Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

13436383940

Comments

• edited November -1

SvK skreiv:

I "Donald Duck julehistorier" fra i år. Jeg brukte over 6 timer på å finne frem til det, så akkurat de tre poengene der følte jeg vel at jeg fortjente

Bravo, godt jobba! Lette gjennom tre årganger med DD&Co uten å finne noe. Har dessverre ikke den boka du fant historien i, så jeg ville uansett ikke klart det. :-)

• edited November -1

Gratulerer til SvK, som var den *einaste* med alt rett i går.

• edited November -1

Nå kommer Herr Nam Nam-diktet til å spinne rundt i hodet mitt i ukesvis.

• SvKSvK
    edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Gratulerer til SvK

Takktakk:-)

Jeg får glede meg over det mens jeg kan.

• edited November -1

Hvordan kunne jeg glemme herr Nam Nam!? Jeg gremmes.

• edited November -1

Kristin skreiv:

edit: tittet på dagens spørsmål. takk og farvel, sier jeg bare...

stakkar ... du falt frå delt fjerdeplass til delt femteplass. :-)

• edited November -1

Hey, inpektør Olsen-spørsmålet er på kanten. Svaret står i årets "Donald Ducks julehistorier", og den skal jo tidlegast lesast på jolaftan. Skal ein få poeng for å bryta gode, gamle joletradisjonar, no?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Kristin skreiv:

edit: tittet på dagens spørsmål. takk og farvel, sier jeg bare...

stakkar ... du falt frå delt fjerdeplass til delt femteplass. :-)

Ja, det er synd på meg... sukk. (Jeg glemte å regne med at det kanskje ikke bare var meg som ville slite litt med å få til alle svarene. Som vanlig. Jeg var en sånn på ungdomsskolen som alltid sa "åh, det gikk så dårlig på prøven" og når jeg fikk den tilbake, "ops, jeg fikk visst 6 igjen..." Det ble en stygg uvane.)

• edited November -1

Greit å sukke litt, det gjør vi vel alle - mer og mer etterhvert nå ser det ut til. Stønn, sliter her.. Syns det er mange kjempeflinke her, er imponert jeg!
    En liten solskinnshistorie: Under kåring av årets beste julehefte i Stavanger Aftenblad i dag vant Carl Barks "jul i pengelens" (21 stk med)! Gratulerer!
    Får lete videre....

• edited November -1

Nei, dagens spørsmål var vriene.

• edited November -1

Ser at du, Olaf, har en annen historie som fasit på sp 4 i runde 20 enn den jeg ga. Det svaret som jeg ga står faktisk i historien jeg henviser til. Må jeg evt. ta en scan av sida slik at du får vurdere det?

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Ser at du, Olaf, har en annen historie som fasit på sp 4 i runde 20 enn den jeg ga. Det svaret som jeg ga står faktisk i historien jeg henviser til. Må jeg evt. ta en scan av sida slik at du får vurdere det?

Du har sikkert samme svar som jeg har? («Superspionen», fra Rosas Krokodillejegeren, Mikke Mus 2/1990)

• edited November -1

Når to personer bekrefter at namnet i den Mikke Mus-historia er Superspionen, godkjenner eg det. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Når to personer bekrefter at namnet i den Mikke Mus-historia er Superspionen, godkjenner eg det. :-)

Bra, jeg kan nemlig også bekrefte det. Jeg begriper dog ikke hvorfor du kommer opp med en helt annen løsning? Dette er heller ikke første gang at fasiten viser noe annet enn det mest opplagte ;-)

• edited November -1

Ikke vær så negativ på din store dag da Sigvald! ;)

Gratulerer så mye med dagen! :D

• edited November -1

Sånn, då er resultatlista oppdatert for i dag. Alle som har svart Superspionen har fått godkjent svaret sitt (jøss, Sterke-Tor var populær på den tida), dersom nokre som har svart noko anna synest at dei bør få det godkjent, sei ifrå.

Sigvald skreiv:

Jeg begriper dog ikke hvorfor du kommer opp med en helt annen løsning? Dette er heller ikke første gang at fasiten viser noe annet enn det mest opplagte ;-)

Eg kom sjølvsagt opp med den løysinga eg **kjente** **til** ... Er det så rart? Eg kjøpte ikkje alle Mikke Mus-blada i 1990, så i den einaste utgåva eg har lest av denne historia (Hallo Ffame) står det faktisk Sterke-Tor, og eg skjønner ikkje kvifor Superspionen er eit meir opplagt svar enn Galahovud (eg *digger*det namnet). Men sjølvsagt godkjenner eg det svaret så lenge det er riktig.

• edited November -1

Galahovud, hvordan kunne jeg glemme et saant navn? Huska hvordan historia saa ut, men ikke mer... Utrolig rare detaljer som fester seg...:)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Ikke vær så negativ på din store dag da Sigvald! ;)

Gratulerer så mye med dagen! :D

Takk for det ;-)

• edited November -1

Off, jeg glemte selvfølgelig å lese gjennom ekstrabladene også fra 1990... jaja.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg kjøpte ikkje alle Mikke Mus-blada i 1990, så i den einaste utgåva eg har lest av denne historia (Hallo Ffame) står det faktisk Sterke-Tor, og eg skjønner ikkje kvifor Superspionen er eit meir opplagt svar enn Galahovud (eg *digger*det namnet).

Moglegvis er det eg som er blind, men kor står namnet Sterke-Tor i "Krokodillejegeren" i Hall of Fame-boka? Eventuelt: Kor står "Superspionen" i Mikke Mus-bladet?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?