Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Den mest irriterende fortellingen?

edited March 2006 in Donaldisme

Hvilken fortelling synes dere er den mest "irriterende" fortellingen dere har lest?

For min del tror jeg det må være "reisen til Kina". Det er en av de beste historiene jeg har lest, men det irriterer meg så sykt at Skrue kaster manusene til Mikke(rett meg vist jeg tar feil:)) fordi de vil koste så masse penger å lage. Det er sinnsykt irriterendes.

«134

Comments

• edited November -1

Alle de gamle Mikke og Langbein-historiene der Langbein står med et tomt blikk, svikt i knærne og hånden med knekt håndledd opp mot munnen. Da jeg så de historiene hadde jeg mest lyst til å røske skiten ut av bladet i ren sinne.

Eksempel; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/da/thumb/c/cd/Fedtmule.jpg/100px-Fedtmule.jpg

• edited November -1

Historiene til Don Rosa som er "spin-off" på tidligere Barks-historier! Tanketomt og intetsigende forsøk på å trekker veksler på det som Barks har laget. Det blir noe ala "Frankenstein jr". Hvis en serietegner skal utvikle seg og lage interessante og gode historier, må han utvikle sin egen stil. Rosas håpløse forsøk på å nedkopiere Barks bidrar i så måte kun trettende mani.

• TedTed
    edited November -1

Historier der Klodrik fucker up alt Donald gjør og bare er i veien og er dum, og historier der birgitte er irriterende...

• edited November -1

Hugsar inga eksakt historie, men at Skrue har problemer med skattemyndigheitene og liknande ting er eit tema som går igjen i mange historiar og som alltid irriterar meg - myndigheitene, gjerne representert ved ein hoven borgermeister, truer Skrue med å sette opp skattene o.l., og Skrue gir etter/taper ein masse penger. Ærleg talt, er ikkje det ein ganske tåpeleg representasjon av maktforhaldet? Dersom Skrue melder flytting av alle sine administrative kontorer o.l., til ein annan by, ein annan stat, eller til og med eit anna land, vil det få gigantiske konsekvenser for byens (og USAs) økonomi. Logisk sett burde Andeby tilby Skrue så gunstige skatteforhald som overhovudet mogeleg for å behalde han der.

• SvKSvK
    edited November -1

Ted skreiv:

Historier der Klodrik fucker up alt Donald gjør og bare er i veien og er dum

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Slike historier er rett og slett grusomme. Den verste er kanskje en jeg husker fra en eller annen pocket, hvor Donald og Klodrik var en slags turistguider på en base på månen. Jeg husker HELDIGVIS verken navnet på historien eller nummeret på pocketen.

• edited November -1

...har en følelse av at du snart vil få vite det SvK... hehe.

• edited November -1

Ted skreiv:

Historier der Klodrik fucker up alt Donald gjør og bare er i veien og er dum, og historier der birgitte er irriterende...

Så enig som jeg kunne blitt. Av og til har jeg lyst til å skyte Klodrik.

• edited November -1

En gang syntes jeg Dolly oppførte seg så urettferdig mot Donald at jeg tegnet hardt over fjeset hennes med kulepenn.

Ja, jeg har fortid som vulgærdonaldist :(

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Så enig som jeg kunne blitt. Av og til har jeg lyst til å skyte Klodrik.

Jøss, og det sies at TV-spill gir folk voldstanker :p

• edited November -1

Hehe, men de tilsynelatende uskyldige donaldbøkene var det ingen som sjekket opp:-)

• edited November -1

Har ingen spesielle historier å trekke frem, men alle de moderne Mikke-historiene hvor han bare har shorts på seg er noe av det verste jeg ser (jfr en tidligere tråd her inne :))

Guido Scala's tegninger i pocket-bøkene har også høy irritasjonsfaktor.

