Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM 2006

12425272930

Comments

• edited November -1

Der er nest siste resultatliste ute ... Og det er tre personar igjen i pokalkampen. Men samtidig har Arnstein eit så kraftig forsprang at den einaste måten Kristin eller whitesand kan vinne på, er ved ekstraomganger, og det skjer berre dersom ein av dei får //alt// //riktig// og Arnstein samtidig får //null// //poeng// i dagens runde. Så teknisk sett skal det **frykteleg** mykje til for at Arnstein ikkje skal vinne dette no. Andreplassen kan vi derimot forhåpentlegvis vente oss kamp om ...

Kan *nokon* fortelja meg kvifor så mange svarte at Varbeins usynlege venn er bilmekaniker? Eg leser ikkje X-Mikke sjølv, men vi var ute etter postbudet Igor her. Har Varbein ein annan usynleg venn som er bilmekaniker?

• edited November -1

Håhå! på tide at jeg også hadde litt flaks. Så at tegneren var Strobl på spørsmål 5. Derfor søkte jeg etter Anton, Donald og Skrue av Strobl på Inducks og fant en historie som veldig godt kunne passet til det bildet. gjorde det det? Oh yes.

Men nå derimot...

• edited November -1

Aandungen skreiv:

NEI! Ute av topp ti, veeeldig bitter.

Men huhei kor det gikk. Svarte at Igor var antikvar jeg, siden jeg har null peiling på Varbein, og det var et av de få ordene jeg syntes ligna på no norsk på ei italiensk side jeg var inne på=p Jaja:D

Hadde det ikke blitt røpet i spørsmålet at fyren var usynlig hadde jeg vært seriøst blank på den der.

Jeg har aldri lest om Varbein, ingen pocketsøk jeg klarte å pønske ut sa meg noe, mente jeg hadde lest noe om dette og svaret står faktisk i en anmeldelse av et Mikkeblad her på forumet.

Å lese italienske sider har jeg ikke begynt med ennu, og det er vel seriøst forsent nå!

Lykke til med innspurten dere der oppe!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Kan *nokon* fortelja meg kvifor så mange svarte at Varbeins usynlege venn er bilmekaniker?

De fikk det nok mye herfra tenker jeg: http://andebyonline.com/index.php?area=art&id=566

Varbein befinner seg, mest sannsynlig, i sin egen dimensjon, hvor han har fått et brev fra «engstelig i grilldress», som spør om det spøker i campingvogner. Nei, svarer Varbein, men i bilverksted spøker det, mener Varbein.

Og ikke herfra: http://andebyonline.com/index.php?area=art&id=538

Varbein får brev fra usynlig postmann...

Prioriteringssak:)

• edited November -1

pokker og. Snuske rundt på sidene her på den måten, mannan kunne da like godt vært antikvar:)

• edited November -1

Aandungen skreiv:

NEI! Ute av topp ti, veeeldig bitter.

HAH! Fremdeles i topp ti, ikke særlig bitter. :)

Men det er litt plagsomt at jeg ikke klarte å se at det var Strobl i oppgave fem (jeg var egentlig veldig sikker på at det //ikke// var Strobl).

• edited November -1

Der er nest siste resultatliste ute ... Og det er tre personar igjen i pokalkampen. Men samtidig har Arnstein eit så kraftig forsprang at den einaste måten Kristin eller whitesand kan vinne på, er ved ekstraomganger, og det skjer berre dersom ein av dei får //alt// //riktig// og Arnstein samtidig får //null// //poeng// i dagens runde. Så teknisk sett skal det **frykteleg** mykje til for at Arnstein ikkje skal vinne dette no.

Ja, det ser lyst ut for Rogaland nå. Arnstein sprekker neppe på oppløpet denne gang :-)

Andreplassen kan vi derimot forhåpentlegvis vente oss kamp om...

Dersom de to fortsatt har like mange poeng etter siste runde - blir det da ekstrarunder for å avgjøre hvems om blir nr. 2 og hvem som blir nr. 3?

• edited November -1

Nei. Det er ikkje viktig for oss å kåre ein andre- og ein tredjeplass, ettersom andre- og tredjeplass får nøyaktig den same premien.

