Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Div. Disney-bøker

edited March 2006 in Donaldisme

Jeg var på en bokhandel her om dagen og så bl.a. disse bøkene:

En magisk reise i fantasiens verden
http://www.damm.no/skjoennlitteratur_barn_og_ungdom/disney/disney_en_magisk_reise_i_fantasiens_verden

Disneys samlede filmplakater
http://www.damm.no/skjoennlitteratur_barn_og_ungdom/disney/disneys_samlede_filmplakater

Donald Duck - Mitt liv!
http://www.damm.no/skjoennlitteratur_barn_og_ungdom/disney/donald_duck_mitt_liv

Er det noen av dem som er å anbefale?

Comments

• edited November -1

Disney samlede Filmplakater:)

Hvis du får tak i denne boka - gled deg! Er en kjempe fin bok med masse flotte bilder.

• edited November -1

Må si det fristet meg veldig å kjøpe Mitt liv -boka.

• edited November -1

Ingen av bøkene er tegneserier. Ville prioritert **HALL** **OF** **FAME** eller **DE** **KOMPLETTE** **ÅRGANGENE.**

• edited November -1

«HOF» har jeg og jeg har vurdert «de komplette årganger», men det er jo greit med litt bredde i boksamlingen. Få vite litt om historien **bak** historien liksom.

• edited November -1

Hall of Fame og De Komplette Årgangene er ikke alt her i verden. :P

• edited November -1

Nei, du har også **CBSV**

• edited November -1

..Og for ikke å nevne DD&Co, DP, Uncle Scrooge, og **masse** **andre** tegneserier.

• edited November -1

Gammel diskusjon rundt boka "Donald Duck - Mitt liv!":

http://www.andebyonline.com/forum/492/

• edited November -1

Disney's Samlede Filmplakater kan godt anbefales (har den ikke selv, men har set den), men desværre er den IKKE komplet, men det er kun Tony Anselmos samling der præsenteres i denne bog. Plakaterne er i et godt format, med flotte farver. Bogen præsenteres med et forord, enten af Tony eller Leonard Maltin (kan ikke rigtig huske hvem det var).

• edited November -1

krice: tok meg den fridom å leggja til ein «www.» i url-en din, håper det er greitt? :-) (veit ikkje om det kanskje gjelder berre meg, men eg opplevde det ihvertfall slik at når eg klikker meg inn på andebyonline.com i staden for www.andebyonline.com , er eg ikkje lenger innlogga ... og det er jo ganske irriterande).

Elles er det ein tråd eg hugsar ganske godt trass at den er eitt og eit halvt år gamal, og eg står framleis for alt eg seier der, og synest at det er ei hysterisk festlig bok.

• edited November -1

Er det andre skjønnlitterære bøker eller faktabøker om/av Disney noen her kan anbefale?

• edited November -1

I mine auge har «Jakten på onkel Walt» av Anders Giæver ei høg stjerne.

• edited November -1

"Walt Disney and Assorted Other Characters" av Jack Kinney. Gir et spennende og morsomt innblikk i studioet og Disney skrevet av en insider.

• edited November -1

Boken ”Disney – en magisk reise i fantasiens verden” er en grei innføring for ”starters” og kan anbefales. Videre etter denne kan man lese ”Walt Disney – mannen som ble en legende” av Bob Thomas (fra 1976), som fortsatt er ”standardverket” om Walt selv. To gode bøker om Disney-studioet er Christopher Finch sin bok fra 1973, ”The Art of Walt Disney”, som nettopp har kommet ut i en fjerde oppdaterte versjon og Richard Holliss / Brian Sibley sin bok ”The Disney Studio Story” (med komplett filmografi) fra 1988. Det eneste virkelige gode intellektuelle studiet av Walt Disney er boken ”The Magic Kingdom – Walt Disney and the American Way of Life” av Steven Watts (1997), men den forutsetter gode engelskkunnskaper og kunnskap om amerikansk (kultur)historie generelt, og er ikke akkurat den boken man starter med. Boken ”1800” nevner kan også anbefales, selv om den er humoristisk vinklet og ikke alltid er 100% å stole på. Ikke at den inneholder direkte faktisk feil, men en del historier i boken er litt forenklet eller smurt på. (Kilden min for dette er en av USA fremste Disney-eksperter, som jeg har hatt en del kontakt med gjennom årene.)

• edited November -1

Du har selvsagt helt rett MikroMidas!
    Frank Thomas og Ollie Johnston sin fantastiske bok om Disney animasjon er et standardverk man ikke kommer utenom i så sammenheng.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?