Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hvordan ser Donald-bladet ut om 10 år?

edited April 2006 in Donaldisme

Hva slags historier får vi? Hvordan ser tegningene ut? Fargene? Ekstrastoffet? Får vi nye figurer? Hva tror forumet?

Selv er jeg nokså sikker på at vi kommer til å få en kjappere, mer moderne fortellerstil, slik vi ser i voksne tegneserier. Det blir helt slutt på bokser med tekster som "Litt senere" eller "Samtidig, hjemme i Andeby". Historiene kommer til å hoppe uanstrengt i tid og rom, og forfatterne kommer til å antyde hva som skjer heller enn å forklare det i hjel.

«13

Comments

• edited November -1

Jeg tror tegnestilene kommer til å bli mer og mer sære(gne) og spesielle. Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien

Fargene tror jeg vil se mer naturlige ut og kanskje det til og med blir teksturer (selv om jeg hadde blitt imot akkurat det).

Angående nye figurer tror jeg at det ikke kommer til å bli så mange av de som kontinuerlig ducker opp, selv om mange av fremtidens tegnere kommer til å prøve hardt så de kan smykke seg med tittelen //tegneserie-jordmor.//

Når det gjelder vedleggene, blir de sikker mer og mer forseggjorte som vi antakelig får merke på prisen.

Jeg tor også at Donaldbladet kommer til å handle mindre og mindre om akkurat Donald, dessverre:-(

• TedTed
    edited November -1

ANDonym skreiv:

Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien

ganske sånn som nå med andre ord :-P;)

• edited November -1

Joa, det er ikke vanskelig å se hvem som har tegnet hva nå heller, men jeg tror at vi får se folk i framtiden med //helt// unike stiler.

• TedTed
    edited November -1

hm.. oki:)

• edited November -1

håber det blir mer "voksent" och mer donald duck... men det blir det nok ikke...

• edited November -1

ANDonym skreiv:

jeg tror at vi får se folk i framtiden med //helt// unike stiler.

Enig. Noe av det mest interessante som har skjedd det siste tiåret er jo at Egmont har løftet tegnerne ut av en anonym tilværelse gjort dem til stjerner. Nå virker det nesten som om redaksjonen oppmuntrer til en mer individuell tegnestil.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Når det gjelder vedleggene, blir de sikker mer og mer forseggjorte som vi antakelig får merke på prisen.

Jeg ser for meg mer reklame, mer fjas på coveret og like uinteressante leker. Som i dag vil profitt være utgivers hovedmotiv.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg ser for meg mer reklame, mer fjas på coveret og like uinteressante leker. Som i dag vil profitt være utgivers hovedmotiv.

Det er nok vanskelig å lage leker som kunne interessere en 39-åring....

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:

Det er nok vanskelig å lage leker som kunne interessere en 39-åring....

Eller en 49-åring i 2016. :)

• edited November -1

Det er slett ikke vanskelig i det hele tatt. Det er bare å få Don Rosa til å designe de. :)

Jeg tror (eller håper er vel ordet) at bladet er mye tykkere om noen år. Det tar desverre ikke lange tiden å lese ut et Donaldblad i min alder.

• edited November -1

Vi sitter her og krangler veldig om akkurat dette no ... krice vil ha tynnere blader (nostalgi; ho saknar dei tynne lefsene fraa tidleg nittital). Eg foreslaar 128-siders blader ein gong i maanaden. Kvifor? Fordi eg krysser fingrane for at framtidas Donald i hovudsak vil bestaa av //lange// historier paa 30-40 sider. krice foreslaar som eit kompromiss at dei heller kunne gjera det med Mikke-bladet, slik at vi slipper aa lide oss gjennom ein maanad med ventetid for kvart donaldblad, og at ho kunne faa nostalgistorleiken sin. Uansett sit vi vel begge og haaper paa kvar vaar ting som uansett er fullstendig urealistisk. Kva ein kan //forvente// ... det maa gudene vite. Og kanskje Svein Erik Söland. Eller kanskje berre gudane likevel.

• edited November -1

Ted skreiv:

ANDonym skreiv:

Man kommer med èn gang til å se hvilken tegner som har tegnet historien

ganske sånn som nå med andre ord :-P;)

jeg synes at de fleste tegnerne med unntak av noen få tegner ganske likt.
    det kommer til og bli mer særegent om 10år

• edited November -1

Har selv funnet ut at jeg kan se forskjell på 24 donaldtegnere og 11 Mikke-tegnere for øyeblikket:-P

• edited November -1

Det er ikke det å se forskjellen som er hovedproblemet, mer det å vite hvem som er hvem;-)

Noe jeg har blitt mye mer flink til å se etter å ha hengt på AO et par år:-)

• edited November -1

andungen skreiv:

Det er ikke det å se forskjellen som er hovedproblemet, mer det å vite hvem som er hvem;-)

Det var det jeg mente da:-)

• edited November -1

Støtter Olafs visjon om ei framtid med laaange historiar i tjukke blader ein gong i måneden. Men eg har også ein drøm om eit nytt blad som tar for seg Andeby etter Skrue - Duckburg - the next generation" (staves det sånn?), men det er vel heller lite sannsynleg at vi får noko sånt. Har inntrykk av at det få andre enn meg som interessert i å fornye Andeby.

• edited November -1

Nei, du har rett. Det kommer nok aldri til å skje..
    (Og, ja: jeg har skiftet navn fra "Audun-" til "~Merlock" (av sikkerhetsmessige årsaker))

• edited November -1

Tja. Det eksisterer jo allereie eksempel på seriar der Andeby har blitt forandra til dei grader. Sjå berre på Fantonald.

• edited November -1

Jeg tror at det skal mye til for at donaldbladet blir **veldig** forandret på kun 10 år. Jeg synes bladet er helt fint slik det er nå, jeg.

En ting jeg **ikke** ønsker er livet i Andeby etter Skrue. Andeby blir jo ikke det samme uten han. Tenk for dere Donald som gammel og ODD som voksne! Blæh! Men selvfølgelig, smaken er som baken!:-P

• edited November -1

MicMac skreiv:

En ting jeg **ikke** ønsker er livet i Andeby etter Skrue. Andeby blir jo ikke det samme uten han.Tenk for dere Donald som gammel og ODD som voksne! Blæh! Men selvfølgelig, smaken er som baken!:-P

Det "gamle" Andeby slik vi kjenner det blir jo sjølvsagt ikkje borte sjølv om det skulle komme historiar om etter-Skrue. Er eining i at Skrue er ein bra karakter (skjønt eg synes italienerane ofte framstiller han som ein usympatisk, eksentrisk skrulling og det er ikkje bra) men framtidas Andeby gir jo rom til nye og interessante karakterar.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?