Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Cover of The Prisoner of White Agony Creek!

1235710

Comments

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

OK, eg kjenner ingen , men eg utelukker ikkje at dei eksisterer, såklart. Eg trur berre at det er veldig, veldig få av dei.

Jeg kjenner en god del som kjøper Donald Duck & Co bare når Don Rosa er med. Tror nok at denne "promillen" kommer opp i flere prosent.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

OK, eg kjenner ingen , men eg utelukker ikkje at dei eksisterer, såklart. Eg trur berre at det er veldig, veldig få av dei.

Jeg kjenner en god del som kjøper Donald Duck & Co bare når Don Rosa er med. Tror nok at denne "promillen" kommer opp i flere prosent.

Promille eller prosent, det finnes i hvert en del av oss. :)

• TedTed
    edited November -1

Ville jeg absolutt tro. Ble ufattelig skuffet i dag da jeg så bak i bladet, og hva ser jeg der? Jo ingen forside, men historien er inni:-S Joda, for all del, det er historien jeg vil ha, men jeg hadde hatt lyst på et fint cover også;-)

• edited November -1

OK, eg kjenner ingen (bortsett frå Sigvald, og det kan vel diskuterast kor godt eg kjenner *han*), men eg utelukker ikkje at dei eksisterer, såklart. Eg trur berre at det er veldig, veldig få av dei.

Det er i det minste to av oss...

• edited November -1

Jeg fikk bladet med første del i dag, og må si det er skuffende at coveret verken er på forsiden eller inne i bladet. Historia er ikke nevnt i det hele tatt på forsida. Dette synes jeg er skammelig!

• edited November -1

Historien da? (ikke fortell noe, bare si hva du syns)

• edited November -1

Audun- skreiv:

Jeg fikk bladet med første del i dag,

Fikk du det norske bladet i dag? Blir ikke det sendt ut først i midten av uka?

og må si det er skuffende at coveret verken er på forsiden eller inne i bladet. Historia er ikke nevnt i det hele tatt på forsida. Dette synes jeg er skammelig!

Kan det ha sammenheng med at Rosa ikke er særlig begeistret over at Egmont bruker navnet hans som reklame uten å betale ham?

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Historien da? (ikke fortell noe, bare si hva du syns)

En midt på treet god Rosa-historie, ikke hans beste side, men ikke hans verste heller. Håper historia utvikler seg bedre i løpet av de to neste episodene.

Kent skreiv:

Audun- skreiv:

Jeg fikk bladet med første del i dag,

Fikk du det norske bladet i dag? Blir ikke det sendt ut først i midten av uka?

Ja, det norske. Jeg og syntes at det var litt merkelig.

og må si det er skuffende at coveret verken er på forsiden eller inne i bladet. Historia er ikke nevnt i det hele tatt på forsida. Dette synes jeg er skammelig!

Kan det ha sammenheng med at Rosa ikke er særlig begeistret over at Egmont bruker navnet hans som reklame uten å betale ham?

Nja, det kan jo hende, men jeg bare reagerer sånn fordi det har vært sånn i de fleste nye historiene hans. Også i T.R.A.N.G.S.T.A.R.T., nå i det siste....

• edited November -1

Kent skreiv:

Eller at de er påvirket av enkelte som ikke legger skjul på sin skepsis til fremheving av slike som DR fremfor andre Disneyserie-skapere?

Det store problemet i denne sammenheng er at DR-fans som ikke følger med i AOL risikerer å gå glipp av denne historien. Kan ikke skjønne at det er noe noen vil applaudere?

• edited November -1

Jeg mener nå det er best at de store som Murry, Barks og Rosa blir kreditert på forsiden!

• edited November -1

Jeg kan forresten melde at tittelen er "Fangen i Sølvdalen" og ikke "Sølvstrømmens fange" som flere har tenkt seg tidligere. Jeg synes at det er noe feil med "Fangen i Sølvdalen".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kan ikke skjønne at det er noe Olaf applauderer.

Han gjør vel heller ikke det?:

Personleg liker eg at det er informasjon om serieskaparane i bladet på coveret, men for å vera ærleg trur eg faktisk at dette har så godt som null og niks å seie for salget.

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

• edited November -1

Audun- skreiv:

Jeg kan forresten melde at tittelen er "Fangen i Sølvdalen" og ikke "Sølvstrømmens fange" som flere har tenkt seg tidligere. Jeg synes at det er noe feil med "Fangen i Sølvdalen".

Gramatisk og språklig sett er den norske tittelen upåklagelig.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Audun- skreiv:

Gramatisk og språklig sett er den norske tittelen upåklagelig.

Det var nå ennå bra. Da er den altså godkjent :)

Pssst. Sigvald: Innlegget ditt er ikke helt grammatisk korrekt :v

• edited November -1

Audun- skreiv:

Jeg fikk bladet med første del i dag, og må si det er skuffende at coveret verken er på forsiden eller inne i bladet. Historia er ikke nevnt i det hele tatt på forsida. Dette synes jeg er skammelig!

