Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Disney Treasures

edited July 2006 in Donaldisme

Det tok litt tid før jeg fikk øynene opp for disse klassikerene, men nå er jeg virkelig på let etter alt som blir gitt ut som "Walt Disney Treasure". Er det noen som vet når disse vil bli utgitt i Norge? Det er så vidt jeg skjønner kun gitt ut 4 av DVDene i Norge: Chronological Donald, Silly Symphonies, Mickey Mouse in Living Colour vol 1 og vol2.

Hva med Mickey Mouse in Black & White vol 1 og vol 2?
Eller Donald Chronological vol 2? Pluto vol 1? On The Front Lines? Disneyland?
Når vil disse være tilgjengelige i Norge?

Er det noen som har klart å skaffe boks-versjonen (Tin version) av disse utgivelsene? Hva inneholder disse, og er det virkelig verd å betale prisene som kreves sammenlignet med den vanlig dvd-versjonen?

Håper noen her kan komme med noen gode svar...

Comments

• edited November -1

Du finder oplysninger om disse DVDer på:
    http://www.ultimatedisney.com/treasures.html
    Filmene er udmærkede, jeg har de fleste af dem. Men jeg ville foretrække billigere udgaver uden blikæskerne.

• edited November -1

royend skreiv:

er det virkelig verd å betale prisene som kreves sammenlignet med den vanlig dvd-versjonen?

Jeg har alle tinboksene, men så har jeg samlet helt siden serien begynte i USA. Jeg har derfor aldri betalt mer enn 160-180kr pr. boks.

Wave 1 og 2 kom etterhvert i USA uten tinboks også. Finner du de på eBay er prisen sikkert en god del lavere enn tinboksene. Innholdet er nøyaktig det samme.

• edited November -1

royend skreiv:

Er det noen som har klart å skaffe boks-versjonen (Tin version) av disse utgivelsene? Hva inneholder disse, og er det virkelig verd å betale prisene som kreves sammenlignet med den vanlig dvd-versjonen?

Jeg har noen versjoner med Tin-bokser. Tin-boksene kostet nøyaktig det samme dersom man bestiller fra USA. Men de er mest et irritasjonsmoment ettersom de ikke passer i DVD-hylla. Men jeg kan jo nesten ikke hive dem heller.
    Innholdet er forøvrig det samme.

• edited November -1

Jeg har kjøpt fire fra play.com i disse dager, og med pris på rundt 65-70 kr pr dvd tror jeg det blir bra. Men, samleren i meg lurer selvfølgelig på hva jeg går glipp av når jeg ikke har Tin-utgavene, så sannsynligheten er stor for at jeg hiver meg på noen av de neste bølgene med utgivelser.

Egentlig er jo ikke tin-utgavene veldig eksklusive, i og med at det gis ut mellom 100 og 200 tusen av disse, men er allikevel nysgjerrig.
    Må man betale toll når disse blir importert?
    Kommer de som sone 1? Eller er de sonefrie (sone 0)?

Takk for alle tilbakemeldinger!

• edited November -1

Hvis forsendelsen har en verdi på over 200kr må du betale moms og avgifter. Du sparer altså mange kroner hvis du bestiller en og en. (Forutsatt at du får tak i dem til under 200kr pr. stk.)

Alle de amerikanske tin-boksene er sone 1. Finner du noen som er sone 0 er det en bootleg.

• edited November -1

Vil bare gjøre oppmerksom på at det kan variere litt hvilke beløp forhandleren tar med i den informasjonen tollmyndighetene får tilgang til. Noen oppgir bare varens verdi og ikke frakt. Noen oppgir hvor stor del varens verdi og frakten utgjør av totalbeløpet, mens andre igjen bare oppgir totalbeløpet. Jeg er ikke sikker på om frakt er en del av de 200 kr. Jeg er heller ikke sikker på hvilke forhandlere som gjør hva. Men hvis du har mulighet til det, kan det lønne seg å undersøke dette litt.

• edited November -1

royend skreiv:

... Kommer de som sone 1? Eller er de sonefrie (sone 0)? ...

De amerikanske DVDer er region 1. De europæiske, som du har bestilt hos play.com, er region 2.

Det er rimelig nemt at gøre de fleste DVD-afspillere regionsfrie, se f.eks.
    www.videohelp.com

• edited November -1

Kent skreiv:

Jeg er ikke sikker på om frakt er en del av de 200 kr.

Frakt regnes ikke med. Altså, betaler du 199kr for noe og i tilegg f.eks. 50kr i porto vil du fortsatt komme under 200 kroners grensen.

Hvis stedet som sender pakken skriver verdi 199kr på pakken vil den uten problemer slippe igjennom tollen, står det 199kr + porto 50kr vil den også slippe igjennom, men hvis det kun står 249kr vil du et krav om betaling av moms og avgifter. Hvis du så sender en kvittering der du beviser at varens verdi er kun 199kr vil du slippe å betale. Fra steder som derimot inkluderer portoen i prisene på selve nettsiden (som Play gjør), der blir portoen inkludert i de 200 kronene.

Vet ikke om dette hjalp noe eller om det var forvirrende skrevet?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?