Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1568101140

Comments

• edited November -1

For all del, det er såklart opp til kvar enkelt om ein deltek eller ikkje, men det verkar litt merkeleg at du seier du ikkje har tid, Sigvald, når du utvilsomt kunne svart på spørsmålene på ein tredjedel av tida du nytta på å skrive posten der du forklarte kvifor du **ikkje** gjorde det...

Men at du ikkje har motivasjon og inspirasjon er ei heilt anna sak. :-)

Og eg er (som forventa) i alle fall ikkje i stand til å svare på spørsmålene på strak arm. Er faktisk kun kronismen eg veit eg har svart rett på. :o

• edited November -1

Ser ikke bort fra at Olaf har valgt å begynne med de "enkle" spørsmåla idag, men synes det var rimelig drøye selv, og dette var kun 1 poengs spørsmål. Tør ikke tenke på hvordan et 3. poengsspørsmål er ;)

Bor i utlandet, og hele donaldsamlinga ligger hjemme i Norge, så ikke noe hjelp å hente der heller...

Men artig er/var det lell...

• edited November -1

Supre spørsmål:D

Måtte lete litt, men fant svar på alle utenom den Barks historia....

• edited November -1

Takk for alle positive tilbakemeldingar!

Kva synest folk om nivået? Bør vi justere opp vanskegraden litt, eller ned litt? Er desse spørsmåla for enkle/vanskelege til å vera eittpoengsspørsmål? Eller er alt heilt perfekt?

Og at enkelte veljar å ikkje delta er sjølvsagt heilt greitt, sjølv om det for dei fleste forhåpentlegvis er motivasjon og inspirasjon nok at dei er interesserte i Donald? Men eg skal ikkje kritisere nokon for å ikkje delta, det er eit individuelt val.

Men hugs at det viktigaste ikkje er å vinne, sjølv om det hadde vore utruleg tøft det òg! :-)

• edited November -1

Utrolig gøy med denne kalenderen. Gleder meg til resten! :D

Jeg tror vanskelighetsgraden er ok. Kunne svare på tre av spørsmålene ut fra hukommelsen og de to andre fant jeg ganske greit ut av. Det spørs om jeg ikke kommer til å slite litt med tre-poengsspørsmålene, men gøy er det uansett!

• edited November -1

Jag tycker också det var bra Jag vet inte om jag svarat rätt på allt men frågorna var ändå relativt lätta om man läst en del Disneyserier. Dessutom tror jag det är viktigt att alla kan svara på åtminstone några frågor.

teejay skreiv:

Bor i utlandet, og hele donaldsamlinga ligger hjemme i Norge, så ikke noe hjelp å hente der heller...

Jag kände samma sak idag. Jag bor nere i Tsjekkien i 10 dagar till och saknar redan mina kära tidningar där hemma.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Kva synest folk om nivået? Bør vi justere opp vanskegraden litt, eller ned litt? Er desse spørsmåla for enkle/vanskelege til å vera eittpoengsspørsmål? Eller er alt heilt perfekt?

Tja, jeg kan langt i fra alt om Donald, bare så det er sagt.. Så for meg var 1 p spørsmålene litt vanskelige, men for andre var det kanskje helt perfekt ?!
    Lurer på åssen 3 p spørsmålene blir ;)

• edited November -1

Jeg synes spørsmålene er akkurat passe vanskelige til å være ettpoengsspørsmål.

Regner med at trepoengsspørsmålene blir for vanskelig for meg, og da er det hyggelig å kunne klare noen enpoengere så jeg ikke mister motet helt. :)

• edited November -1

Syntes vanskelighetsgraden var bra jeg. Bra at ikke ting er for lett, da får vi iallefall en velfortjent NorgesMeister. Når kommer forresten resultatlistene ut? Det blei vel sånn at man fikk en resultatliste etter hver dag, eller åssen var det Olaf? I så fall funker det vel ikke med noe automatisk script på det?

• edited November -1

Forresten... Sendte inn svar i går natt, men fant ut nå at jeg vil endre på noe. Hva skjer hvis jeg sender inn svar en gang til? Blir det mye ekstraarbeid for dere? Er bare noe småtterier, så det er ingen krise for meg dersom det ikke går.

