Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Uncle Scrooge

edited November 2005 in Donaldisme

Er dette bladet som det norske? Kommer det ut en gang hver uke? Må du kjøpe alle bladene ett hvert som de kommer eller kan du kjøpe de som ble solgt foreksempel for ett år siden? Kan de bestilles over internett eller må de kjøpes i Amerika eller på brukthandel? Er ganske interessert i Don Rosa-historiene og jeg har slektninger i Amerika som kanskje kan kjøpe til meg. På forhånd takk for svar!:)

Comments

• edited November -1

Hei,

forumet kræsja i natt, og tittelen på dette innlegget forsvant. Eg rakk ikkje å lese innlegget før det forsvann, så då eg måtte lage ein ny tittel, TIPPA eg at denne tråden handla om WDCS ... men eg KAN ta feil. Nokon som har lest tråden som veit det?

• edited November -1

Hei,

forumet kræsja i natt, og tittelen på dette innlegget forsvant. Eg rakk ikkje å lese innlegget før det forsvann, så då eg måtte lage ein ny tittel, TIPPA eg at denne tråden handla om WDCS ... men eg KAN ta feil. Nokon som har lest tråden som veit det?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg rakk ikkje å lese innlegget før det forsvann, så då eg måtte lage ein ny tittel, TIPPA eg at denne tråden handla om WDCS ... men eg KAN ta feil. Nokon som har lest tråden som veit det?

Jeg tror den het Uncle Scrooge.

• edited November -1

OK. *rette*

• edited November -1

Mange muligheter for å få tak i UNCLE SCROOGE. Det enkleste er kanksje å kontakte CLASSIC CALISOTA på bruktbørsen her, og forklare hva du vil ha. Andre muligheter er å snakke med Outland, Seriebutikken, eller Tronsmo.

• edited November -1

På hovedsiden av Andebyonline klikker du på publikasjoner, deretter kan du gå inn på Gemstone. Der får du se bladet !! :-)

• edited November -1

Takk for gode svar!:) Den het egentlig "Uncle Scrooge?", men det er ingen vits i å rette det...:)

• edited November -1

Hehe, tok berre fire sekunder å rette det uansett :-)

• edited November -1

Uncle Scrooge er et veldig bra blad, som holder en smule høyere standard enn det norske, både i trykkvalitet og i historiekvalitet. Historiekvaliteten skyldes selvsagt at bladet kun utgis en gang i måneden, så det blir litt høyere gjennomsnittskvalitet på historiene. Når det er sagt, er ikke det norske bladet noe dårlig. Trykkvaliteten er fantastisk, og må sies å være mye bedre enn det norske. Det er mer som et album enn et blad, og sidene er i utrolig god kvalitet.

Når det kommer til bestilling, blir det enkleste å bruke Classic Calisota. Der kan du enten kjøpe gamle eller nye blad, eller tegne et abonnement om du ønsker det (du kan til og med abonnere kun på blader med Don Rosa-historier om du ønsker det). Anbefales sterkt, og Harald (som driver siden) er en meget hyggelig og seriøs person. Ta deg en tur innom: www.calisota.no/

Jeg synes for øvrig at det er en smule bedre å lese Uncle Scrooge enn DD&Co, rett og slett fordi det er en glede å lese på originalspråket - som har en mer muntlig og morsom stil.

• edited November -1

Det skal jeg prøve!:)

• edited November -1

Superboy skreiv:

Det enkleste er kanksje å kontakte CLASSIC CALISOTA på bruktbørsen her, og forklare hva du vil ha.

Vil også anbefale det. Har selv "gått over til" Calisota. Noen billigere priser enn det han gir tror jeg det er vanskelig å få. Anbefales !!

• edited November -1

Takk skal dere ha!:) Når var lykketiøringen til onkel Skrue fra?

• edited November -1

Dersom du meiner i Skrue McDucks liv og levnet av Don Rosa, var den frå 1875.

• edited November -1

Ok!
    Takk skal du ha! Skal se om vi har en tilsvarende!:)

• edited November -1

Merk at det ikkje er ein tiøring, men ein amerikansk ti-cent (ein dime, altså).

• edited November -1

Og det hadde vi!:) Men en norsk tiøring da! Ikke en amerikansk...

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Er dette bladet som det norske?

Nei, ikkje eigentleg. Bladet har ingenting med det norske bladet å gjera, og produserast av det amerikanske forlaget Gemstone. Oppsettet og historieutvalet og alt det der er altså heilt forskjellig. Men Gemstone produserer nesten ikkje historier sjølv i det heile tatt. Det medfører at dei historiene dei gir ut, vanlegvis er opptrykk av historier som stod i norsk Donald for nokre år sidan. For meg personleg er det ein stor del av grunnen til at eg slutta å abonnere. Det er greitt å få ting på originalspråket, men når dei omtrent berre gir ut ting eg har lest på norsk for ei stund sidan, blir det veldig mykje dobbeltinnkjøp, og då blir det i veldig stor grad eit spørsmål om prioritering korvidt originalspråket, ny fargeleggjing og med jamne mellomrom ein god artikkel er verdt sju dollar i månaden når ein har lest alle historiene før uansett.

Kommer det ut en gang hver uke?

Nei. Uncle Scrooge kjem ut ein gong i månaden. Det same gjer Walt Disney's Comics and Stories, Donald Duck Adventures, Donald Duck and Friends og Mickey Mouse and Friends. Mickey Mouse Adventures kjem ut annakvar månad.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Mickey Mouse Adventures kjem ut to gonger i månaden.

Ikke to ganger på en måned, men en gang på to måneder...

Med andre ord: hver andre måned.. :-)

• edited November -1

Var det eg meinte. :-p

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?