Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Småskadet CBSV-hva gjør dere?

2

Comments

• edited November -1

Joa, men hvordan kunne damen vite at jeg ikke tulla bare for å få ny bok?

• edited November -1

Ho stola vel på deg da :)

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Joa, men hvordan kunne damen vite at jeg ikke tulla bare for å få ny bok?

Det var nok ein feil som hadde skjedd med fleire bøker, og som damen difor visste om.

• edited November -1

Er vel helst det som er grunnen (eller at jeg har god karma:-))

• edited November -1

Irriterande med småfeil. I dag fekk eg CBSV, og eine boka har ein bulk på baksida. I tillegg er det noko dårleg limt mellom sjølve permen og papiret på innsida av permen (viss de skjønar kva eg meiner). Bl.a. er det eit lufthol. Trur eg må ta ein telefon i morgon.

• edited November -1

Maa spörja. Var det nokon som fekk bökene satt inn i kassetten opp-ned? :-)

(sannsynlegvis ikkje. Egmont gjer ikkje saanne feil. Men det hadde vore göy. For meg og ingen andre, men det hadde vore göy.)

• edited November -1

Denne tråd startede med det alvorlige problem, at enkelte modtagere får et fejlbehæftet eksemplar. Jeg er en af disse uheldige abonnenter, både i bind XIII og XXIII var der to sider, der var klistret sammen med en limdråbe!
    Jeg kontaktede Egmont på e-postadressen carlbarks@egmont.no , men de har ikke svaret igen efter 4 dage. Er dette måske ikke den rigtige adresse at kontakte dem om sådanne problemer?

• edited November -1

Adressa som er oppgitt i følgebrevet eg henta ut i dag er iallfall jubileum:-Segmont:-Ono. (Bytt ut :-S og :-O med @ og .).

• edited November -1

Tak for oplysningen. Følgebrevet bliver snuppet af de færøske toldmyndigheder. Jeg tvivler på at de har lov til at fjerne disse papirer, men det gør de altså. Både det norske og danske CBSV mangler følgepapirer, når jeg modtager dem, og det gav lidt problemer med indbetalingen første gang.

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Tak for oplysningen. Følgebrevet bliver snuppet af de færøske toldmyndigheder. Jeg tvivler på at de har lov til at fjerne disse papirer, men det gør de altså. Både det norske og danske CBSV mangler følgepapirer, når jeg modtager dem, og det gav lidt problemer med indbetalingen første gang.

Dette er nok feil, Benadikt. Selv om dere har eget landslag i fotball er Færøyene en del av Danmark. Derfor ansees rimeligvis post mellom Danmark og Færøyene som innenrikspost akkuarat som post mellom f.eks. England og Skottland. Mitt råd er derfor at du eller Egmont anmelder det færøyske postvesenet for ulovlig fikling med innenrikspost.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Benadikt skreiv:

Dette er nok feil, Benadikt. Selv om dere har eget landslag i fotball er Færøyene en del av Danmark. Derfor ansees rimeligvis post mellom Danmark og Færøyene som innenrikspost akkuarat som post mellom f.eks. England og Skottland. Mitt råd er derfor at du eller Egmont anmelder det færøyske postvesenet for ulovlig fikling med innenrikspost.

Er disse utsagnene basert på eksplisitt ekspertise kompetanse på dansk/færøysk postlover og evt. stor generell postal kompetanse i tillegg?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

... Selv om dere har eget landslag i fotball er Færøyene en del av Danmark. Derfor ansees rimeligvis post mellom Danmark og Færøyene som innenrikspost ...

Nej, Færoyene er selvstændigt toldområde, man skal fortoldes når man rejser mellem Færoyene og Danmark.
    Men det er mærkeligt at toldmyndighederne kan fjerne fakturaen med indbetalingskort fra en pakke, det tvivler jeg på er lovligt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Dette er nok feil, Benadikt.

... det imponerer meg at du tydelegvis veit dette veldig mykje betre enn han som både _har mottatt_ fleire slike pakker, og som _bur_ på Færøyene. Finst det noko du *ikkje* er ekspert på?

Forøvrig har innlegget ditt absolutt ingenting i eit donaldistisk forum å gjera.

(Eg veit. Ikkje mitt heller.)

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Er disse utsagnene basert på eksplisitt ekspertise kompetanse på dansk/færøysk postlover og evt. stor generell postal kompetanse i tillegg?

