Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Onkel Skrues hjem

edited January 2006 in Donaldisme

Noen som har tanker om hvorfor det nesten aldri er historier hvor Skrue har et hjem utenfor pengebingen? Personlig forestiller jeg meg alltid at han har en villa der han faktisk bor og en leilighet i pengebingen, hvor han oppholder seg når det passer seg sånn. Det er naturlig for en (m)and i hans stilling og ha et hjem, det er en god investering :) Er det bare slik at det er enklere å utelate et eventuelt hjem?

Comments

• edited November -1

Donald og en nabo som heter Hansen reiv ned trevillaen hans i en historie...
    Bind XII, side 151 i CBSV.

I historien "Jul på Bjørnefjell" bor han tydelig i et herrskapshus.

• edited November -1

... og i «Gulløya» av Don Rosa - for ikkje å snakke om DuckTales.

• edited November -1

Men det er veldig sjelden i DD&Co, noe jeg synes er synd :) Leste forleden en gammel godbit jeg fant igjen hvor Onkel Skrue skal gjøre en avtale med en herremann som mener det mest avgjørende med en mann er hans kone, og Skrue må febrilsk lete opp en til å spille denne konen (og naturligvis ender det med flerkoneri) :)

• edited November -1

Heter ikke villaen hans "Gulltoppen" eller noe?

• edited November -1

I Don Rosas Lo$ 12 er det helt tydelig at han ikke bor i den da støvete bingen, men i et herskapshus.:)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

... og i «Gulløya» av Don Rosa.

Du kunne også nevnt "Gyro's Beagletrap" av D.R. Der kommer Skrue gående til binen om morgenen.

- for ikkje å snakke om DuckTales.

Jeg synes ikke at denne serien har så stor utsagnstyngde oppi dette da selv figurene ikke gjenspeiler Barks' tegneserieversjon av Andeby.

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

I Don Rosas Lo$ 12 er det helt tydelig at han ikke bor i den da støvete bingen, men i et herskapshus.:)

Stemmer, herskapshuset i den historien er det samme som i "Jul på Bjørnefjell".
    Men han har en leilighet i bingen også...

• edited November -1

I DR's "B-Gjengen inntar bingen" er det ihvertfall ingen tvil om det...

• edited November -1

Og på Don Rosas tegninger over bingen er det tydelig at bingen har en leilighet i tolvte etasje,

• edited November -1

Som strengt talt er same historie :-)

• edited November -1

Ja, det stemmer... B-gjengen finner jo de tegningene i det gamle Andeby, som ligger under gatene til det nye. Jeg er visst litt surrete i dag :-)

• ACAC
    edited November -1

Jeg må nok sige at da jeg første gang læste om at Joakim havde en gammel villa - i jul på bjørnebjerg eller Lo$ 12, tænkte jeg, nå ja, han kan jo heller ikke bo i bingen, han... Men det havde han altså gjort i mit hoved indtil da. I flere serier går han hen til tanken fra sit hjem. Men han har altså denne lejlighed i en del af tanken, på øverste etage, som jeg ikke have tænkt over dengang.

• edited November -1

På slutten av 60 tallet gikk det ett par Tony Strobl ? tegnete historier i Donald hvor Skrue hadde en villa med svømmebasseng og det meste av status symboler. Finner ikke blad(ene) igjen, men kanskje andre husker ?

• edited November -1

...var ikke Klodrik der opptil flere ganger og lagde kaos?

• edited November -1

Jo, jeg mener også å huske det. Det var vel flere historier også ? Men jeg er nesten sikker på at tegningene var av han som senere materialiserte seg som Strobl for min del.

• edited November -1

Adressen til Skrues villa er er ihvertfall Milliardærveien 1000 i en pocket jeg leste. Men det er vel helst i eldre blader vi får se/lese om villaen. I de nyere bladene bor han som regel i bingen.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?