Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1293032343540

Comments

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Jeg har bare valgt å la være å delta p.g.a. manglende motivasjon.

Med all respekt, Sigvald: Du er så aktiv i NM-tråden at det ikkje er så veldig truverdig at du ikkje har motivasjon for dette. Du er jo ein av dei personane som engasjerer seg aller, aller, aller mest i NM jo, så litt motivasjon sit du garantert inne med :-)

Her blander du nok begreper igjen. Jeg mangler og har manglet **motivasjon** for å delta i NM, men **engasjement** det skorter det ikke på ;-)

• edited November -1

Hmm, jeg synes jeg står på en veldig høy og skummel plass på resultatlisten... Jaja, det er morsomt så lenge det varer :-)

• edited November -1

Jeg er også strålende fornøyd med min plassering. Hadde ventet at en to dagers pause skulle trekke meg mye lengre ned på lista.

• edited November -1

Det plager meg at jeg mangler Donald pocket 38-49 i dette NMet. Nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul. :-)

• edited November -1

Dersom jeg må bruke hele dagen på NM I DONALD den 24. desember blir det ikke vel mottatt i familien. Ønsker meg derfor noen lette oppgaver til jul.

• edited November -1

Superboy skreiv:

Dersom jeg må bruke hele dagen på NM I DONALD den 24. desember blir det ikke vel mottatt i familien. Ønsker meg derfor noen lette oppgaver til jul.

Som f.eks. "Hva slags dyr er Klara Ku?" :)

• edited November -1

Superboy skreiv:

Det hadde ikke vært bedre å avslutte mesterskapet på lillejulaften ?

• edited November -1

Hm, er det berre meg som skal bruke heile julaften framfor PC-en altså?

Trur nok det er for seint for å planleggja å avslutte meisterskapet på julaften no, ettersom vi har sagt julaften så lenge ... og på min lille plan står det at på julaften blir det tre stykk 3-poengarar, så eg kan ikkje garantere at eit av dei blir eit spørsmål om kva dyr Klara Ku er.

• edited November -1

Superboy skreiv:

Bah, humbug! Det er på julaften de beinharde Donald-fanatikerne som er verdige til å vinne skal skilles fra noksagtene som heller vil hive i seg mat og åpne gaver sammen med familien enn å lete febrilsk gjennom sine donaldistiske samlinger hele dagen. Det vil si, hele dagen unntatt når Disneys julekavalkade sendes på TV -- den er jo en av de viktigste juletradisjonene vi har, og dens historie på norsk TV strekker seg helt tilbake til ... hm ...

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Superboy skreiv:

Bah, humbug!

Kona godtok, etter en del godsnakk, at jeg abonnerer på CBSV. Men hun godtar neppe at jeg sitter og leser verket hele julaften. Ingenting i veien for at vi får 3 poeng for å finne ut hvilket dyr Klara Ku er.

• SvKSvK
    edited November -1

Personlig gleder jeg meg i hvert fall til å bruke den kjedelige formiddagen på julaften til å prøve å løse oppgavene.
    Folk som har andre ting på agendaen den dagen kan jo i hvert fall prøve å gjøre litt rett etter midnatt kvelden før, det er i hvert fall det jeg har gjort hver dag for å ikke ødelegge dagene som dessverre har måttet brukes til eksamenslesing.
    Men det blir jo fort sent på natt, selvsagt:-)

• edited November -1

Da er det kanskje bare meg som gir seg nå. Er bare en uke igjen til julaften og det er så mange andre ting jeg ønsker å prioritere nå. Ikke har jeg så mye å tape heller da jeg ligger ganske lang nede på lista.

Derfor lurte jeg på en ting, denne lista blir jo stående der i "all evighet" og da ville det kanskje være greit for oss som ikke får tid, eller av andre grunner ikke får anledning til å være med hver dag, at da konkuransen er over blir skrevet opp hvor mange dager hver enkelt har deltatt. Det var jo også en stakkar som måtte avbryte p.g.a. datatrøbbel. Er forskjell på en som har fått femti poeng og har vært med hver dag og en som bare kanskje har vært med i 15 dager med samme poengsum.

Bare et lite ønske fra med :-)

• edited November -1

Øystein Skartsæterhagen skreiv:

Bah, humbug!

Hah, det kan en 20-åring si ! Det er noe annet med en gammel mann som har 25 års-jubileum som julenisse - plikten kaller !

• edited November -1

Jeg er ferdig med eksamen! Nå kan jeg BARE drive på med NM fremover... hehe (eller ikke, har jo juleforberedelser som andre folk naturligvis. og har ikke kjøpt en eneste julegave. jeg kan kanskje kjøpe Donald-stuff til alle jeg kjenner?).

Juleaften, hm, jeg mener å huske at jeg brukte store deler av juleaften både i fjor og året før foran PCen... Jess du. Jeg må da sannelig få tid til å gjøre juleaftenspørsmålene også. Særlig dersom jeg fortsatt ligger pinlig godt an... skjønt, tre trepoengere *grøss*.

(har også lagt merke til at min døgnrytme er noe mer normal enn den generelle Andeby Online-døgnrytmen. Jeg pleier å være her om dagen og sove om natten, jeg.)

• edited November -1

Hm, ein ting eg plutseleg byrja å tenkja på ... kva om eg berre finner på noko übervanskelig til julaften, og så kan vi heller la spørsmåla ligge ute i to dagar? Skjønner jo at enkelte prioriterer familie og nissedrakt, men dersom folk får BÅDE julaften OG første juledag på seg klarer vel alle dei ivrigaste donaldistane å slite seg laus frå familie og venner i «tjue minutter» vel? :-)

Kristin: frå og med 18. desember (i overimorgon) vil det vera to to-poengarar og to tre-poengarar pr dag, og frå og med 21. desember vil det vera ein to-poenger og tre tre-poengarar kvar einaste dag fram til jul.

(og du har ein døgnrytme eg er sikker på at mange her inne misunner deg. Eg gjer ihvertfall det.)

• edited November -1

Uansett om det ligger ute til andre dagen eller fjernes julaften er det jo likt for alle.
    Gjør det du vil, men jeg stemmer for andre dagen siden jeg også har en "mission" på julaften

• edited November -1

En julekalender skal avsluttes 24. desember.
    Selv om jeg har nok å gjøre den dagen har jeg planer om å avslutte med stil - sånn litt over midnatt, tradisjonen tro ;)

• edited November -1

For all del, ikke kom med noen overvanskelige spørsmål. Det blir det en fryktelig distre julenisse. Kanskje han til og med glemmer å ta på maska? Ta noe kjempelett og del ut tre poeng til alle snille barn.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hm, ein ting eg plutseleg byrja å tenkja på ... kva om eg berre finner på noko übervanskelig til julaften, og så kan vi heller la spørsmåla ligge ute i to dagar? Skjønner jo at enkelte prioriterer familie og nissedrakt, men dersom folk får BÅDE julaften OG første juledag på seg klarer vel alle dei ivrigaste donaldistane å slite seg laus frå familie og venner i «tjue minutter» vel? :-)

Tja, jeg hadde likt best om vi hadde avsluttet NM'et på julaften. Så kan det vel være litt lette/middels vanskelige spørsmål :P Det hadde jo blitt sagt helt fra begynnelsen av NM'et skulle vare i 24 dager ! Og jeg synes ikke det burde blitt forandret.

• SvKSvK
    edited November -1

Uansett når man bestemmer seg for å avslutte NM, er det jo klart at det må være vanskelige spørsmål på slutten. Skal spenningen bevares til siste slutt, nytter det ikke med spørsmål som man vet at de fleste klarer uansett.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?