Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Fornying av Mikke Mus-bladet?

1356

Comments

• edited November -1

Og det faktisk lenge før jeg visste at det //var// Mickey X/X-Mikke som skulle fornye bladet. :-)

• edited November -1

Jeg ser Einar og Eirik i Inducks har kommet fram til at Varbein-historien må være hentet fra den femte utgaven. Riktignok med et spørsmålstegn som viser at dette er usikkert.

• edited November -1

krice skreiv:

Tommy skreiv tidligere i tråden:

http://coa.inducks.org/magazine.php/x/it/XM

Det sa meg egentlig ikke så mye. Skal det være noe lignende Mikkekrim som ble gitt ut for noen år siden? Jeg går ut ifra at Mikke ikke er blitt den neste Fantonald. Eller er det X-files med Mikke i hovedrollen? Noen som har lest noen historier og kan fortelle om konseptet?

• SvKSvK
    edited November -1

Av alternativene du skisserer, er vel X-files med Mikke i hovedrollen det nærmeste.
    X-Mikke er en grøsserserie, hvor en parallell, mystisk verden med monstre og andre overnaturlige fenomener visstnok er en viktig ingrediens. Mikke har også fått en ny bestevenn, Varbein, som logisk nok minner om Langbein.

Det er ikke så lett å si så mye mer, for det eneste vi har fått lest av serien er en kort 12-siders historie i nyeste Mikke Mus (nr.6), i tillegg til en enda kortere 4-siders historie i samme blad.
    I dette bladet er det også en sides introduksjon til denne serien, hvis du vil ha mer info kan du jo sjekke ut dette.

• edited November -1

Hved nogen hvilke tegnere det er som laver historierne?

• edited November -1

Så bladet i butikken i dag. En tynn lefse av omtrent samme tykkelse som et gammeldags DD&Co (ca. 36 sider) + en tåpelig leke, priset til kr. 34,50. Til sammenlikning koster vel et Anders And Ekstra av samme tykkelse ca. 20 kroner i Danmark. Norske foreldre som nekter å pøse ut penger på så dyre blader til sine små og håpefulle har min fulle forståelse. Det finnes mye annet som gir langt mer valutta for pengene også her i grådighetens hjemland - nedsatte DVDer f.eks :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det finnes mye annet som gir langt mer valutta for pengene også her i grådighetens hjemland - nedsatte DVDer f.eks :)

Hm...
    En nedsatt DVD er selvsagt billigere enn en som ikke er nedsatt. På samme måte som et blad i brukthandelen er billigere enn et blad kjøpt til fullpris i butikk.
    I følge inducks har bladet 52 sider nå, mot 38/40 sider før. Prisstigninga er på 4,50 kr. Vil vel ikke kalle den så veldig stor at det gjør noe, prisen er faktisk mindre per side nå enn før.

• edited November -1

krice skreiv:

Hm...
    En nedsatt DVD er selvsagt billigere enn en som ikke er nedsatt. På samme måte som et blad i brukthandelen er billigere enn et blad kjøpt til fullpris i butikk.

Det er forskjell på en ubrukt DVD som selges på tilbud og en brukt DVD som selges i en bruktbod. Blader selges, så vidt jeg vet, aldri på tilbud.

I følge inducks har bladet 52 sider nå, mot 38/40 sider før.

OK, da er det tykkere enn det ser ut til - hvilket ikke akkurat indikerer den aller beste papirkvaliteten.

Prisstigninga er på 4,50 kr. Vil vel ikke kalle den så veldig stor at det gjør noe, prisen er faktisk mindre per side nå enn før.

OK, men bladet er fremdeles dyrt i forhold til hva tilsvarende blader koster i våre naboland.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det finnes mye annet som gir langt mer valutta for pengene også her i grådighetens hjemland - nedsatte DVDer f.eks :-)

Uansett antall smileys så har denne ytringen **INGENTING** i dette forum å gjøre. Håper noen kan fjerne slike lavmåls politiske oppgulp levert fra det politiske ytterste mørke.

Minner forresten bare om denne tråden

http://www.andebyonline.com/forum/1984/

Sett i mine øyne er det fortsatt **veldig** relevant det som står der :) :) :)

• edited November -1

Olaf har nettproblemer, men føler for å kommentere:

Dette er etter mi personlege meining eit stykke off-topic, men det må seiast likevel:
    At eit blad koster meir i Noreg enn i Danmark, har då absolutt ingenting å gjera med at vi nordmenn er grådigare. Det er jo til og med det same konsernet som gir ut desse blada -- og det konsernet held til i Danmark. Så nei, dette har ingenting med grådigheit å gjera. Grunnen til at bladet koster meir her i landet kan vera fleire ting. Ein grunn kan vera at det ikkje er like stor etterspørsel etter dette bladet her i landet -- når færre er interesserte i å kjøpe eit blad, går prisen automatisk opp.

Ein annan grunn er at bladet kanskje koster meir fordi nordmenn er **villige** til å betale meir for slikt, fordi Noreg er eit så utruleg fantastisk land å leve i! Eg kjøper ikkje Mikke fast, men eg bruker vanvittig mykje pengar på teikneseriar, og må innrømme at når eg kjøper vanlege teikneseriehefter ser eg ikkje eingong på prisen, fordi eg veit at eg har råd til det. Mange nordmenn tenker slik, fordi vi er så ufatteleg rike. Vi er eit så rikt land at sjølv dei fleste studentar, arbeidsledige og minstepensjonistar kan ta seg råd til å kjøpe dei teikneseriane dei har lyst på til tross for at teikneseriar strengt talt er for ein luksusartikkel å rekna. Når eit blad koster litt meir i Noreg enn det gjer i Danmark, er ein viktig grunn til det sannsynlegvis at den høgt utdanna og veldig intelligente finansavdelinga i Egmont har rekna på det og kome fram til at Noreg er eit så fantastisk land å bu i at nordmenn i bladets målgruppe er villige til å betale denne prisen. Det synest eg faktisk at vi skal vera litt stolte av som nasjon.

