Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Tvilsom logikk av DD&co

edited January 2006 in Donaldisme

I DD&co 02/06 har de lagt inn en liten artikkel om hvem som blei Norgesmester i Lego. Hva er dette for noe?! Prioriterer de NM i lego høyere en NM i Donald eller er det ingen der som har hørt at det har blitt arrangert?

«1

Comments

• edited November -1

Det er antagelig for tidlig. Jeg vet ikke sikkert hvor lang trykkingstid Donald har, men det kan godt dreie seg om flere måneder.

• edited November -1

Da beklager jeg innlegget. Slett det de som vil.

• edited November -1

DD&Co er nok ingen ferskvare. Tror det minst går 6 måneder fra noe er bestemt i redaksjonen og til det kommer i bladet.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Da beklager jeg innlegget. Slett det de som vil.

Ingenting å beklage. Det må være lov til å spørre om alt. :)

• edited November -1

Seks månader var kanskje å ta i litt - men det tar tid, ja.

Men eg skal prøve å sende dei litt om NM, så kanskje dei tar imot det. (eg fekk rettnok vite sist eg tok kontakt med dei om det at dei prøvde å halde seg til stoff som kunne brukast både i Noreg, Sverige og Danmark og at eit NM difor var ganske uaktuelt, men når lego-NM går an kan eg jo prøve å sende dei litt informasjon og sjå kva dei seier.)

• edited November -1

Jeg spurte en gang en av sjefene i Egmont Norge om han fulgte med på hva som ble skrevet her på forumet, og det kunne han bekrefte at han gjorde.
    Han sa at han ikke alltid var enig i alt som sto her, men han var stadig innom og leste hva som ble skrevet.

• edited November -1

Han trenger ikke være enig så lenge han gjør som vi sier. ;-)
    ...men fra spøk til revolver: Vi som er her inne er for det meste dedikerte fans. Jeg har tross alt på 35-FEMOGTREDEVTE året når det kommer til det å kjøpe DD&CO. Det er sikkert noen som har kjøpt det lengre, men det skulle pokker kvalifisere til tittelen "trofast kunde". Det betyr også at jeg har bygget opp en viss rett til å kommentere mine synspunkter om bladet. Dette er ikke ment som et grinete innlegg, sitter er med et nostalgisk smil om munnen.
    DD&Co har tross alt fulgt meg gjennom neten hele mitt liv, og jeg er sikker på at noe av det siste jeg leser før øynene lukkes for siste gang blir DD&Co... Vet bare ikke hvilken årgang som vil være på bladet. :-)

• edited November -1

Helen skreiv:

Jeg spurte en gang en av sjefene i Egmont Norge om han fulgte med på hva som ble skrevet her på forumet, og det kunne han bekrefte at han gjorde.
    Han sa at han ikke alltid var enig i alt som sto her, men han var stadig innom og leste hva som ble skrevet.

Aha! Så nå kan vi bare vise til HELEN's "venner i Egmont", hvis det er noe vi vil ha tatt opp!

• edited November -1

ANDonym skreiv:

I DD&co 02/06 har de lagt inn en liten artikkel om hvem som blei Norgesmester i Lego. Hva er dette for noe?! Prioriterer de NM i lego høyere en NM i Donald eller er det ingen der som har hørt at det har blitt arrangert?

Hva mener du Helen om denne høyst merkelige prioriteringen gjort av dine venner i Egmont?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Seks månader var kanskje å ta i litt - men det tar tid, ja.

Men eg skal prøve å sende dei litt om NM, så kanskje dei tar imot det. (eg fekk rettnok vite sist eg tok kontakt med dei om det at dei prøvde å halde seg til stoff som kunne brukast både i Noreg, Sverige og Danmark og at eit NM difor var ganske uaktuelt, men når lego-NM går an kan eg jo prøve å sende dei litt informasjon og sjå kva dei seier.)

Vil nok tro at danske læsere ville være interesseret i det. Du kunne jo nævne at også danskere (og måske også svenskere) deltog, så kunne det være de gad at bringe det.

• edited November -1

Einherje:

DD&Co er nok ingen ferskvare. Tror det minst går 6 måneder fra noe er bestemt i redaksjonen og til det kommer i bladet.

Man begynner å jobbe med bladet to til tre måneder før det er i salg i butikken.

• edited November -1

Håvard skreiv:

Man begynner å jobbe med bladet to til tre måneder før det er i salg i butikken.

Herregud, så treige de er! To tre måneder for noen få historier og konkuranser? Eller er det noen oppgaver de gjør som jeg ikke har fått med meg? :)

• edited November -1

Du må huske på at bladet skal sendes til trykkeriet og trykkes opp i veldig mange eksemplarer og så sendes tilbake til Egmont. Mye av tiden går nok med til dette vil jeg tro.

• edited November -1

Vil nok heller tro at det er selve ferdigstillellsen av bladet som tar mest tid, pluss korrektur, før bladet trykkes som tar mest tid.

• edited November -1

Det hadde vel vært en fin artikkel for den skrive- og undersøkelsesglade: Hvordan blir et Donald-blad til?

• edited November -1

Einherje skreiv:

Det hadde vel vært en fin artikkel for den skrive- og undersøkelsesglade: Hvordan blir et Donald-blad til?

Glimrende forslag !

• edited November -1

...takk Sølve. Fin artikkel. Men det skulle ha vært bilder med. En utfyllende sak med kommentarer fra flere innvolverte. :-)

• edited November -1

Javel, så hvis vi vil ha tegnet en bestemt historie kontakter vi Sigvald, som sørger for at Denne Rosa tegner den. Så prater vi med Helen, som sørger for å få den antatt. Dernest er det opp til Håvard å få den i trykken, og så er det bare å klage til Olaf hvis noe går galt på vegen.
    :?

• edited November -1

Og går det bra kan ENDELIG 176-761 sette seg ned i godstolen å slappe av for en liten stund å lese, istedenfor å bekymre seg for all verdens kriger og katastrofer !!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?