Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1282931333440

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jan Banan skreiv:

Er det ikkje fysisk aktivitet å køyra bil?

Ikke så veldig, det er jo motoren som driver bilen fremover.

Har du noen gang sett et formel 1-löp, eller de som kjörer? Vet du i det hele tatt hva du snakker om ?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jan Banan skreiv:

Sigvald skreiv:

Beklager å måtte bryte inn, men jeg ser at arrangørene definerer "Formel 1" som idrett. Dette er trolig FEIL!!! Det er en **sport** . Idrett, slik jeg tolker det, dreier seg om direkte fysisk aktivitet som friidrett, fotball, langrenn o.l. Dersom man kommer frem til at feil uttrykk er benyttet i spørsmålet bør vel spørsmålet vurderes annulert?

Er det ikkje fysisk aktivitet å køyra bil?

Det kreves faktisk **VELDIG** god kondisjon i de fleste bilsporter Sigvald. Det er ikke få timer med fysisk aktivitet Schumann gjennomfører hver dag.

http://tux1.aftenposten.no:8080/nyheter/sport/d3300.htm

^^^^^^^Schie har startet fysisk hardtrening for å forberede seg til årets sesong. Da han nylig møtte Formel 1-stjernen **Michael** **Schumacher** , fikk han vite at tyskeren driver **fysisk** trening inntil **fem** **timer** **daglig** .

http://www.dagbladet.no/sport/2003/12/18/386445.html

Her er en link om Petter Solberg som klager over at han ikke trener nok. Igjen ser man at dette ikke er sofagriser som har valgt denne sporten fordi man slipper å røre på seg og alikevel bli berømt.

• edited November -1

Jeg anbefaler nok en gang "alle" ikke-deltakende debattanter om å konsentrere seg om sine monomane Rosa-studier i stedet for å bedrive ordkløveri om idrett/sport. Slikt gjør intet annet enn å forkludre debatten. Og hva har det med Donald å gjøre, uansett? (Selv svarte jeg for øvrig feil på det aktuelle spørsmålet, og klager ikke det minste.)

• edited November -1

Har sjekka Caplex, og dei er faktisk heilt einige med Sigvald her ...

http://www.caplex.net/Web/ArticleView.aspx?id=9315680
    «Forskjellen ligger i at i. legger størst vekt på utøverens personlige innsats, mens sport kan omfatte disipliner der redskapet spiller en avgjørende rolle (seilsport, motorsport m.m.)»

(men ærlig talt: redskapet speler på mange måter ei avgjerande rolle i meir tradisjonelle idretter òg. Det må då vera ein grunn til at vi ikkje har fått ein verdensmeister i langrenn på treski sidan Magne Myrmo.)

Uansett føler eg at det blir unødvendig pirk å annulere eit spørsmål basert på dette, og eg får eit inntrykk av at mange her er einige med meg i det.

• edited November -1

Jeg forsto spørsmålet, og jeg svarte.
    Tilfeldigvis svarte jeg rett også - til tross for at jeg er enig i Sigvalds definisjon.
    Det er tull og pirk å i det hele tatt henge seg opp i dette.
    Så lenge det heller ikke har ødelagt noe for deg Sigvald, så burde du strengt tatt ikke bry deg om dette i det hele tatt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

SIGVALD, det er TO ting du kan gjøre, enten

a)Uttale deg om ting du har begreper om

b)Eller skaffe deg ett erfaringsgrunnlag **FØR** du bombastisk uttaler deg om noe. Prøv for eksempel å ta deg en skikkelig time på en go cart bane.

Det finnes også ett tredje alternativ og det er å slutte og stikke nesen ditt bort ALT ved ett arrangement du følte at du ikke hadde tid til å delta i. Du har snart brukt lengre tid på å bombardere oss med meningsløse kverulasjoner enn enkelte av oss har brukt på å delta. Minner om at i MINE ØYNE er det kun de som deltar som er berettiget til å uttale seg.

• edited November -1

Bitteliten bug på NM-siden: "Maksimal oppnåeleg poengsum på dette tidspunktet er 0 poeng. Totalt i heile meisterskapet vil det vera mogleg å oppnå 200 poeng."

Altså max 0 poeng til nå? :)

• edited November -1

Popop skreiv:

Bitteliten bug på NM-siden: "Maksimal oppnåeleg poengsum på dette tidspunktet er 0 poeng. Totalt i heile meisterskapet vil det vera mogleg å oppnå 200 poeng."

Til glede for nye deltagere ??? :) :)

• edited November -1

Det imponerer meg kor raskt folk legger merke til ting. Den feilen der lå ute berre i eit par minutter. :-) Grunnen til at den oppstod var forsåvidt at eg haldt på å teste noko, og la inn nokre ting i *litt* feil rekkefølgje. Det var fiksa igjen på eit halvt minutt etter at eg la merke til det, og det imponerer meg at same kva som går galent på Andeby Online er det alltid nokon som legger merke til det etter veldig kort tid. :-)

Vel, kan nytte høvet til å samtidig nevne *kva* det er eg har lagt til på resultatlista. Det er ikkje synlig akkurat no, men kjem sannsynlegvis til å bli det i overimorgon. For augeblikket er det jo framleis slik at **alle** framleis i teorien har ein sjanse til å vinne. Inkludert dei som enno ikkje har svart på eit einaste spørsmål. Dersom du får alt riktig og alle som er over deg på lista får alt feil fram til julaften, vinner du jo, uavhengig av kor mange poeng du har akkurat no.

