I DD&co 02/06 har de lagt inn en liten artikkel om hvem som blei Norgesmester i Lego. Hva er dette for noe?! Prioriterer de NM i lego høyere en NM i Donald eller er det ingen der som har hørt at det har blitt arrangert?
Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!
Comments
Det er antagelig for tidlig. Jeg vet ikke sikkert hvor lang trykkingstid Donald har, men det kan godt dreie seg om flere måneder.
Da beklager jeg innlegget. Slett det de som vil.
DD&Co er nok ingen ferskvare. Tror det minst går 6 måneder fra noe er bestemt i redaksjonen og til det kommer i bladet.
ANDonym skreiv:
Ingenting å beklage. Det må være lov til å spørre om alt. :)
Seks månader var kanskje å ta i litt - men det tar tid, ja.
Men eg skal prøve å sende dei litt om NM, så kanskje dei tar imot det. (eg fekk rettnok vite sist eg tok kontakt med dei om det at dei prøvde å halde seg til stoff som kunne brukast både i Noreg, Sverige og Danmark og at eit NM difor var ganske uaktuelt, men når lego-NM går an kan eg jo prøve å sende dei litt informasjon og sjå kva dei seier.)
Jeg spurte en gang en av sjefene i Egmont Norge om han fulgte med på hva som ble skrevet her på forumet, og det kunne han bekrefte at han gjorde.
Han sa at han ikke alltid var enig i alt som sto her, men han var stadig innom og leste hva som ble skrevet.
Han trenger ikke være enig så lenge han gjør som vi sier. ;-)
...men fra spøk til revolver: Vi som er her inne er for det meste dedikerte fans. Jeg har tross alt på 35-FEMOGTREDEVTE året når det kommer til det å kjøpe DD&CO. Det er sikkert noen som har kjøpt det lengre, men det skulle pokker kvalifisere til tittelen "trofast kunde". Det betyr også at jeg har bygget opp en viss rett til å kommentere mine synspunkter om bladet. Dette er ikke ment som et grinete innlegg, sitter er med et nostalgisk smil om munnen.
DD&Co har tross alt fulgt meg gjennom neten hele mitt liv, og jeg er sikker på at noe av det siste jeg leser før øynene lukkes for siste gang blir DD&Co... Vet bare ikke hvilken årgang som vil være på bladet. :-)
Helen skreiv:
Aha! Så nå kan vi bare vise til HELEN's "venner i Egmont", hvis det er noe vi vil ha tatt opp!
ANDonym skreiv:
Hva mener du Helen om denne høyst merkelige prioriteringen gjort av dine venner i Egmont?
Olaf Solstrand skreiv:
Vil nok tro at danske læsere ville være interesseret i det. Du kunne jo nævne at også danskere (og måske også svenskere) deltog, så kunne det være de gad at bringe det.
Einherje:
Man begynner å jobbe med bladet to til tre måneder før det er i salg i butikken.
Håvard skreiv:
Herregud, så treige de er! To tre måneder for noen få historier og konkuranser? Eller er det noen oppgaver de gjør som jeg ikke har fått med meg? :)
Du må huske på at bladet skal sendes til trykkeriet og trykkes opp i veldig mange eksemplarer og så sendes tilbake til Egmont. Mye av tiden går nok med til dette vil jeg tro.
Vil nok heller tro at det er selve ferdigstillellsen av bladet som tar mest tid, pluss korrektur, før bladet trykkes som tar mest tid.
Det hadde vel vært en fin artikkel for den skrive- og undersøkelsesglade: Hvordan blir et Donald-blad til?
Einherje skreiv:
Glimrende forslag !
http://www.tegneserier.no/Default.asp?artikkelid=25
...takk Sølve. Fin artikkel. Men det skulle ha vært bilder med. En utfyllende sak med kommentarer fra flere innvolverte. :-)
Javel, så hvis vi vil ha tegnet en bestemt historie kontakter vi Sigvald, som sørger for at Denne Rosa tegner den. Så prater vi med Helen, som sørger for å få den antatt. Dernest er det opp til Håvard å få den i trykken, og så er det bare å klage til Olaf hvis noe går galt på vegen.
:?
Og går det bra kan ENDELIG 176-761 sette seg ned i godstolen å slappe av for en liten stund å lese, istedenfor å bekymre seg for all verdens kriger og katastrofer !!