo sikkert lages om til broderi, så der har alle mødre fått en fin julegaveidé.

Særlig! På din ide har jeg nå kjørt ut et bilde på et igjenglemt broderstoff som lå og slang i et skap her...

Hvem av dere er det som skal kjøpe ny printer til meg???
    Manualen til min Canon i550 har ingen kapitler som omhandler fjerning av opptrevlet linstoff fra mekanismen!

• edited November -1

GPLongford skreiv:

MatsGull skreiv:

Særlig! På din ide har jeg nå kjørt ut et bilde på et igjenglemt broderstoff som lå og slang i et skap her...

Hvem av dere er det som skal kjøpe ny printer til meg???
    Manualen til min Canon i550 har ingen kapitler som omhandler fjerning av opptrevlet linstoff fra mekanismen!

Prøv med saks!

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Eg la inn eit slags broderimønster der no. Det ser ikkje heilt bra ut, men ... Pytt, det er jo berre på gøy.

• edited November -1

Nå har jeg faktisk starta på å perle Donald-motivet til Sigvald. Kjøpte perler på Panduro i stad. Men lurer litt på hva jeg har begitt meg ut på :) For dette kommer til å bli et kolossalt bilde. Må nok ta det brett for brett, og det blir ikke ferdig på en kveld, det er sikkert.
    Nå har jeg litt håndarbeid framover i alle fall ;) Har ikke brukt sånne små perler siden tidlig på barneskolen!

• edited November -1

Eg la inn eit slags broderimønster der no. Det ser ikkje heilt bra ut, men ... Pytt, det er jo berre på gøy.

Synes det ble bra, jeg. Nesten så jeg vurderer å begynne med brodering. Tror jeg kunne laget utrolig mye tøft hvis jeg bare satte meg ned og begynte med det.

• edited November -1

Kan jo linke til eit døme på det systemet òg:
    http://www.olafsolstrand.no/nabbi/unclescrooge1.png

• edited November -1

Kan jo linke til eit døme på det systemet òg:
    http://www.olafsolstrand.no/nabbi/unclescrooge1.png

Nå begynner jeg å bli litt nervøs i forhold til årets julegave.... ;-I

• edited November -1

Elise skreiv:

Nå begynner jeg å bli litt nervøs i forhold til årets julegave.... ;-I

Nervøs? Da jeg var liten pleide alltid mi mor å si at de kjekkeste presangene hun fikk var dem jeg og søstera mi hadde laget selv. Så hjemmelaget presang må vel være bra?

• edited November -1

Hm, nå fikke jeg plutselig et bilde av en strikkedukke av Kladden...
    Kanskje jeg kan føre den inn på en ønskeliste? ;)

• edited November -1

Det var jo skikkelig tøft! Prøvde med et bilde av Gladstone logoen og det så ordentlig kult ut!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?