Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Gjenganger-bilder

edited January 2006 in Donaldisme

Er det noen som vet opphavet til de bildene som pleier å henge i Donalds hus som avbilder donald-fjes i forskjellige vinkler? Jeg har sett at ihvertfall Vicar tegner slike, men hvorfor?

Comments

• edited November -1

Det er vel bare for å legge til noen detaljer vil jeg tro... Eller så er det hans egen image.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Er det noen som vet opphavet til de bildene som pleier å henge i Donalds hus som avbilder donald-fjes i forskjellige vinkler? Jeg har sett at ihvertfall Vicar tegner slike, men hvorfor?

Det var Carl Barks som nok var den første som tegnet slike bilder og andre pyntegjenstander. Han hadde muligens fått idéen fra George McManus (Fiinbeck og Fia) som ofte lot små figurer fra bildene bevege seg ut av sine rammer.

Se:
    http://cbarks.dk/vignetterne.htm

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?