Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Til alle manusforfattere i DD

edited May 2006 in Donaldisme

Hvordan former dere "manusene" deres? Er det slik at dere oppgir replikker som i et skuespill-manus som for eksempel:

Donald: Kan jeg låne penger? (ser spørrende mot onkel Skrue) Skrue: Nei, du kommer ikke til å bruke de vettugt uansett! (snur seg mot vinduet)..

eller er det mer handlingsbeskrivelse:

Donald sniker seg inn på Skrues kontor og ber Skrue om et lite lån, men finner fort ut at det hele er ganske håpløst...

eller er jeg ikke i nærheten av sannheten i det hele tatt?

Comments

• edited November -1

Begge deler, faktisk. Det er det første du oppgir som ligner mest på et manus, men før du kommer så langt som å skrive manus må du også få godkjent et sammendrag/synopsis av historien og da er det det andre du oppgir som er mest riktig. Det jeg oppgir nå gjelder for Egmont. For Sanoma hvor jeg skriver er det en del annerledes.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?