Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

145791040

Comments

• edited November -1

Vegar skreiv:

For å være sikker: Det er vel lov å ty til donaldsamlinger, internett og lignende hjelpemidler?

Selvfølgelig må man ta det man har til hjelp. Alt er lov, går jo liksom ikke an å jukse da..

• edited November -1

Selvsagt. Ingen kan kontrollere hva du gjør, og det er det heller ingen grunn til siden du kan bruke akkurat de hjelpemidlene du vil.

• edited November -1

Jeg vet ikke om noen allerede har spurt, men er det en "Hall of Fame" bok, et abonnement eller flere bøker? :D

• edited November -1

Ei bok. Vi har fem forskjellige bøker, ei til kvar av dei fem på toppen av lista. (og eg tenkte å gjera det heilt tilfeldig kven som får kva bøker.)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Ei bok. Vi har fem forskjellige bøker, ei til kvar av dei fem på toppen av lista. (og eg tenkte å gjera det heilt tilfeldig kven som får kva bøker.)

Okay, det er fint ;)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det var ikke idé å la de fem heldige få bøker alt etter hva de mangler/liker/ønsker? Dersom noen ønsker den samme boken må det selvsagt loddtrekning til.

• edited November -1

Jodå, kan godt spørja dei fem vinnarane samtidig som eg ber om adressen om dei har nokre preferanser, men eg kan sjølvsagt ikkje love at alle får dei bøkene dei ønsker seg.

• edited November -1

Under timen igjen! Wow...!

• edited November -1

Kommer oppgaven rett etter midnatt el?

• edited November -1

Jepp, oppgåvene blir lagt ut av eit automatisk script, så dei kjem klokka 00:00:00 :-)

• edited November -1

Jaså... 10 minuter igjen - til norgeshistoriens første NM i donald??

Og hvor finner man oppgavene?

• edited November -1

Trur det er noregshistorias første, ja. Men kan ikkje garantere det.

http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005
    (bør vera passe enkelt å finne, ligger i menyen og det kjem link dit frå forsida så snart oppgåvene er lagt ut)

Kan jo forsåvidt nemne at eg ikkje LOVER at alt fungerer 100 % godt nøyaktig ved midnatt. Det finst grenser for kor godt ein klarer å teste eit script som ikkje er i bruk. Men eg trur at alt skal vera i orden.

• edited November -1

Fem minutter igjen ...

• edited November -1

... vi er i gong.

• edited November -1

Herlig. Digger spørsmålene... :D Man blir jo nødt til å hente fram klassikerne og sånt. Kan lære mye av det her as.

• edited November -1

Huff. Hadde problemer allerede nå, ser frem til fortsettelsen med gru. Menmen! Råkkenråll!

• edited November -1

Pocket skreiv:

Herlig. Digger spørsmålene... :D Man blir jo nødt til å hente fram klassikerne og sånt. Kan lære mye av det her as.

Wilfu skreiv:

Huff. Hadde problemer allerede nå, ser frem til fortsettelsen med gru. Menmen! Råkkenråll!

Dagens spørsmål kunne jeg besvart på strak arm dersom jeg hadde valgt å delta. Det gjør jeg altså ikke. Etter å ha vært i tenkeboksen frem til nå har jeg nemlig kommet frem til at jeg velger å stå over denne konkurransen. Det er flere årsaker til dette:

a)
    Desember er tradisjonelt en svært travel tid for meg med sin julebakst, skriving av julekort/brev, rengjøring i huset, TV-titting (VM i håndball for damer), feiring av bursdager, etc.

b)
    Jeg ønsker ikke at min person på noen måte skal gi noen påskudd til å rette noen form for negativt fokus på denne konkurransen.

c)
    Jeg satser i samme periode i stedet på å scanne samtlige covere til B-Gjengenpocket (22 covere) og Skrue Pocket (134 covere), og legge disse ut i Outducks. Jeg tror nok at den norske delen av donaldismen vil ha langt mer igjen for en slik innsats enn om jeg skulle deltatt i denne konkurransen.

d)
    Jeg mangler den motivasjonen og inspirasjonen som lå til grunn for min deltakelse i AOLs 70-års jubileums quiz i 2004. Etter å ha oppnådd delt 1. plass i den konkurransen føler jeg forsåvidt også at jeg ikke har noe mer å bevise i denne sammenhengen. Dessuten er det helt sikkert andre her som vil ha langt større interesse- og glede av å vinne AOLs NM-pokal enn det jeg har. Jeg har alt en slik stor pokal som jeg fikk i 1996 etter å ha gått marsj nr. 1000.

Avslutningsvis vil jeg ønske alle deltakerne lykke til.

• edited November -1

Du er bare pysete Sigvald... og tar det altfor seriøst. Med den kunnskapen jeg er ganske sikker på at du innehar kan du sikkert komme langt, selv om det er noen dager du ikke får vært med. Bli med de dagene du kan ihvertfall:) Jo flere jo bedre... mener nå jeg da. Ikke for sent å bli med, fortsatt 22 timer igjen av første dag;)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Du er bare pysete Sigvald... og tar det altfor seriøst. Med den kunnskapen jeg er ganske sikker på at du innehar kan du sikkert komme langt, selv om det er noen dager du ikke får vært med. Bli med de dagene du kan ihvertfall:) Jo flere jo bedre... mener nå jeg da. Ikke for sent å bli med, fortsatt 22 timer igjen av første dag;)

Nei, jeg er ikke pysete, jeg mangler rett og slett motivasjon og inspirasjon til å bli med på dette opplegget.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nei, jeg er ikke pysete, jeg mangler rett og slett motivasjon og inspirasjon til å bli med på dette opplegget.

Faar haape du har inspirasjon til alt det andre du skulle gjöre, da! Önsker deg og alle andre paa forumet en fin advent, enten man deltar eller ikke!!! :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?