Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Cover of The Prisoner of White Agony Creek!

2456710

Comments

• edited November -1

Strekkoden ja, glemte den:-)

• TedTed
    edited November -1

Syns de hadde rotet til tegningen ved å legge inn mongisbilder av ukens vedlegg og med "Ny Don Rosa-historie"boks. Kunne ikke coveret for **en** gangs skyld vært reint og fint med en fin uherpet tegning?

Ted:-)

• edited November -1

Ted skreiv:

Syns de hadde rotet til tegningen ved å legge inn mongisbilder av ukens vedlegg og med "Ny Don Rosa-historie"boks. Kunne ikke coveret for **en** gangs skyld vært reint og fint med en fin uherpet tegning?)

Coveret burde alltid vært rent og fint uten ekstra fjas. Men hverken tegner eller redaktør kan ordne dette. Markedsavdelingen på forlaget har som oppgave å finne på slike ekstra ting, og da gjør de det.

• edited November -1
  • edited November -1

Ah ,det var bedre!

• edited November -1

Melonemoni skreiv:

http://www.akuankka.fi/lukemista/akuankka/ More pictures! ;)

Jeg ser at denne historien utkommer i Finland før Skandinavia. Det er dårlig gjort mot oss skandinaviske lesere. Vi har sannelige ventet lenge nok og vel så det nå. Olaf og AC kan derfor med fordel fortelle sine venner i forlaget at det ikke er noen grunn til å la norske, danske og svenske lesere vente lengre enn de finske leserne på denne historien. Olafs og ACs venner i forlaget trenger kanskje en slik liten påminnelse om at det tross alt er leserne de faktisk lever av ;-)

• edited November -1

Historien kommer vel når den kommer, og om den kommer noen uker eller noen måneder senere enn i Finland spiller vel ingen rolle.... Jeg kunne ha ventet lenge på H 24113 av Jan Kruse og Freddy Milton og jeg kunne ha sagt jeg er sannelig glad denne historien ikke har kommet i Finland ennå... Noen historier kommer tidligere i Finland, og noen tidligere i Skandinavia. Såvidt jeg vet består verden ennå...

• edited November -1

Ser heller ingen problemer i at Finland får den før oss. Noen ganger er vi først, andre ganger ikke. Å bruke energi på slikt er smålig og negativt. Vær glad den kommer heller...

• edited November -1

Einherje skreiv:

Ser heller ingen problemer i at Finland får den før oss. Noen ganger er vi først, andre ganger ikke. Å bruke energi på slikt er smålig og negativt. Vær glad den kommer heller...

NÅ må du huske, at siden Sigvald har begynt å bruke smil-symbol på de fleste innlegg, så kan du ikke tolke innlegget han som negativ surmuling, men derimot som et halv ironisk innlegg med smil om munnen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Melonemoni skreiv:

http://www.akuankka.fi/lukemista/akuankka/ More pictures! ;)

Jeg ser at denne historien utkommer i Finland før Skandinavia. Det er dårlig gjort mot oss skandinaviske lesere. Vi har sannelige ventet lenge nok og vel så det nå. Olaf og AC kan derfor med fordel fortelle sine venner i forlaget at det ikke er noen grunn til å la norske, danske og svenske lesere vente lengre enn de finske leserne på denne historien. Olafs og ACs venner i forlaget trenger kanskje en slik liten påminnelse om at det tross alt er leserne de faktisk lever av ;-)

Uff uff uff... Naar skal du skjönne at saanne utbrudd som det der faktisk tar paa menneskene rundt deg? Hva er egentlig poenget med aa skrive saant naar du har faatt det inn med teskje opptil flere ganger at:
    1: Det er ingen som rapporterer til sine "venner" paa dine vegne.
    2: En DR-historie gjelder ikke liv og död.
    3: Saanne innlegg PROVOSERER uansett om du mener dem provokativt eller som spök.
    Jeg er luta lei av at du plager folk jeg er glad i, kan du vennligst slutte? :)

• edited November -1

Der er jeg HELT enig, Krice.

• edited November -1

krice skreiv:

Naar skal du skjönne at saanne utbrudd som det der faktisk tar paa menneskene rundt deg? Hva er egentlig poenget med aa skrive saant naar du har faatt det inn med teskje opptil flere ganger at:

Føler for å korrigere og oppklare litt her:

Jeg vil påstå at hvis enkelte mener at Sigvald har fått akkurat **dette** inn med teskje er det som å skyte spurv med kanoner, altså helt feil. Min medisinske utdanning grenser tett opp til null, men jeg vil uansett påstå at Sigvald har fått dette inn **intravenøst** såpass mange ganger at dessverre ser det ut som han er blitt total immun mot det.

Og for at dette innlegget heller ikke skal bli katalogisert som personangrep av noen™ så følger jeg også trenden :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg ser at denne historien utkommer i Finland før Skandinavia.

