Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1323335373840

Comments

• edited November -1

Resultatlista oppdatert og STORE forandringer både i toppen og litt lenger ned.

• edited November -1

Jeg vil gjerne få en liten oppsummering av svarene fra deltakere!! ;) Får vi det?? Og stakkars Gordon som falt ned som en stein i går :(

• edited November -1

jimvold skreiv:

Jeg vil gjerne få en liten oppsummering av svarene fra deltakere!! ;) Får vi det??

Vi går selvsagt ikke ut med svarene som har kommet inn. De som vil fortelle om svarene sine kan selvsagt gjøre det selv, men det blir helt feil hvis vi som dommere driver og forteller om det.

• edited November -1

I hvilket nummer av Donald Duck & Co stod historien av Jan van Haasteren?

• edited November -1

Superboy skreiv:

I hvilket nummer av Donald Duck & Co stod historien av Jan van Haasteren?

I DD 36/67. En 6-siders Hiawatha-historie.

• edited November -1

Det morsomme med spørsmål 3 var at det ble tilbrakt noen timer med googling før jeg fant ut to ting: Redaktør i DD&Co fra 1994 og noen år fremover Anne Fløtaker, er født i Nesbyen. Ordføreren i Nes kommune hvor Nesbyen ligger er også en donaldist - og er i tillegg tildelt tittelen Æresordfører i Andeby fordi han var den ordføreren i Norge som kunne mest om Donald. Ikke rart jeg lurte på om det kunne være en sammenheng her, så jeg dristet meg til å ringe ham og be om hjelp. Han visste umiddelbart hvem fru Slikjukjakji var.

Det viste seg å bare være en ren og skjær tilfeldighet da historien der Slikjukjakji ble utgitt på norsk først i 1972. Om "æresordføreren" i Andeby: http://www.hallingdolen.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20010704/KULTUR/10704001&SearchID=73229853180499

Et julekort er på vei til ham nå... :-)

• edited November -1

Eg var så overbevist om at Røde Mina ikkje var nemnt i INDUCKS at eg ikkje tenkte på å sjekke det eingong før eg la ut spørsmålet. Ihvertfall ikkje under norsk namn. I alle dagar så feil eg tok.

Det mest irriterande med å lage dette meisterskapet, er at Internett eksisterer. Skulle ønske at alle andre nettsider enn Andeby Online berre kunne ta juleferie no og halde stengt den neste veka.

Men gratulerer til Vegar og alle andre som klatra på lista i går! Er det ikkje typisk at den dagen vi får ein person aleine på topp, tilbyr Tommy seg å rette og eg prøver å få meg litt søvn? Jaja, ingenting er avgjort enno. Framleis 54 personar over den raude streken.

• edited November -1

Kva? Røde Mina i Inducks? Ajsann, der dumma eg meg ut. Jaja.

Kan du forresten avkrefta at svaret mitt var rett, Tommy? :-)

• edited November -1

Står Røde Mina i INDUCKS, sier dere? Jeg fant henne i alle fall ikke. Men så søkte jeg ikke så grundig heller, da, tenkte jeg bare fikk gi opp den fordi navnet sa meg mildt sagt ingenting...

Fru Slikjukjakji er jo tøff, da. Jeg hadde lest den historien for ikke så alt for lenge siden, og klarte heldigvis å finne den igjen (men jeg hadde vel husket at det var Skrue uansett, eller i alle fall gjettet). Veldig bra med den ordføreren :-)

edit: tittet på dagens spørsmål. takk og farvel, sier jeg bare...

• edited November -1

Kristin skreiv:

Tror ikke på deg.Du ligger helt i topp, og du er ikke av det slaget som gir opp.

• edited November -1

Kristin skreiv:

Står Røde Mina i INDUCKS, sier dere? Jeg fant henne i alle fall ikke.

Hun står der, men jeg klarte ikke å søke meg fram til henne. Kanskje fordi INDUCKS er en database og ikke en tekstfil? Jeg fant henne ved å sjanse på at hun het "Red Minna" på engelsk, og det gjorde hun. Google sendte meg til en amerikansk artikkel som fortalte hvem hun er.

• edited November -1

Eg skreiv Røde Mina i figurfeltet på forsida av COA (rettnok var det *i dag* og ikkje *i går*, men det bør ikkje ha hatt noko å seie, Inducks har eg ikkje makt til å sensurere :-)) og fant ho med ein gong.

• edited November -1

Jeg drev masse kryptisk søking etter Røde Mina i INDUCKS før jeg fant henne.
    Du har nok sendt noen krypteringsvibber gjennom eteren Olaf.

• edited November -1

Superboy skreiv:

Kristin skreiv:

Tror ikke på deg.Du ligger helt i topp, og du er ikke av det slaget som gir opp.

Nei, seriøst, nå mener jeg det. Jeg klarer enpoengeren, og de andre sier meg - skrekk og gru - INGEN TING. Som oftes pleier jeg i det minste å ha en slags formening om hvor ting kan finnes, eller hvor jeg har sett ting før...

Men jeg har ikke tenkt å hoppe av konkurransen, altså! Uansett hvor langt ned jeg havner til slutt... det morsomste er jo tross alt å delta :-) (og hvis brodern gjør det bra, kan jeg jo bare snylte på hans premie. haha.)

(ang. Røde Mina gjorde jeg også et forsøk på å søke på "svensk", jeg husker ikke en gang hva jeg "regnet med" at hun het der... jajamen.)

• edited November -1

Kristin skreiv:

Mens noen kaver desperat for å holde seg over 30-merket:)

Men jeg lurer på hvor mange linjer man er ute etter i spørsmål fem, da jeg ikke er helt sikker på om jeg har svart grundig nok. Med mindre det går på tvers av de allmektige dommerne og opplyse om det da:)

• edited November -1

andungen kvakk kvakk skreiv:

Men jeg lurer på hvor mange linjer man er ute etter i spørsmål fem, da jeg ikke er helt sikker på om jeg har svart grundig nok. Med mindre det går på tvers av de allmektige dommerne og opplyse om det da:)

Det ideelle er sjølvsagt om du oppgir *alle* linjene ... Svarer du mindre vil vi vel ta ei vurdering om korvidt det kjem fram av svaret at du veit kva historie det er snakk om og slikt.

Eller, klarer du ei linje, er det teknisk sett godt nok, sjølv om eg berre blir i godt humør dersom folk svarer meir enn det.

• edited November -1

vanskelige spørsmål nu for tiden jo ;)

• edited November -1

En ting har jeg lyst til å vite: Hvor i *bleeeep* finner jeg historien der inspektør Olsen heter Magne?

• SvKSvK
    edited November -1

I "Donald Duck julehistorier" fra i år. Jeg brukte over 6 timer på å finne frem til det, så akkurat de tre poengene der følte jeg vel at jeg fortjente

• edited November -1

Store endringar i toppen, igjen.

Når det gjelder Medaljemannen-spørsmålet, har vi ikkje godkjent Don Rosa. Vi spurte etter ein person som har laga ei heil historie om den personen som aktivt produserer medaljer for hakkespettene. Ein person svarte at rett svar var ei Hedman/Nunez-historie frå 2004, den må eg nesten sjekke opp før eg kan gi den poeng, så han *kan* rykke opp to poeng til. Må berre få sjekka at historia handler om ein person som lager medaljer for Hakkespettene først.

Magne møter vi i nyaste Donald Ducks Julehistorier-bok. Saman med Harald, forsåvidt.

Og det gleder meg å sjå at eg *ikkje* er den einaste som framleis har Herr Nam Nam-diktet på hjernen.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?