Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Fornying av Mikke Mus-bladet?

2456

Comments

• SvKSvK
    edited November -1

26.juni.

• edited November -1

Nå er det ikke så lenge til den 26. juni, men det har vært mistenkelig stille omkring dette heftet.

• SvKSvK
    edited November -1

Jeg leste en anmeldelse av dette og bladet Kick-It i Bergens Tidende i dag. Mikke-bladet fikk en treer. Det stod ikke så mye der, men det ser ut til at det er det italienske Mickey-X (som før nevnt) som er hovedinnholdet i dette bladet. Anmelderen syntes at dette virket spennende, men var kritisk til resten av historiene i bladet, som han kalte for "kjedelig b-vare og gammelt oppsop fra arkivene".

Prøvde å få tak i bladet i dag, men uten hell. Skal bli spennende å få tatt en titt på det i morgen.

• edited November -1

Jeg har fått tak i det. "Fornyelse" er kanskje ikke det beste ordet å bruke, ettersom den eneste forskjellen fra tidligere blad er at det er litt tykkere, og inneholder en "X-Mikke"-historie i tillegg til opptrykkene.

X-Mikke virker faktisk som en relativt god serie. Spørsmålet er bare om 16 sider av denne serien er verdt de 35 kronene bladet koster.

• SvKSvK
    edited November -1

16 sider? Det var skuffende å høre, i og med at det ser ut til at de fleste og viktigste Mickey-X-historiene er på 45 sider.
    Får håpe at ting bedrer seg etterhvert.

• edited November -1

Dette var virkelig skuffende å høre. Og de begynner ikke på begynnelsen en gang med Mickey X? Jaja, er jo bedre enn ingenting, men...

• edited November -1

Jo, de begynner vel på begynnelsen. Kan ihvertfall ikke tenke meg at det var noen serier som foregikk før denne vi fikk denne måneden.

• edited November -1

Men den første historien er jo på 45 sider. http://coa.inducks.org/story.php/x/I+XM++++1-1 Har de delt den opp?

• edited November -1

Tyligvis, siden de eneste figurene som var med i "første del" er Mikke, Minni og en viss "Arnold Pinsley" (antakelig denne "Toppersby" som Inducks nevner). Vi får også en 4-siders historie med Pipwolf ("Varbein" på norsk), som jeg regner med er denne historien: http://coa.inducks.org/story.php/x/I+XM++++1-2//_

• edited November -1

Ok. Jo, da var det jo litt mer positivt.

• edited November -1

Ikke si at vi får opptrykk også i det nye Mikke-bladet?!? Det var virkelig skuffende. Jeg har vært skuffet over at Mikke-bladene har inneholdt så mye opptrykk, og jeg så virkelig fram til denne fornyelsen. Regnet med at vi bare (eller i hvert fall nesten bare) skulle få nytt stoff når bladet nå skulle komme i ny drakt. En opptrykkshistorie i ny og ne "til glede for nye lesere" som det het i gamle dager er OK, men når over halve bladet blir opptrykk da går det for langt. 20 sider nytt stoff til 35 kr - dyrere enn Donald Duck & Co. - blir for drøyt vil jeg tro, dersom ikke dette da bedrer seg.

Jeg kommer uansett til å kjøpe det første bladet av nysgjerrighet på den nye vrien, men må ta en vurdering på om det virkelig er verdt det dersom ikke mengden nytt stoff økes. Har bare kjøpt ett Mikke-blad de siste tolv månedene pga. alt opptrykket.

• edited November -1

Oppdelingen av bladet er som følger:

24 sider opptrykk
    16 sider "X-Mikke"
    2 sider krimgåter
    3 sider oppgaver a la Donald Duck's Show
    2 sider "artikkel" om X-Mikke
    1 side innholdsfortegnelse

• edited November -1

Er Varbein-historien også opptrykk?

• edited November -1

Nei, den satte jeg under X-Mikke. Vi får en 11-siders historie med Mikke selv, og en 4-siders gag-historie med Varbein.

• SvKSvK
    edited November -1

OK, da har jeg omsider fått lest bladet selv også. For det første; X-Mikke virker som et veldig lovende konsept. Jeg er allikevel ganske skuffet over bladet, siden vi med unntak av X-Mikke knapt kan snakke om fornyelse. Opptrykk av middelmådige historier fra 90-tallet hadde jeg et stort håp om at man sluttet med fra nå av, men den gang ei. Hvorfor i all verden kjører de ikke et hardere fokus på X-Mikke? Vi får håpe at det skjer etterhvert.

Det andre som var positivt, var opptrykket av de to eldre krimgåtene som er mye bedre enn de som produseres nå til dags.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Nei, den satte jeg under X-Mikke. Vi får en 11-siders historie med Mikke selv, og en 4-siders gag-historie med Varbein.

OK, da misforsto jeg! (Forøvrig takk for informasjonen om bladets innhold.)

Har ikke sett bladet ennå, men basert på at historien er 45 sider lang og de første 11 kommer nå så tyder det på at historien vil bli delt opp i 4 blader?

Og det at man fortsetter å trykke opp 90-talls-historier i repriser så tidlig som tiåret etter er virkelig skuffende. Hvis man skal trykke repriser, hvorfor ikke satse på de klassiske historiene til Murry og Fallberg? Dette er jo virkelig godbiter fra et rikholdig arkiv som man kunne servert i reprise - til glede for både gamle og nye lesere!

• edited November -1

Adamant skreiv:

Den første X-Mikke-historien er vel strengt tatt på 12 sider og ikke 11. Derfor tror jeg det er http://coa.inducks.org/story.php/x/I+XM++++1-3 det er snakk om, og ikke den 45-siders lange hovedhistorien. Forhåpentligvis vil den komme neste gang...

• SvKSvK
    edited November -1

Et håp er tent :-)

• edited November -1

X-Mikke??? Hva er det?

• edited November -1

Kent skreiv:

X-Mikke??? Hva er det?

Tommy skreiv tidligere i tråden:

http://coa.inducks.org/magazine.php/x/it/XM

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?