Eit par veker för, ja. Og kva saa? Don Rosa er bra uansett naar han kjem.

Det er dårlig gjort mot oss skandinaviske lesere.

Det er det vel strengt talt ikkje? Vi faar jo den same historia i eit anna blad.

Vi har sannelige ventet lenge nok og vel så det nå.

Uhm ... denne historia leverte Don inn i fjor sommer. Det er *veldig* mange historier vi maa vente mykje lengre paa. Det finst femten aar gamle Van Horn-historier, og sannsynlegvis femti aar gamle Scarpa-historier, som enno ikkje er utgitt paa norsk. Eg vil tru at det er dei färraste historier som blir utgitt saa kjapt som Dons.

Olaf og AC kan derfor med fordel fortelle sine venner i forlaget

Sigvald kan med fordel fortelja stemmene i hovudet sitt at ryktene om Olafs innflytelse i Egmont er sterkt overdrevne.

at det ikke er noen grunn til å la norske, danske og svenske lesere vente lengre enn de finske leserne på denne historien.

Det veit du ärleg talt *absolutt* ingenting om. Kanskje dei faktisk *har* ein grunn til dette? Kanskje den norske redaksjonen bruker lenger tid enn den finske paa aa koordinere cover til bladet, og at dei difor maa vente litt lengre for aa faa rett cover til historia? Kanskje dei utsetter historia til eit tidspunkt der dei veit at dei har fleire lesarar? Kanskje dei nytter det sjeldne fenomenet ei ny Don Rosa-historie er til aa markere Donalds 72-aarsdag, til dömes? Eg aner ärleg talt ikkje kva grunn dei har, eg har jo ikkje akkurat folk i Egmont som diskuterer slikt med meg, men eg vil gaa ut fraa at det sannsynlegvis eksisterer ein grunn til at ting er som dei er, og at dersom det er tilfelle er det ein grunn som eit par mennesker i Egmont har langt större innsikt i enn du har.

Olafs og ACs venner i forlaget trenger kanskje en slik liten påminnelse om at det tross alt er leserne de faktisk lever av ;-)

Du trenger kanskje ei lita paaminning om at dei fleste lesarane faktisk blir glade for ei Don Rosa-historie uavhengig av naar nevnte historie er utgitt i Finland.

Ärleg talt aner eg ikkje kvifor eg skreiv dette innlegget, det er vel paa grensa til spam, ettersom eg ikkje gjer noko anna enn aa gjenta momenter som eg har gjentatt eit par hundre gonger tidlegare. Men enkelte nekter tydelegvis aa höyre paa enkelte synspunkt förste gong dei blir sagt.

Og eg trudde du sa at du skulle la meg vera i fred medan eg var i Tyskland ...

• edited November -1

Som gammel "tegneserieavhengig", tolker jeg Sigvalds symptomer dithen at han er "DR-avhengig". Symtomene kan være at ventetiden blir altfor lang. Ja, sekundene føles som år. Det er mange her i forumet som har tendenser til det samme. Ser at mange biter negler mens de venter på CBSV. Kaldsvetten pipler frem når postmannen sykler forbi. :-) :-)

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Som gammel "tegneserieavhengig", tolker jeg Sigvalds symptomer dithen at han er "DR-avhengig".

Jeg personlig syns han viser en total mangel på respekt, både ovenfor Olaf og resten av forumet. Gang etter gang etter gang viser han seg som et godt gammeldags troll.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Som gammel "tegneserieavhengig", tolker jeg Sigvalds symptomer dithen at han er "DR-avhengig". Symtomene kan være at ventetiden blir altfor lang. Ja, sekundene føles som år. Det er mange her i forumet som har tendenser til det samme. Ser at mange biter negler mens de venter på CBSV. Kaldsvetten pipler frem når postmannen sykler forbi. :-) :-)

Ja, det er mange som forteller om venting, men det er få av oss som konstruerer konspirasjonsteorier, roper om urettferdighet eller ber andre listemedlemmer ta opp saken på vegne av oss. Der ligger forskjellen mellom å være utålmodig tegneserieentusiast (undertegnede medregnet) og misfornøyd blod-fan.

• edited November -1

Eg er forresten heilt einig med ANDonym. Det finske coveret var kjempelekkert! Tydeleg at her er det tyskarane som har rota litt, det finske var verkeleg ufatteleg vakkert. Faar vi dette coveret paa norsk, kan det raskt bli aarets vakraste forside, iallfall etter mi meining.

• edited November -1

Ja vi får virkelig håpe at det norske coveret vil likne det finske og ikke det tyske.

• TedTed
    edited November -1

Jøss! Det må jeg si, det finske coveret var jo bare ti ganger så bra som det Tyske! Lekkert! Håper virkelig dette coveret kommer i det norske DD&Co:-)

• edited November -1

Mye, mye mye mye bedre en det tyske. Dette var jo et prakt cover!
    Gratulerer med nytt navn?(eller er det bare du som kødder?)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?