Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kvitt eller Dobbelt

2456

Comments

• edited November -1

Meleder meg sjeldent(det vil si aldrig) på sånne ting. Eg vet at om noen år kommer eg over et støvete opptak, og bli sittende i sofaen de neste ti dagene og dunke hodet i bordet.

• edited November -1

Er jo berre å la vere å ta opptak, det :-)

• edited November -1

Eller fjerne bord og sofa:-)

• edited November -1

Jeg har meldt meg på! Men... tilgi meg... med emne Harry Potter. ;)

• edited November -1

Ooooo... Kan tenke meg at du får konkurranse fra VELDIG mange andre på det feltet:-)

• edited November -1

Den rosa skreiv:

Lynsj henne!
    ;)

• edited November -1

Den rosa skreiv:

Hadde jeg også gjort.Hadde det ikke vært for at jeg er for gammel til å melde meg på. Snufs!

• edited November -1

Lykkke til alle de som har meldt seg på:) Håper det går bra med dere.

• edited November -1

Takktakk:)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg tenkte å melde meg på heilt til aldersgrensa dukka opp.

Kan du forklare hvorfor de har satt den aldersgrensen? Unner de ikke den store Geir Hasnes en ny sjanse i emnet Donald Duck?

Jonas Larsen skreiv:

Jeg vurderer sterkt å melde meg på med "Andebys historie og viktige personer rundt den -Kornelius Kvakk, Sir Francis Drake og Skrue Mc Duck"

Dersom du skulle komme opp i dette ville du i hvert fall fått seriøse og relevante spørsmål dersom jeg hadde fått være ekspertdommer :-)

Den rosa skreiv:

Du skal selvsgt ha riktig lykke til, men vent ikke at Olaf vil gjøre noe stort ut av det i AOL, selv om skulle bli stor kjendis p.g.a. dette - se bare hvor lite oppmerksomhet Tufte-kjendis Lars Olav har fått i AOL til tross for kjendisstatusen :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Eg tenkte å melde meg på heilt til aldersgrensa dukka opp.

Kan du forklare hvorfor de har satt den aldersgrensen?

Olaf jobber saa vidt jeg vet ikke i NRK, heller ikke er han ansatt for aa svare paa dine spörsmaal til stött og stadig. Dessuten er han i dette öyeblikket paa vei hit til Leipzig :)

• edited November -1

Fordi dette tydligvis er en slags "Kvitt eller Dobbelt Junior"? Det er da ikke SÅ uvanlig å ha spesialutgaver av kjente spørreleker med barn som deltakere?

• edited November -1

Lykke til dere :-)

Den rosa skreiv:

Ville nok valgt Potter med Donald som en god nr to ja, litt mer begrenset.. Men desto større konkurranse..! 6 + 2 bøker og 4 filmer er litt enklere å ha kontroll over enn Gud-vet-hvor-mange-blader-og-pocketer det har blitt!

• edited November -1

krice skreiv:

Olaf jobber saa vidt jeg vet ikke i NRK, heller ikke er han ansatt for aa svare paa dine spörsmaal til stött og stadig. Dessuten er han i dette öyeblikket paa vei hit til Leipzig :)

Dersom dere treffes i Leipzig kan du jo vise ham museer, monumenter e.l. med tilknytning til det store slaget som stod der 16-19. oktober 1813 - der Napoleon led nederlag :-)

• edited November -1

Her er forresten et bilde av en "ikke akkurat blid" general Bonaparté i et av Leipzigs museer:
    http://www.fak09.uni-muenchen.de/Kunstgeschichte/sds_malerei/dt_frz_malerei/41-dt-franz-malerei/bilder/1815_1830_f/e1_popup_delaroche.htm

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Her er forresten et bilde av en "ikke akkurat blid" general Bonaparté i et av Leipzigs museer:
    http://www.fak09.uni-muenchen.de/Kunstgeschichte/sds_malerei/dt_frz_malerei/41-dt-franz-malerei/bilder/1815_1830_f/e1_popup_delaroche.htm

Jeg tror det snarere er keiser Napoelon I av Frankrike som vises på dette maleriet :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg tror det snarere er keiser Napoelon I av Frankrike som vises på dette maleriet :-)

Stemmer. Så en film her om dagen hvor noen skrek: "General Bonaparté! Genral Bonaparté!" og tenkte på det :-)

Den scenen jeg tenkte på foregikk før 1814 og Napoleons kroning, da han bare var general.

• edited November -1

Napoleon utropte seg til Keiser i 1804...

• edited November -1

Einherje skreiv:

Napoleon utropte seg til Keiser i 1804...

Sorry. Skrivefeil.

• edited November -1

Noen av de som har meldt seg på som har blitt oppringt? Min søster ble ringt nå nettopp og skal inn til en skriftlig prøve......men ikke jeg:(

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?