Mine venner som abbonererer fikk også bladet i dag (mandag). Egmont/posten må derfor få godkjent denne gang når det gjelder distribusjonen.

MikroMidas skreiv:

Pssst. Sigvald: Innlegget ditt er ikke helt grammatisk korrekt :v

Det overlever vi vel? :-)

ANDonym skreiv:

Sigvald skreiv:

Kan ikke skjønne at det er noe Olaf applauderer.

Han gjør vel heller ikke det?:

Neida, du har rett i det. Men han skrev også:

Kanskje Egmont har byrja å forstå at kvar gong dei skriker «Don Rosa er bra, Don Rosa er bra, Don Rosa er bra», er det veldig mange som oppfatter dette lokkeropet som «Dei serieskaparane som fyller dei resterande 98 % av blada vi gir ut, er ikkje fullt så bra».

Resultatet av å følge opp en slik tanke kan i hvert fall at folk som sjelden kjøper DD&Co utenom når det er DR-historier på trykk vill kunne gå glipp av disse godbitene.

I dette aktuelle tilfellet velger jeg å tro at det hele er en gedigen glipp. Det ser i hvert fall ut til at historien får sin fortjente oppmerksomhet på neste ukes cover, men da kan det altså være for sent for folk som ikke følger med her i AOL-forumet eller som på annet følger med.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Resultatet av å følge opp en slik tanke kan i hvert fall at folk som sjelden kjøper DD&Co utenom når det er DR-historier på trykk vill kunne gå glipp av disse godbitene.

I dette aktuelle tilfellet velger jeg å tro at det hele er en gedigen glipp. Det ser i hvert fall ut til at historien får sin fortjente oppmerksomhet på neste ukes cover, men da kan det altså være for sent for folk som ikke følger med her i AOL-forumet eller som på annet følger med.

Kanskje Egmont burde skrike høyt om litt andre serieskapere også? Da kunne de etterhvert fått andre trekkplaster enn bare DR. Men det forutsetter at serieskaperne det er snakk om, bl.a. DR, får en godtgjørelse for å bli brukt i reklameøyemed. Hverken Disney eller Egmont har noen som helst rettigheter på navnet til serieskaperen.

• edited November -1

Da jeg sluttet å kjøpe Donald fast, så sluttet jeg ikke dermed å følge med på innholdet. Hver uke bladde jeg gjennom bladet for å se om det var noe interessant, først og fremst for å sjekke om det var noen Barks-historier. Den gangen visste jeg ikke navnet på noen andre tegnere enn Barks, men så jeg noe jeg likte, så kjøpte jeg det.

En sjelden gang var bladet innpakket i plast, og da måtte jeg kjøpe det for sikkerhets skyld, i //tilfelle// det skulle være Barks eller noe annet bra inni.

Utover på 90-tallet ble det etterhvert umulig å følge opp dette, for da begynte alle bladene å komme innpakket. Dermed ble jeg helt avhengig av at Barks og nå også Rosa ble annonsert på forsiden. Dersom det ikke ikke står //noe// på forsiden om at det er Don Rosa inne i bladet så kommer det til å gå meg hus forbi, og det synes jeg er dårlig gjort. Uten AOL ville jeg altså gått glipp av 1. episode av "Sølvstrømmen".

Donald-bladet har for tiden en fast vignett nederst til høyre på forsiden som bl.a. annonserer hvorvidt det inneholder Barks-historier. Denne burde selvsagt brukes til å kunngjøre at nå kommer 1. episode av en ny Don Rosa.

Men det største problemet er og blir at bladet er pakket inn i plastikk. Det er der hunden ligger begravet.

• edited November -1

Det ville forbause meg om ikke redaksjonen - i likhet med løssalgsavisen - fører statistikk over hvilke covere som selger best, og utformer de nye forsidene ut fra dette. Så kanskje de har funnet at det ikke gir noe merkbart økt salg hvis Dons navn står lett synlig, men at det er andre faktorer som påvirker salget mer (jeg har ikke sett dette coveret, så jeg vet ikke hva de har satt inn i stedet).

For øvrig: En venn av meg kjøper bare Donald når det er en DR-historie i bladet. Hvis han går glipp av et nummer, ringer han til Serieforlaget og spør om de kan sende ham et eksemplar. Det gjør de.

• edited November -1

La oss heller fokusere på innholdet?

For min del ble eg litt skuffet. Håper del 2 blir betydelig bedre en del 1(som var nok så kjedelig spørr du meg), det var sån midt på tre. Hadde kansje skrudd forventningene litt for høyt?

• edited November -1

Fokuserer gjerne på innholdet, men ikke før jeg har fått lest **HELE** historien, og det blir jo noen uker til. Den som venter på noe godt osv osv osv :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?