Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Barks Samlede Verker e.l.

edited November 2005 in Donaldisme

Hei!

Carl Barks Samlede Verker: Finnes det en tilsvarende fabelaktig samling på originalspråket?

Hva med Don Rosa, vil det komme en samling tilsvarende CBSV, på originalspråket?

Mvh,
Solveig :)

Comments

• edited November -1

Vi har hatt ett par tråder om dette, men en kort oppsummering er. Ja det finnes to ugivelser. Den ene i sort/hvitt gitt ut mellom 1983 og 1990

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6579184797&rd=1&sspagename=STRK:MEWA:IT&rd=1

I tillegg finnes en i albumformat gitt ut fra 1994 til 1997. Totalt 141 album som du kan lese mere om her.

http://www.brucehamilton.com/gladstone/AAA Steve Files/newgladalbpage.htm

Minner også om signaturen min :)

• edited November -1

Solveig skreiv:

Hei!

Carl Barks Samlede Verker: Finnes det en tilsvarende fabelaktig samling på originalspråket?

JA, Carl Barks Library.

Hva med Don Rosa, vil det komme en samling tilsvarende CBSV, på originalspråket?

Ikke foreløpig, men man får inderlig håpe at det kommer etter hvert.

• edited November -1

Minner også om signaturen min :) }}

Hva er prislappen på noe sånt da? :)

• edited November -1

Tja, du kan jo se hva blodsugerene hos forlaget tar, jeg er IKKE så ille.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Omtrent hvor ille er du?

• edited November -1

Ja, hvor ille er du?? Brenner faktisk av rein skjær nyfikenhet...

• edited November -1

Sjølv om Egmont faktisk har starta med noko som kan minne om eit Don Rosas Samlede i Hall of Fame, krysser eg framleis fingrane for at vi ikkje får noko DRSV før Don Rosa faktisk har lagt opp. Ser ikkje poenget i å gi ut ei samling av noko som ikkje er fullført.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Jeg kan nevne at man kan være heldig på eBay og få kjøpt CBL in Color -album billig.
    Selv har jeg nylig fått kjøpt 21 Uncle Scrooge album for 40 euro, dvs mindre enn 2 euro pr. album.

• edited November -1

Og enkelte av Uncle Scrooge albumene går for over 200 US$ enkeltvis !!!. Så der varierer prisene nok kraftig fra nummer til nummer. Samme gjelder de andre albumseriene med at det er enkeltnummer som er sinnsykt vanskelig å få tak i, mens andre er hyllevare til en billig penge ennå.

Ser at mange lurer på hvor ille jeg er :) Kan bare skuffe Dere med å fortelle at jeg er verre :)

Neida, jeg kan benytte dette innlegget til å brese litt med mitt.
    Der finnes plasser hvor du får alle albumene for 1500€ = 11845,-
    og brucehamiltin.com solgte dette nylig for 2891 US$ = 19433,-

Jeg har en minstepris som er femsifret. Så kan Dere tenke litt på hvor ille jeg er, og vurdere om dere vil teste det nærmere :)
    Ser at det er to som også bor i barteby som viser interesse. Det er fullt mulig å stikke innom å se på de hvis Dere vil. Jeg biter ikke uansett hvor ille jeg er :)

• edited November -1

Det eneste problem hvis man eier en slik praktutgave må være at man knapt tør kikke på dem, verdier daler sikkert bare du puster i nærheten av dem :(

• edited November -1

Det er vel saa. Men vil nok si jeg kjöper/samler tegneserier först og fremst for aa kunne lese dem (opp til flere ganger). Er egentlig ikke opptatt av pengeverdien i saa maate. Men saa har jeg ikke 200$ aa bruke paa ett hefte heller da...:)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?