Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Ducktales-spill

edited June 2006 in Donaldisme

http://www.abandonia.com/games/en/242/DuckTales.htm
Fikk et tips fra en kamerat om dette spillet. noen som kjenner igjen musikken?:)

Comments

• edited November -1

Hehe, det spillet spilte vi mye på klasserommets PC på ungdomsskolen.
    Det var neimen ikke lett heller.

• edited November -1

Fantastisk spel.

• edited November -1

Hmm. Det spillet vekker gode minner. :)

• edited November -1

Ser at man kan reise til //både// Tralla La og Xanadu:-/

• edited November -1

Såklart. Spelet kom jo før Don Rosa byrja å spekulere i at dei to stadene var same stad.

• edited November -1

Ah ja, det spillet har jeg faktisk fremdeles. Morsomt, men blir alt for lett når du har lært deg hvor fotograferingsnivåene befinner seg, så du kan besøke disse om og om igjen. Ulikt alle de andre nivåene (jungel, fjell og hule), hvor du må ta deg gjennom et farlig område for å finne en skatt, så sitter du bare der og tar bilder mens pengene ruller inn i fotonivåene. Jaja.

Norge er forresten også med i spillet, under navnet "Noway" (de forskjellige landene i spillet er ofte ordspill på virkelige steder. Husker ihvertfall et "Whatsamatterhorn"), og er selvsagt et fjellnivå.

• edited November -1

Det er et artig spill jeg den dag i dag hygger meg med fra tid til annen.
    Jeg har dog aldri forstått disse hulene - og hvordan man leser kartene, men *pytt*

• edited November -1

Hulene er fæle, ja.

Kartet vises nederst på skjermen, og Skrue er merket som en rød flekk, skatten er en gul flekk, og mumien er en brun flekk.
    De grå flekkene markere rom uten slim, og de grønne markerer rom MED slim.
    Kun rom uten slim kan ha hull i gulvet, men rom med hull vil aldri grense direkte til rom med slim.

Og for å gjøre ting enda vanskeligere, på letteste vanskelighetsgrad er kartet fylt inn fra begynnelsen av, på middels blir kartet fylt inn mens du besøker rom (Skrue, mumien og skatten er allerede merket av), og på det vanskeligste blir ikke kartet fylt i det hele tatt, det eneste det gjør er å vise hvor Skrue, skatt og mumie befinner seg.

Det fungerer omtrent sånn. Spilte aldri hulenivåer noe særlig som barn, da jeg var livredd den mumien.

• edited November -1

Mumien var FÆL.

• edited November -1

Huska godt hulenivåene, hata disse cavestedene da jeg var liten - første gang skvatt jeg fælt da mumien dukka frem. Vi pleide å unngå steder som har hulenivå, og satsa mest på naturfotografering, jungel og fjellklatring ;)

• edited November -1

Ah - tusen takk for grundig gjennomgang av kartlesing. Dette skal jeg teste i sommer ;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?