Og skulle det bli delt tredjeplass, eller delt femteplass, vil premieutdelinga som opplyst i reglane bli avgjort ved loddtrekning. Ekstraomgangar skjer berre ved delt førsteplass.

• edited November -1

Nei. Det er ikkje viktig for oss å kåre ein andre- og ein tredjeplass, ettersom andre- og tredjeplass får nøyaktig den same premien.

OK!

Jeg ser forresten at dere samarbeider med INDUCKS-teamet nå. (Jfr. dagens oppgave 1). Et slikt samarbeid er positivt ettersom det også burde innbære at INDUCKS-teamet kjenner til NM og således kan unngå vedlikehold i konkurranseperioden :-)

• edited November -1

Uh ... hæ? Vi samarbeider ikkje med INDUCKS-teamet, og eg skjønner ikkje kva ved dagens oppgåve 1 som får deg til å tru det?

Og nei. Eg er sterk motstander av at INDUCKS-teamet skal vera nøydt til å ta hensyn til alle merkelege ting som skjer rundt omkring på kloden. Å ikkje foreta systemvedlikehold i ein tjuedagarsperiode berre fordi hundre nordmenn har ein konkurranse er berre dumt. Det skjer alltid noko ein eller annan stad i verda som gjer at folk blir irriterte om COA er nede, men eg priser meg lykkeleg over at dei likevel oppgraderer av og til.

• edited November -1

Uh ... hæ? Vi samarbeider ikkje med INDUCKS-teamet, og eg skjønner ikkje kva ved dagens oppgåve 1 som får deg til å tru det?

Den/de som har laget den aktuelle historien er ikke nevnt i indekseringen av DD&Co 47/2006.

Ser ellers at dere i fasiten nevner historien "Operasjon Muldremyr.". Jeg mener å huske at den het "Operasjon Mudremyr" (uten l'en) og den sto vel på trykk i DD&Co 11/1975. Eller husker jeg feil?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Den/de som har laget den aktuelle historien er ikke nevnt i indekseringen av DD&Co 47/2006.

... fordi historia ikkje er indeksert enno. **Må** du automatisk tolke det slik at vi har rotta oss saman med INDUCKS for å få dei til å halde tilbake informasjon?

Det er slike ting som gjer at det frister veldig å aldri arrangere NM igjen -- alle dei sure anklagene.

• SvKSvK
    edited November -1

Såså. Sigvals antagelse var riktignok gal, men husk at

Sigvald skreiv:

Et slikt samarbeid er positivt

• edited November -1

Sigvald skreiv:

... fordi historia ikkje er indeksert enno. **Må** du automatisk tolke det slik at vi har rotta oss saman med INDUCKS for å få dei til å halde tilbake informasjon?

Av hensyn til avviklingen av NM har jeg begrunnet mitt resonnement for Olaf i en PM.

• edited November -1

Olaf, Mauralv Skjønstad tok ikke selvmord... ;-)

• edited November -1

Andreplassen kan vi derimot forhåpentlegvis vente oss kamp om ...

Jeg tror jeg har sikret tredjeplassen ... i begge retninger :-p (dvs, ikke en veldig god runde på meg, har ikke hatt all verdens med tid i dag heller ... Tror ikke min gamle bror greier å ta meg igjen, heller.).

• edited November -1

Gratulerer Arnstein.

Og Kristin, og whitesand, og Vegar, og trudems.

Og alle andre, såklart.

• edited November -1

Takker for det, men hva har skjedd med fasitsvaret på spm.1?

• edited November -1

Retta no, men Doofus?

Og sjølvsagt: Gratulerer til Arnstein, og alle dei som kom blant topp 5. Ein fantastisk prestasjon!

Sjølv hadde eg ikkje sjanse til å henga med i toppen når det drog seg til. Men fantastisk moro har det vore lell.

Og hjarteleg takk til Olaf og Tommy for arbeidet dei har lagt ned, og gratulerer med eit flott gjennomført meisterskap!

• edited November -1

Kanskje greit å oppdatere NM-siden så det ikke står "Gratulerer Superboy"? :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?