Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Din egen Donald-serie

edited January 2006 in Donaldisme

Hvis dere skulle lage ein Donald Duck serie, hva ville dere den skulle handle om?

«1

Comments

• edited November -1

No skal eg overraske alle og -

nei, forresten, eg skal vere veldig forutsigbar.

Andeby etter Skrue.

• edited November -1

Hehe

• edited November -1

Andre?:p

• edited November -1

Tja, Onkel Skrue skulle i hvertfall være med ! Men hva den skulle handle om, vet jeg ikke.

• edited November -1

Det hadde blitt Andeby etter Skrue, garantert! Det er det mest interessante DD-temaet eg kan tenkje meg for tida, dessuten har det kommet så mange historiar om Donald vs Jensen, Donald får sparken igjen, Skrue på skattejakt, Dnald vs Anton, osv, osv, at det må vere svært vanskelig å finne på noko nytt og kreativt...

• edited November -1

Ville hatt noe om Magica... Synest at det har blitt litt lite om hun i det siste...;-)

• edited November -1

Det måtte nok ha blitt en historie med Skrue på skattejakt i beste Barks-stil.

Hvorfor er Andeby etter Skrue interessant? De historiene jeg har lest med dette temaet handler jo stort sett enten om Donalds manglende finanstalent, eller hans frustrasjoner når Ole, Dole og Doffen ikke har tid til ham. Er dette virkelig en interessant retning å gå i?

Andebyuniverset kunne kanskje trenge et nytt geni a la Barks til å videreutvikle det hele.

• edited November -1

Kunne tenke meg å laget en lang historie om Ole, Dole og Doffens foreldre...

• edited November -1

Kent:
    http://www.andebyonline.com/forum/868/1/
    Anbefales paa det sterkeste, les og bli frelst du og :)

• edited November -1

Loke Aesir (m.fl.):

Andeby etter Skrue.

La oss inderlig håpe at vi aldri får se noen slik historie.

krice:

les og bli frelst du og

Forøvrig vanskelig, så lenge det ikke er bibelen.no du linker til. :-)

• edited November -1

Håvard skreiv:

Loke Aesir (m.fl.):

Andeby etter Skrue.

La oss inderlig håpe at vi aldri får se noen slik historie.

Skjønner ikkje kvifor folk er så negative til det. Når man har lest Donald i ørten forskjellige utgivelsar i årevis som stort sett handlar om det samme ( Donald vs Jensen, Donald vs Anton, Donald får ny jobb/sparken, osv), så er det vel naturlig å begynne å lure på korleis Andeby hadde sett ut etter eit generasjons-skifte. Det gjer iallefall eg:-)

• edited November -1

Tror i alle fall noe radikalt må skje før en slik serie skal bli en realitet. Og skal jeg være helt ærlig synes ikke jeg heller at en slik historie bør bli publisert. Å fantasere om noe slikt er noe helt annet enn faktisk å la en slik historie komme på trykk, og jeg tror egentlig ikke noe forlag ville gått med på en slik historie. Disney-universet er i mine øyne et magisk univers der vi befinner oss i en kanskje litt naiv verden, men likevel en verden det skal være godt å befinne seg i. Og at onkel Skrue skal være død i en historie som ikke befinner seg i en fjern framtid passer etter min mening ikke inn i det bildet. Kanskje i en annen type tegneserie enn Donald... (som jo har barn som hovedmålgruppe, en gruppe som nok ville reagert ganske sterkt på at onkel Skrue plutselig skulle være død)

• edited November -1

Kven har sagt at han må dør? I "Andeby etter Skrue" tråden vart de vi (les= de ivrigste av AOL's brukarar) eininge om at Skure ikkje dør, han berre dreg sin kos ein dag...

• edited November -1

Likevel ville alle tingene som ble diskutert i den tråden ha ført til et helt annet tegneserieunivers enn det vi er vant til å lese i Donald-bladet. Skrue drar bare ikke sin kos i det "snille og naive" Andeby-universet... Donald har vel også vært med i Pyton (og så har vi jo Arne And) men jeg får liksom ikke helt Donald-stemningen ved å se Donald ta av seg nebbet. Fornyelse er bra, men grunnpilarene som hele tegneserien er bygd på bør ikke forandres.

