Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM 2006

1161719212230

Comments

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Æsj. skrev selv Silvia Ziche og følte meg ganske så sikker på det :-/

Trur det var du som ein gong hadde ei biletoppgåve i Quiz-tråden, der teiknestilen likna ganske mykje på den i gårsdagens oppgåve. Då svarte eg Flemming Andersen, fordi eg hugsa at hans stil var omtrent slik tidleg i karrieren. Men det rette svaret var då Silvia Ziche. Det hugsa eg i går, og eg skreiv difor òg Silvia Ziche. :-)

Og kor kan eg lesa om Evald den fromme? (Utan peiling på kva som var rett, svarte eg like godt "kinderegg" på det spørsmålet.)

• edited November -1

Sølve skreiv:

ANDonym skreiv:

Trur det var du som ein gong hadde ei biletoppgåve i Quiz-tråden, der teiknestilen likna ganske mykje på den i gårsdagens oppgåve. Då svarte eg Flemming Andersen, fordi eg hugsa at hans stil var omtrent slik tidleg i karrieren. Men det rette svaret var då Silvia Ziche. Det hugsa eg i går, og eg skreiv difor òg Silvia Ziche. :-)

Og kor kan eg lesa om Evald den fromme? (Utan peiling på kva som var rett, svarte eg like godt "kinderegg" på det spørsmålet.)

I "Reisen til Miklagard" - hadde nylig lest den og husket vikingenavnet - flaks

• edited November -1

Evald den fromme er «Reisen til Miklagard» (første album i Eventyr med Tidsmaskinen).

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Jeg var innom henne, men valgte å svare Francesco Guerrini isteden... :-(
    Hadde aldri trodd at det skulle være Flemming!

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

.....gått opp for meg at historia ikkje var utgitt i Donald Duck & Co. slik eg trudde at den var, hadde eg sannsynlegvis gjort dette til ein trepoenger. Så beklager til dei som sleit seg fram til å klare denne med at de berre fekk to poeng for den.

Egentlig greit at de vanskeligste oppgavene ikke gir så mye poeng, da blir det mindre håpløst for de fleste. Kanskje ha noen virkelig vanskelige enpoengere?
    Personlig er jeg glad for at jeg ikke brukte så mye tid på denne oppgaven igår, hadde neppe funnet riktig svar allikevel.
    "Reisen til Miklagard" er også å finne i HOF.

• edited November -1

Tommy skreiv:

whitesand skreiv:

Men: hvor i alle dager finnes denne på norsk?

I et av Show-heftene fra 1994. Husker ikke i hvilken av dem akkurat nå.

Jeg begriper ikke hvorfor jeg har hatt den der "sett før" følelsen! Sannsynligheten for at jeg har lest det er null.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg husker forøvrig kun en gang det var påbudt å svare med norsk navn - det var da snakk om et helt obskurt navn som kun var kjent fra en mindre utbredt TV-kanal.

Hun heter Pia og det kommer jeg **aldri** til å glemme. :)

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Samtidig lurer eg på kvifor det var slik at *fire* personar gav akkurat det tyske svaret, synest det var overraskande mykje.

Kanskje på grunn av denne tyske siden, som er lett å finne med søkemotorer (søk etter «Indiana Goof») og har et langt avsnitt om «Das Goofobil»:

http://www.duckipedia.de/index.php/Indiana_Goof

Jeg fant først det italienske navnet (Gippippa), så det tyske, og til slutt (ved hjelp av det italienske) det norske.

Jeg fant også det tyske svaret på den ovennevnte siden, men trodde ikke at det kunne godtas, og lot derfor være å svare det. Dermed ble det feil på den oppgaven gitt. :(

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Samtidig lurer eg på kvifor det var slik at *fire* personar gav akkurat det tyske svaret, synest det var overraskande mykje.

Kanskje på grunn av denne tyske siden, som er lett å finne med søkemotorer (søk etter «Indiana Goof») og har et langt avsnitt om «Das Goofobil»:

http://www.duckipedia.de/index.php/Indiana_Goof

Jeg fant først det italienske navnet (Gippippa), så det tyske, og til slutt (ved hjelp av det italienske) det norske.

Jeg fant også det tyske svaret på den ovennevnte siden, men trodde ikke at det kunne godtas, og lot derfor være å svare det. Dermed ble det feil på den oppgaven gitt. :(

Jeg visste nada om Indiana Beinson, fant den tyske siden men syntes det var vel lettvindt. Trodde aldri det ville bli godtatt så jeg endte opp med å dra til en kompis med en liste over 25 pocketbøker.