Nei, basert på min kunnskap om de tilsvarende interne forhold i Storbritania hvor man også egne flagg og egne landslag i fotball i ulike deler av et og samme land.

Benadikt skreiv:

Nej, Færoyene er selvstændigt toldområde, man skal fortoldes når man rejser mellem Færoyene og Danmark.

OK. dette virker dog usedvanlig byråkratisk på meg. Har dere kanskje skattefritak slik som på Svalbard?

• edited November -1

Eg blir veldig takknemlig dersom nokon kan kome med //eitt// einaste godt argument for kvifor det spørsmålet der høyrer heime i eit donaldistisk forum. Eg kjem ikkje på eit einaste eitt.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Eg blir veldig takknemlig dersom nokon kan kome med //eitt// einaste godt argument for kvifor det spørsmålet der høyrer heime i eit donaldistisk forum. Eg kjem ikkje på eit einaste eitt.

Nå piker du ;-)

Dette kalles en liten digresjon. Den generelle diskusjonen omkring postforsendelsene av CBSV har tatt en litt spesiell retning idet fokus har blitt rettet mot postverket på Færøyene og tollreglene der. Når det viser seg å være tollbarrierer internt i et land må det være lov å undres om dette skyldes et annet skatte- og avgiftsregime på Færøyene enn i fastlands-Danmark (jfr. Svaldbard vs Norge).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

... dette virker dog usedvanlig byråkratisk på meg. Har dere kanskje skattefritak slik som på Svalbard?

Nej, Færoyene er bare selvstændigt toldområde og selvstændigt skatteområde, lige som Grønland. Og Færoyene (og Grønland) er ikke medlem af EU.

Der er ingen tvivl om, at det færøske toldvæsen har lov til at åbne pakkerne. Men jeg tvivler på, at de har lov til at fjerne fakturaen med indbetalingskort.

• edited November -1

Sigvald:
    OK, eg biter på.

Færøyene er ein autonom region som med unntak av forsvar og utanrikspolitikk har sjølvstyre, og det har dei hatt sidan 1948. Det vil seie at Færøyene på mange områder oppfører seg som eit sjølvstendig land. Dei har eit eiget parlament (Løgtingið), dei har eiga regjering med eigen Løgmaður. Færøyene er til og med så sjølvstendige at dei ikkje er medlem av EU, til tross for at Danmark er det. Færøyene blir styrt omtrent som om det var eit sjølvstendig land -- eit område som ingen norske områder kan samanliknast med -- og det er grunnen til at regionen i tillegg til ei rekke andre særeigenheitar har tollbarrierer. Skal ein inn på skattenivå, vil eg av same grunn gå ut frå at Færøyene har ein heilt eigen skattepolitikk som ikkje er vedteke i Danmark i det heile tatt.
    (hovudkjelde: Wikipedia)

Digresjon slutt?

Eg henta min CBSV-kassett på posten i går. Har ikkje tatt meg tid til å lese gjennom den enno, men den såg iallfall heilt uskadd ut. Og ikkje var bøkene oppned heller.

(Edit: eg skreiv dette før eg leste Benadikts innlegg.)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nei, basert på min kunnskap om de tilsvarende interne forhold i Storbritania hvor man også egne flagg og egne landslag i fotball i ulike deler av et og samme land.

En liten digresjon fra min side hører vel absolutt også hjemme i denne tråden.

Benadikt skreiv to innlegg lenger **OPP** i tråden:

Hva med å **lese** det andre skriver Sigvald **før** du uttaler deg. Basert på ditt eget erfaringsmateriale burde du vite at du **aldri** fortoller noe mellom Skottland og England selv om begge regionene har elendige landslag i fotball,. Kanskje da tenke at det kan være noe i det Benadikt skreiv og **ikke** kverne videre på det i tre innlegg til ??

Og for å slippe unna med dette : :)

• edited November -1

Det som de sidste indlæg startede med, mit problem med skadede bind af CBSV, er stadig uløst. Jeg kontaktede cbarks@egmont.no den 9. maj. Og da de ikke svarede, kontaktede jeg efter tip fra Olaf, jubileum@egmont.no den 12. maj. Men der er ikke kommet noget svar endnu. Jeg bliver nok nødt til at ringe til dem.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?