Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Oss AOLere i mellom...

124»

Comments

• edited November -1

IQ-tester er noe svineri og sier ingenting om personen er smart i annet enn å løse de(n) bestemte oppgaven(e). Dessuten er det med på å elitisere "idioter".

• edited November -1

Einherje skreiv:

IQ-tester er noe svineri og sier ingenting om personen er smart i annet enn å løse de(n) bestemte oppgaven(e). Dessuten er det med på å elitisere "idioter".

Ganske enig!

Men håper du fikk med deg siste setning:
    "Og jo, IQ har også litt med å forstå ironier!" :-)

• edited November -1

Einherje skreiv:

IQ-tester er noe svineri og sier ingenting om personen er smart i annet enn å løse de(n) bestemte oppgaven(e).

Enig

Dessuten er det med på å elitisere "idioter".

Har sett **MANGE** eksempler på det i det akademiske miljø :)

• edited November -1

IQ er ein fin bil =)

• edited November -1

Min favorittbiltype er rød. Eller kanskje svart.

Eg ser absolutt ingen grunn til at folk skal vera nøydt til å bevise kor smarte dei er. At dei har registrert seg som brukarar på Andeby Online synest eg er seier nok :-)

Einherje skreiv:

Absolutt. Då NRK arrangerte «Den store IQ-testen» i fjor, viste det seg at den personen i studio med høgast IQ var ... arbeidsledig. :-) (og nei, dette er ikkje meint å mobbe alle dei som er arbeidsledige, ofte er det ein fullt forståeleg situasjon, men det er noko ein burde klare å gjera noko med dersom IQ faktisk var relevant i det verkelege liv.)

• edited November -1

Olaf:

At dei har registrert seg som brukarar på Andeby Online synest eg er seier nok :-)

:-D

Då NRK arrangerte «Den store IQ-testen» i fjor, viste det seg at den personen i studio med høgast IQ var ... arbeidsledig.

Det sier noe om hvordan vårt samfunn fungerer ovenfor mange arbeidsledige. IQ og kunnskap kommer ofte i annen-rekke i forhold til utseende, navn, personlighet og slikt...
    Det finnes f.eks. leger som er arbeidsledige og (for en kort tid selvsagt). Leger bør ha karakter 5 eller 6 i f.eks. matte og fysikk, og bør ha (dog ikke alltid) relativt høy IQ.
    Men dette er farefullt off-topic. :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?