• edited November -1

Men ei slik historie ville jo ikkje inngå i normal kontinuitet. Det ville bli ei historie som tydde like mykje for normal kontinuitet som dei hundrevis av historiene der Donald er ein historisk figur som lever i middelalderen eller noko slikt. Både Skrue McDucks Liv og Levnet og Donald Villand-historiene er eksempel på ting som fråviker *sterkt* frå grunnpilarane som heile teikneserien er bygd på.

• edited November -1

Jo, men der er det ikke de samme karakterene vi kjenner fra Andeby som er med. Donald Villand ser ut som Donald og oppfører seg kanskje litt som Donald, men han er ikke den samme Donald som bor i Andeby. Denne framtidshistorien vil jo handle om den Donald som bor i Andeby og som vi kjenner fra de aller fleste historier, og ikke den Donald som befinner seg i Donald Villand-universet.

Skrue McDucks Liv og Levnet og de forskjellige B-kapitlene er Skrue/forfatteren som forteller fra Skrues unge liv, og viser hvordan det universet tegneserien befinner seg i har blitt skapt. Det har ikke forandret på universet, kun vært med på å utdype det og forklare bakgrunnen for det. Bortsett fra i noen ganske få historier der det blir referert til tidligere historier så står tida alltid stille i Andeby, og ved historiens slutt går alt tilbake til utgangspunktet. I en framtidsfortelling som handler om de samme karakterene som vi kjenner fra det vanlige Andeby-universet kan ting umulig bli stilt tilbake til utgangspunktet ved historiens slutt (så lenge det ikke skjer et veldig merkelig fysisk fenomen eller det viser seg at det hele bare var en drøm eller noe Langbein hadde diktet til Mikke som han bare venter på å få lese til han neste onsdag.)

• edited November -1

Er det bare meg som har lest historien hvor Donald sitter i en kjeller og skal jobbe. Så begynner han selvfølgelig å sove og drømmer at Skrue trekker seg tilbake og overlater hele formuen til ham?

• edited November -1

Nei, har også lest den for lenge siden. Tror det var i et Kvakk-blad?, forløperen til Skrue-pocket.

• TedTed
    edited November -1

Har lest en historie der skrue drar på såkalte "astral-reiser" der han slår seg hardt i hodet og kan se inn i fremtiden og reise bakover i tiden med sjelen sin. Han fortsetter å gjøre dette gjentatte ganger for å se framtidige børsnoteringer og andre ting han kunne ha bruk for å vite, men en gang ser han at han ikke var i fremtiden lengre, at han til slutt ville sovne inn av all slåingen i hodet, og Donald arver hele formuen og bruker den opp på å lage bingen til en slags jurassic park, med pappdinosaurer. Han bruker selfølgelig opp pengene og går konkurs. Da Skrue så alt dette sluttet han med astral-reisene. Er vel en form for Andeby-etter-skrue historie, selvom den fremtiden aldri ville fine sted.

• edited November -1

Ted skreiv:

Har lest en historie der skrue drar på såkalte "astral-reiser" der han slår seg hardt i hodet og kan se inn i fremtiden og reise bakover i tiden med sjelen sin. Han fortsetter å gjøre dette gjentatte ganger for å se framtidige børsnoteringer og andre ting han kunne ha bruk for å vite, men en gang ser han at han ikke var i fremtiden lengre, at han til slutt ville sovne inn av all slåingen i hodet, og Donald arver hele formuen og bruker den opp på å lage bingen til en slags jurassic park, med pappdinosaurer. Han bruker selfølgelig opp pengene og går konkurs. Da Skrue så alt dette sluttet han med astral-reisene. Er vel en form for Andeby-etter-skrue historie, selvom den fremtiden aldri ville fine sted.

Jeg husker også denne historien. Har sans for den fordi den beskjeftiger seg med såpass spesielle ting som nettopp ut av kroppen opplevelser. Noen som husker hvor denne står på trykk? Er det ikke i Donald Pocket eller liknende?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?