• edited November -1

SvK skreiv:

Ted skreiv:

Historier der Klodrik fucker up alt Donald gjør og bare er i veien og er dum

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Slike historier er rett og slett grusomme. Den verste er kanskje en jeg husker fra en eller annen pocket, hvor Donald og Klodrik var en slags turistguider på en base på månen. Jeg husker HELDIGVIS verken navnet på historien eller nummeret på pocketen.

Eg er einig! Slike historiar suger eselballer, og den historia du nevner er ein av dei verste. Men det einaste eg hatar mer er Donald vs Anton historiar der Anton tar siste stikk! AAARGH!!!! Det "¤##%¤#&@£$@£$ bastardfjærkreet!! Eg har planer om å lage min egen "Andeby etter Skrue " historie. og det fyrste eg skal gjere er å ta livet av Anon! MOHAHAHAHA.....

1800 skreiv:

Historiene til Don Rosa som er "spin-off" på tidligere Barks-historier! Tanketomt og intetsigende forsøk på å trekker veksler på det som Barks har laget. Det blir noe ala "Frankenstein jr". Hvis en serietegner skal utvikle seg og lage interessante og gode historier, må han utvikle sin egen stil. Rosas håpløse forsøk på å nedkopiere Barks bidrar i så måte kun trettende mani.

Det er forskjell på nedkopiering og videreføring. Sjølv elskaer eg DR's Barks-oppfølgerar og eg håpar det kjem flere av dei. (Skulle f.eks. gjerne sett ei oppfølging til "Magicas mange ansikter"). Men folk er jo forskjellige:-)

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Det er forskjell på nedkopiering og videreføring.

Driver ikke **ALLE** Donald tegnere/forfatterne med videreføring etter Barks ??

• edited November -1

AH!! glemte å si alle Gneis historiene. så SYYYYYKT irriterendes hun er.
    Hater også Klodrik historier hvor han ødlegger får donald
    .

• edited November -1

Einherje skreiv:

Alle de gamle Mikke og Langbein-historiene der Langbein står med et tomt blikk, svikt i knærne og hånden med knekt håndledd opp mot munnen. Da jeg så de historiene hadde jeg mest lyst til å røske skiten ut av bladet i ren sinne.

Ah, jeg er helt enig. Dette som Murry startet med her, er ikke akkurat hans største genistrek...

• edited November -1

Og de historiene der Anton er **for** overlegen og skryter så inni %@#& av hellet sitt. Det er nesten så jeg får lyst til å gripe inn i historien og la Donald gå av med seieren i alle fks lotteriene Anton deltar i...

• edited November -1

Der er eg nok ueinig, har ingenting i mot hovne Anton, han har grunn for å vere hoven - han er vannvittig heldig. Det er den hovne Donald er ikkje takler.

• TedTed
    edited November -1

don rosist skreiv:

AH!! glemte å si alle Gneis historiene. så SYYYYYKT irriterendes hun er.
    Hater også Klodrik historier hvor han ødlegger får donald
    .

Ja, huff.. Gneist er ikke helt god! Merker vi en litt negativ holdning til bifigurer? Birgitte, Klodrik, Gneist?;-)

• edited November -1

Jeg kan ikke fordra Mikke historier som ender med at Langbein sier noe slik som "Nå synes du vel ikke boka var dum?" etter at han har sluppet en bok om å jage spøkelser vekk i hodet på spøkelseskladden og Mikke står der med et dumt uttrykk i fjeset. Jeg klarer det bare ikke. Ikke nokk med at det er så lett å forutse historiene, men de ender på en måte som får meg lyst til å drepe Langbein ved å tvinge han til å spise Mikke.

Andre ganger elsker jeg Langbein. Forøvrig synes jeg Klodrik ofte er meget morsom når han ødelegger for Donald. Men når de drar den for langt blir det bare tragidårlig.

• edited November -1

Jeg må bare slutte meg til de som irriterer seg over Gneis. Jeg syns hun bare er slitsom.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?