Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Norge i Donald-historier

2»

Comments

• edited November -1

Tror at i den amerikanske utgaven er endene inne i en ostebutikk i Norge, der det står "Gjetost" på en av pakkene blant annet, men husker ikke helt om Norge ble bevnt i den norske utgaven.

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Jeg har lest at "Lemen Jakten" er satt til Norge. Hvor står det? Hva er grunnen?

Vel, som vi alle husker så forsvinner lemenet ombord på en fiskebåt, og Skrue er nødt til å finne ut hvor i all verden båten er blitt av. I den norske utgaven får han et telegram om at båten har lagt til havn i //Sildby// i //Ostandia// . I den originale teksten til Carl Barks heter byen //Herringtail// i //Norway// .

Navnet Ostandia har nok sitt opphav i at landet de kommer til er velkjent for osten sin samt at en ost spiller en sentral rolle i fortellingen.

• edited November -1

Det står litt om det i DD 23/2005 +litt annet om Skandinavia-besøk.

• edited November -1

Historien Onkel Skrue - Golfstrømmen fra Donald Pocket 90 har et par scener som foregår i Norge, selv om ingen av endene besøker landet.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?