Han hadde bare en av dem, men der sto det norske navnet. Jeg følte der og da at jeg hadde vunnet en moralsk seier over meg selv.

• edited November -1

Men ... der det står det tyske navnet står det faktisk også navn på en historie der denne bilen spiller en stor rolle (til og med jeg kan såpass tysk at jeg klarte å lese meg fram til det). Det sparte meg for litt tid i alle fall, å kunne bla rett opp på en historie der jeg visste det stod, istedenfor å bla gjennom alle Indiana Beinson-historier på måfå.

Dagens spørsmål? *liker dem ikke*

• edited November -1

GPLongford skreiv:

Jeg visste nada om Indiana Beinson, fant den tyske siden men syntes det var vel lettvindt. Trodde aldri det ville bli godtatt...

Nemlig. Forøvrig hadde hverken din eller Kristins fremgangsmåte hjulpet meg noe særlig. Pocketbøker etter nr. 40 har jeg nesten ingenting av, og antall kompiser med pocketbøker er vel også lik null.

• edited November -1

- det var da snakk om et helt obskurt navn som kun var kjent fra en mindre utbredt TV-kanal.

Ja, det er diverre alt for få folk som tar inn NRK1. Synd, for det er ein god kanal. Men eg veit ikkje kor einig eg er i å kalle NRK1 «mindre utbredt» likevel.

Jeg mener å huske at serien gikk på Disney Channel. Det er den jeg siktet til i min kommentar.

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

GPLongford skreiv:

Jeg visste nada om Indiana Beinson, fant den tyske siden men syntes det var vel lettvindt. Trodde aldri det ville bli godtatt...

Nemlig. Forøvrig hadde hverken din eller Kristins fremgangsmåte hjulpet meg noe særlig. Pocketbøker etter nr. 40 har jeg nesten ingenting av, og antall kompiser med pocketbøker er vel også lik null.

En ting er vedtatt i "Årsmøte i heimen" under dette NM! Esken med DP som står hjemme hos mor & far skal være med nordover etter jul!

• edited November -1

Jeg lo godt av bildetksten på spørsmål 5 i dag! :-D
    I dag var faktisk 2-3 av spørsmålene **vanskelige!**

• edited November -1

Sigvald skreiv:

- det var da snakk om et helt obskurt navn som kun var kjent fra en mindre utbredt TV-kanal.

Ja, det er diverre alt for få folk som tar inn NRK1. Synd, for det er ein god kanal. Men eg veit ikkje kor einig eg er i å kalle NRK1 «mindre utbredt» likevel.

Jeg mener å huske at serien gikk på Disney Channel. Det er den jeg siktet til i min kommentar.

Den har gått (og går?) der òg, men den har òg gått på NRK. Og eg meiner at den gjekk på TV 2 ei stund òg.

Og denne diskusjonen hadde vi i fjor òg, om nokre ikkje hugsar det:
    http://www.andebyonline.com/forum/i23372/#23372

• edited November -1

Uff og uff! Har vært lite aktiv her i det siste *skammer meg* og gikk tydeligviis glipp av starten i NM i Donald=( Ikke at jeg hadde hatt noen vinnersjanser uansett, men blir gøy å delta. Var det første november dere startet?

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Uff og uff! Har vært lite aktiv her i det siste *skammer meg* og gikk tydeligviis glipp av starten i NM i Donald=( Ikke at jeg hadde hatt noen vinnersjanser uansett, men blir gøy å delta. Var det første november dere startet?

Jepp.
    Synd du ikke fikk det med deg! ;-) Du har verken sjans til å kunne kommer blant de fem beste eller vinne, men meningen er å ha det gøy! :-D

• edited November -1

Så sant, så sant:D

• edited November -1

Tuba-spørsmålet kommer nok til å irritere meg i lange tider, regner jeg med. Klarer ikke å vri hodet nok til å komme på hva dette er for historie. Men men, slik er det bare......

• edited November -1

**Skrivefeil** -- kom til å leggja ut feil spørsmål på oppgåve 5 -- meinte å spørja kven piloten av flyet er, men kom til å leggja ut eit standardspørsmål om kva historia heiter. Har retta opp spørsmålet no. Vil godta svar på kva historia heiter av dei som har svart før halv eitt i natt sånn at ingen mister poeng pga min feil dersom de legger inn svaret no og deretter forsvinner frå Andeby Online i 24 timer, men berre så de er klare over det er spørsmålet endra, så det er lov til å endre svaret sitt på dette. :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?