Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Oss AOLere i mellom...

13

Comments

• edited November -1

Hvorfor forklarer ikke du?? Altid skal du overlate jobben til andre.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Hvorfor forklarer ikke du?? Altid skal du overlate jobben til andre.

OK, jeg kan godt forklare at LP står for Long Play altså plate med lang spilletid. Vinyl er plater av vinyl-plast hvor lyden er innrisset i form av riller. Disse spilles av med en såkalt platespiller hvor stiften gjerne er av diamant. Små rifter o.l. medfører at denne avspillingsmetoden er ofte forbundet med sus og skurring -noe man slipper med moderne CD-teknologi.

krice skreiv:

Hvem er det som er berettiget til aa definere "normalitet", og hva sier i saa fall denne definisjonen?

Dette må vel være et av de beste filosofiske spørsmål som noensinne er stilt på AOL?

• edited November -1

Hvis man ikke vet hva LPer er, kan man egentlig bare ha det så godt.

• edited November -1

Eg er vel av den oppfatninga at dersom ein lurer på kva noko betyr, går det an å spørja om det. Det er så høg gjennomsnitts-IQ i dette forumet at eg ikkje liker å gå ut frå at folk ikkje skjønner ting.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg er vel av den oppfatninga at dersom ein lurer på kva noko betyr, går det an å spørja om det. Det er så høg gjennomsnitts-IQ i dette forumet at eg ikkje liker å gå ut frå at folk ikkje skjønner ting.

...så enig at det der blir min neste tatovering på brystkassa.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Hva tror du ville skjedd dersom jeg hadde kommentert spørsmålet om hva IBM betyr med følgende kommentar:

Hvis man ikke vet hva IBM er, kan man egentlig bare ha det så godt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hva tror du ville skjedd dersom jeg hadde kommentert spørsmålet om hva IBM betyr med følgende kommentar:

Vel... Noen hadde vel laget en stor greie ut av det, andre igjen hadde hivd seg paa diskusjonen. Det hele hadde kanskje utartet i et OT-helvete uten like... Og midt i det hele hadde noen andre kommet med et stille svar paa det opprinnelige spörsmaalet, samt et forsiktig spörsmaal om man ikke skulle gaa tilbake til traadens tittel...
    Bare en liten tanke :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Vegar skreiv:

Vel, nå mente jeg ikke det der særlig alvorlig, noe man tydeligvis må presisere i denne verdenen.

Og LPer er mye tøffere enn IBM.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

**Den** tanken følger jeg helt. Sjelden har vel Sigvald hatt et bedre poeng enn han har her. Det har faktisk vært noen anledninger hvor jeg har tenkt tanken at folk klager på Sigvalds innlegg bare fordi de tar det av gammel vane at alt Sigvald sier skal være ondsinnet oppgulp, når det egentlig er en spøkefull kommentar.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Sigvald skreiv:

**Den** tanken følger jeg helt. Sjelden har vel Sigvald hatt et bedre poeng enn han har her. Det har faktisk vært noen anledninger hvor jeg har tenkt tanken at folk klager på Sigvalds innlegg bare fordi de tar det av gammel vane at alt Sigvald sier skal være ondsinnet oppgulp, når det egentlig er en spøkefull kommentar.

Det er veldig mye i det du får frem akkurat her :-)

• edited November -1

IBM er et firma. Hva bokstavene betyr er uinteressant. Som BMW. Du kan være så uinteressert i bil og ikke minst god design at du kan kjøpe en BMW :D, men hva det betyr er ikke vesentlig. LPer kommer ut daglig, en ordinær CD er en LP. En Long Player. Den siste LPen jeg kjøpte, var fx Ludi Invalidi, meg bekjent aldri vært ute på vinyl.

• edited November -1

176-761 skreiv:

IBM er et firma. Hva bokstavene betyr er uinteressant. Som BMW. Du kan være så uinteressert i bil og ikke minst god design at du kan kjøpe en BMW :D, men hva det betyr er ikke vesentlig. LPer kommer ut daglig, en ordinær CD er en LP. En Long Player. Den siste LPen jeg kjøpte, var fx Ludi Invalidi, meg bekjent aldri vært ute på vinyl.

Jeg tror de færreste vil være enig i denne søkte definisjonen. En LP (Long Play) er stor plate av vinyl. CD (Compact Disk) er noe helt annet. En Music Casette (MC) er en tredje ting. Alle disse er medier som brukes for å lagre musikk. Du har åpenbart **albumet** "Ludi Invalidi" på CD.

• edited November -1

Jepp, og det er en long player. En CD kan (i tillegg til å være off-topic :) ) være en CD Single, en CD EP eller en CD LP. (og en CD S er normalt betegnelsen på en CD EP med to band, dvs CD Split EP.) Og jeg må bare anbefale Ludi Invalidi på det kraftigste. Tatu på russisk. Namm. Prrrr :)

• edited November -1

"Namm"?

Trodde det var snakk om en plate og ikke en matrett.

• edited November -1

Har du sett coveret MatsGull?
    ....
    :J

• edited November -1

Nei, det har vi ikke sett.

Men jeg tviler på at det er like bra som Dark Side Of The Moon :)

• edited November -1

prrrr, prrrr.

• edited November -1

Apropo LP-album: Det var en gang for lenge, lenge siden, at det stod en annonse i avisa om album til salgs. Jeg dro til vedkomne og sa at jeg kom for å se på albumene som han hadde til salgs. Han forklarte at det hadde vært flere der allerede, men de var bare interesset i LP-album. Han hadde ingen LP-album, men massevis av tegneseriealbum, jeg kjøpte flere kasser.

• edited November -1

Da jeg meldte meg på Idol for to år siden var det et punkt i søknaden hvor det sto "Hva er det største du har opplevd?" Svaret mitt var "Å motta terningkast 4 i Bergens Tidende for mitt debutalbum" ... skrev ikke et ord om at det var et tegneseriealbum ;-)

(Gjør også oppmerksom på at søknaden ble sendt inn som en spøk. Jeg fikk sjokk da de noen måneder senere ringte meg og ville lage en profilreportasje på meg rett før audition. Jeg hadde jo ingen planer om å delta?)

• edited November -1

Olaf Solstrand:

Synes det hadde vært en god ting å arragnere en IQ-test, for så å rangere brukernes resultater fra best til dårligst. Med dette hadde man kunne sett hvem som hadde best IQ her på forumet, og i tillegg fått dannet et bilde av IQ'en til donaldister. Dette bl.a. for å bevise at Donald Duck-lesere har en høy gjennomsnitts-IQ.
    (IQ står forøvrig for Intelligence quotient (intelligenskvotient), og er et mål på intelligens for de som ikke vet det. :-) )
    Dette bør arrangeres, Olaf! :-)

(og jo, IQ har også litt med å forstå ironier :-) )

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?