Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Språk-pirk

edited February 2006 in Donaldisme

I omtalen av siste ukes Donald-blad kan man lese:

Det er tydeleg at Barks-opptrykk er noko Egmont trykker stadig tettare inntil brystet.

Dette høres litt snodig ut. Man kan si **å** **holde** **kortene** **tett** **inntil** **brystet** . Dette er noe f.eks. Egmont ofte gjør når det gjelder sine fremtidige utgivelsesplaner. På den annen side kan man **trykke** **noe** **til** **sitt** **bryst** . Det at det er en Carl Barks - historie i hvert nummer av Donald nå for tiden er f.eks. noe de fleste Donald-lesere trykker til sitt bryst.

Men at Egmont trykker Barks-opptrykk stadig tettere inn til brystet, betyr det da at opptrykkene blir mer og mer hemmelige? Si det. For jeg forstår jo hva som egentlig menes. Tror jeg da. :)

Comments

• edited November -1

Å trykke noe til sitt bryst vil jo si å verdsette noe, og at Egmont trykker Barks til sitt bryst vil jo si at de verdsetter Barks mer og mer.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Å trykke noe til sitt bryst vil jo si å verdsette noe, og at Egmont trykker Barks til sitt bryst vil jo si at de verdsetter Barks mer og mer.

Og å trykke noe //stadig// //tettere// til sitt bryst vil kanskje si at man verdsetter noe mer og mer, men ikke vil at noen skal vite om det?

Men jeg skal ikke male en pedantisk fanden bak skriften på veggen her, vi har vel alle i våre svinestier i skogen. ;)

• edited November -1

Etter å ha lest litt i tråden "Forumets utvikling" har jeg nå lært at det går an skrive kommentarer direkte under en nyhet. Det visste jeg ikke fra før. Så da hører kanskje den type kommentar jeg kom med her inn under selve nyheten - uanfektet om kommentaren er berettiget eller ikke...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?