• edited November -1

Det kjem resultatliste kvar dag, ja, antar at den første kjem ikkje alt for lenge etter midnatt. Har eit semiautomatisk script på det, men alt må jo gå gjennom eit menneske for at dei rette svara skal få poeng, så heilt automatisk blir det ikkje, sjølv om alt er tilrettelagt for at det skal bli ein svært lett jobb.

Wilfu skreiv:

Forresten... Sendte inn svar i går natt, men fant ut nå at jeg vil endre på noe. Hva skjer hvis jeg sender inn svar en gang til? Blir det mye ekstraarbeid for dere? Er bare noe småtterier, så det er ingen krise for meg dersom det ikke går.

Som det står i reglane; du kan endre svaret ditt heilt fram til midnatt. Det er rettnok berre det aller siste svaret du legger inn som blir godkjent, du kan leggja inn berre eitt svar - men det svaret kan du til gjengjeld endre på så mange gonger du vil.

• edited November -1

Hvor mye skal jeg "donere til driften" for å få "hjelpe" NM da Olaf? Jeg skal selvsagt ikke ha noe igjen for det, men føler du for å hjelpe meg med noen av svarene på grunn av min pengegave så skal du da selvsagt få lov til det;-)

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

Hvor mye skal jeg "donere til driften" for å få "hjelpe" NM da Olaf? Jeg skal selvsagt ikke ha noe igjen for det, men føler du for å hjelpe meg med noen av svarene på grunn av min pengegave så skal du da selvsagt få lov til det;-)

Jeg er desverre nødt til å opplyse om at Olafs verdighet ikke er til salgs på denne måten. Jeg spurte selv om dette og fikk til svar at han godt kunne sende meg svar, men at de ikke nødvendigvis var riktige. Dette er enda et trist eksempel på at Olaf ikke har forstått kapitalismen og tatt den inn i AOL systemet.

• edited November -1

Jeg syntes vanskelighetsgraden var fin, jeg. Klarte til og med noen av spørsmålene helt av meg selv :-O Men de neste gradene blir en utfordring... helt klart.

• edited November -1

teejay skreiv:

Men artig er/var det lell...

Savner og DD-samlinga hjemme i Norge.
    Men artig er det, ja. Og OK nivaa:)

• edited November -1

For oss som må ha dette med teskjeer:
    Hvis man svarer flere ganger hver dag, fordi man er usikker, må man da svare på alle spørmålene på nytt? Sett at jeg bare er usikker på ett svar, og kun svarer på det på nytt, blir da alle de fire andre svarene fra tidligere stående som gjeldene svar (eller blir de blanke fordi jeg ikke svarte på dem)?

Jaja, en kan vel gi seg tid til å svare på alt, men...

Jeg skal nå ellers prøve å bare svare en gang pr. dag.

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

Hvis man svarer flere ganger hver dag, fordi man er usikker, må man da svare på alle spørmålene på nytt?

Trykker du på linken til NM så ser du at svara dine står der. Så da sier det seg jo selv at du bare trenger å bytte ut de du tviler på . :)

• edited November -1

Med mindre noko er veldig feil har Guffen rett. Når du går inn på NM-sida, vil dei svara du allereie har gitt stå oppgitt som defaultverdiar. Så endrer du berre dei du ønsker å forandre.

• edited November -1

Hum, her oppe i Finnmark med grusomt begrenset internetttilgang og ingen Donald-blader eldre enn en måned i nærheten (og selv de ligger 100 meter unna i et hus på andre siden av vaktbua), er det svært tvilsomt om jeg klarer å gjøre det noe bra på dette.

Men, vi får prøve å ta det som en gjettekonkurranse. Tror jeg fikk alle spørsmålene i dag rett, ihvertfall, selv om det sannsynligvis ikke vil skje alt for ofte i fremtiden.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Om vanskegraden er høg eller lav vil jo du finne ut av når du ser kor mange poeng deltakarane fekk i denne runden. Om me har 53 stykker med 5 poeng og 2 med 4 poeng av 55 deltakarar, så seier det seg vel kanskje at vanskegraden er for lav. No veit eg ikkje kor mange 2 - og 3 poengsspørsmål du har liggjande då, men hvis det er ein del, og vanskegraden på dei er betydelig høgare, så liggjer vi kanskje på eit rimelig nivå?

Personleg så syntes eg spørsmåla idag var litt for surfevennlege, ikkje at eg veit om eg har alt rett då, men så lenge eg ikkje endar på 0 poeng så er eg fornøgd :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?