Av og til skjønner eg ikkje kvifor du ikkje berre flytter til Danmark, Sigvald, ettersom alt tydelegvis er så mykje betre der. Om du foretrekker danske blader er det jo ingen som hindrer deg i å importere dei frå Danmark -- eller berre flytte dit. Dei fleste av dei som kjøper dette bladet gir nok fullstendig blaffen i kva det koster i Danmark uansett, men foretrekker du den danske utgåva anbefaler eg deg å heller KJØPE det danske heftet, i staden for å klage over prisen på det norske.

Men ikkje gløym visdomsorda frå den gamle Chat Noir-sketsjen: «Nå har det blitt dyrt å kjøpe brennevin, dere. I Amerika koster en flaske whisky en dollar.» «Ja, men så kommer reisa i tillegg!»

(sånn. Ferdig med å skrive off-topic, då kan ein kome seg tilbake på jobb. Forøvrig går eg ut frå at dei fleste donaldistar er meir interesserte i *innhaldet* i bladet enn i prisen. Og dersom ein er interessert i X-Mickey-historier, får ein dei iallfall ikkje på tilbuds-DVD.)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Det finnes mye annet som gir langt mer valutta for pengene også her i grådighetens hjemland - nedsatte DVDer f.eks :-)

Uansett antall smileys så har denne ytringen **INGENTING** i dette forum å gjøre. Håper noen kan fjerne slike lavmåls politiske oppgulp levert fra det politiske ytterste mørke.

Minner forresten bare om denne tråden

http://www.andebyonline.com/forum/1984/

Sett i mine øyne er det fortsatt **veldig** relevant det som står der :) :) :)

Eller er det dig der er sart? Man har vel lov til at lave lidt sjov, en gang imellem.
    Dit indlæg havde lige så lidt værdig, som Sigvald's! >_<

• edited November -1

A. And skreiv:

Man har vel lov til at lave lidt sjov, en gang imellem.

Hva konkret er "sjov" her? Uansett støtter jeg oppfordringene til "valutta"-Sigvald [sic!] om å følge i Terje Vigens kjølvann: Ro over til Danmark og få deg billig rødpølse, elephantøl og Anders And! Da slipper forhåpentligvis vi andre ytterligere politiske innspill i dette forumet.

• edited November -1

Karamell skreiv:

Uansett støtter jeg oppfordringene til "valutta"-Sigvald [sic!] om å følge i Terje Vigens kjølvann: Ro over til Danmark og få deg billig rødpølse, elephantøl og Anders And! Da slipper forhåpentligvis vi andre ytterligere politiske innspill i dette forumet.

For ordens skyld, mitt innlegg var overhodet ikke politisk ment. Mitt poeng var kun at en vares pris har en del å si for salgbarheten av samme vare. Når jeg er i butikken og handler hender det rett som det er at jeg ser barn som ikke får et blad de vil ha, med den begrunnelse at bladet er dyrt. Det hjelper lite at målgruppen (yngre barn) viser interesse for blader tiltenkt dem, dersom de som sitter på pengesekken (foreldrene) ikke punger ut.

Mitt første inntrykk, da jeg så dette bladet i butikken, var at her var det lite for pengene. Når jeg en gang kan bla gjennom samme utgave i en bruktbod, vil jeg muligens mene noe annet. For Egmonts del får vi håpe at foreldere til potensielle små kjøpere får et bedre første inntrykk enn meg :-)

• edited November -1

Hva mener du er rett pris da? Uansett blad for den saks skyld... Spytt ut noen forslag da.

• edited November -1

En fortsatt nettløs Olaf:

Sigvald skreiv:

Når jeg er i butikken og handler hender det rett som det er at jeg ser barn som ikke får et blad de vil ha, med den begrunnelse at bladet er dyrt.

Har du nokon gong tenkt over at desse borna gjerne «vil ha» førti blader i månaden?

Heilt uavhengig av kva bladet koster og kva land det seljast i, grøsser eg ved tanken på kva slags folk det blir av born som gjennom heile oppveksten får alt dei peiker på.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Hva mener du er rett pris da? Uansett blad for den saks skyld... Spytt ut noen forslag da.

OK:
    DD&Co (vanlig) 22-23 kr.
    Nye Mikke Mus 28-29 kr.
    Donald Pocket 43-44 kr.
    Jubileumspocket/Mammutbok 77-79 kr.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:

OK:
    DD&Co (vanlig) 22-23 kr.
    Nye Mikke Mus 28-29 kr.
    Donald Pocket 43-44 kr.
    Jubileumspocket/Mammutbok 77-79 kr.

Er det den normale pris, eller er det det du synes det skal koste?

• edited November -1

A. And skreiv:

Er det den normale pris, eller er det det du synes det skal koste?

Er nok bare Sigvalds ønskeliste angående pris på diverse blader, ja.

• edited November -1

Hvad er den normale pris da?! :-V

• edited November -1

Nåværende pris:

Donald Duck & Co: 28,50 kr
    Mikke: 34,50 kr
    Donald Pocket: 49,50 kr
    Temapocket: 94,50 kr

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?