Men om nokre dagar kjem det til å forandre seg, ettersom den som ligg øvst på lista kjem til å ha så mange poeng at det er heilt umogleg for dei som ligger nedst på lista å ta han/ho igjen ...

Og vel, det eg har lagt inn no, er rett og slett ein tjukk, raud vannrett strek i resultatlista, som fungerer slik at alle dei som ligger *over* denne streken, er dei som i teorien framleis har ein sjanse til å vinne. Det vil seie at dersom du klarer å kome i den posisjonen at du er aleine over streken, har du allereie vunne.

Tipper at streken dukker opp i overimorgon og at den kjem til å krype oppover heilt fram mot julaften. Og grunnen til at den ikkje er synlig no, er altså at *alle* framleis har ein sjanse til å vinne, så same kor stor poengsummen din er akkurat no er det INGEN grunn til å gi opp! :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det imponerer meg kor raskt folk legger merke til ting. Den feilen der lå ute berre i eit par minutter. :-) Grunnen til at den oppstod var forsåvidt at eg haldt på å teste noko, og la inn nokre ting i *litt* feil rekkefølgje. Det var fiksa igjen på eit halvt minutt etter at eg la merke til det, og det imponerer meg at same kva som går galent på Andeby Online er det alltid nokon som legger merke til det etter veldig kort tid. :-) ...og mye mer.)

Det var helt tilfeldig at jeg oppdaga det da, var nett inne og sjekka endringer i resultatlista fra igar, og kjekt aa se at det endrer seg en del i toppen naa.

Tenkte at du holdt pa aa fixe noe, og merka at d var retta igjen 2 minutter etterpa. Kan vel da si at det er utrolig hvor fort ting blir rettet og oppdatert pa siden etter at folk bemerker det i forumet. Bra jobba :-)

• edited November -1

Hei alle sammen, la nå Sigvald få være med i diskusjonen, han er jo ikke med ellers. Har ikke noe greie på hva som er sport og hva som er idrett, men jeg leser tegneserier, og har lest masse om MARK BRETON, dessuten kunne det ikke være noe annet enn "formel 1".

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Er det nokre av *deltakarane* i NM som ønsker det spørsmålet annulert?

Personleg ser eg ihvertfall ingen grunn til at det spørsmålet skal annulerast i det heile tatt, då det ikkje burde vera eit problem i det heile tatt å skjønne kva historie det var sikta til til tross for mi klønete formulering.

Vi er kanskje ferdig med denne diskusjonen nå men...
    Jeg hadde faktisk tenkt å svare Formel 1,men ettersom det stod idrett, skiftet jeg mening,og skrev et annet svar (spydkasting eller no sånt). Hadde ikke akkurat de bladene fra 2002, så jeg måtte bare tippe ;)

• edited November -1

Superboy skreiv:

Hei alle sammen, la nå Sigvald få være med i diskusjonen, han er jo ikke med ellers.

Einig. Det bør ikkje vera slik at ein er nøydt til å delta for å ha lov til å diskutere noko. Og pleier det ikkje å vera ganske normalt at det er nettopp dei som boikotter noko som har størst interesse av å diskutere det? :-)

• edited November -1

Formel 1 er nærmere definert som sport enn idrett, både etter min og Caplex' mening i hvert fall...

Forøvrig deltar jeg ikke på denne konkurransen, fordi jeg i så fall kun hadde fått med meg halvparten av spørsmålene, og dels fordi mange av de er så vanskelige at Olaf sannsynligvis hadde fått seg noen "lattiser" hver gang jeg sender inn svarforslag... :-)

• edited November -1

Har gjort litt moderering i denne tråden, håper det er greit.

• edited November -1

Spørsmål 3, 16. runde: Menes det deklamere ?

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Spørsmål 3, 16. runde: Menes det deklamere ?

Er dette en form for snik-predikantisme, eller? ;-)

• edited November -1

Er garantert deklamere eg har meint, ja. Skal rette det opp.

Dagens resultater er ute, forresten.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Det kreves faktisk **VELDIG** god kondisjon i de fleste bilsporter Sigvald. Det er ikke få timer med fysisk aktivitet Schumann gjennomfører hver dag.

Jeg har da aldri betvilt at disse sportsmennene bedriver mye idrettslige aktiviteter utenom for å være i god fysisk og psykisk form.

Superboy skreiv:

Hei alle sammen, la nå Sigvald få være med i diskusjonen, han er jo ikke med ellers. Har ikke noe greie på hva som er sport og hva som er idrett, men jeg leser tegneserier, og har lest masse om MARK BRETON, dessuten kunne det ikke være noe annet enn "formel 1".

Mark Breton er litt av en tegneserieklassiker ja. Andre kjente serier i samme genre er Jack Thomas og Julie Wood.

DonaldDuck skreiv:

Vi er kanskje ferdig med denne diskusjonen nå men... Jeg hadde faktisk tenkt å svare Formel 1,men ettersom det stod idrett, skiftet jeg mening,og skrev et annet svar (spydkasting eller no sånt). Hadde ikke akkurat de bladene fra 2002, så jeg måtte bare tippe ;)

Mitt poeng var altså ikke helt uten grunn...

Olaf Solstrand skreiv:

Og pleier det ikkje å vera ganske normalt at det er nettopp dei som boikotter noko som har størst interesse av å diskutere det?

Korreksjon:
    Min manglende deltakelse er ingen erklært boikott av NM. Jeg har bare valgt å la være å delta p.g.a. manglende motivasjon.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg har bare valgt å la være å delta p.g.a. manglende motivasjon.

Med all respekt, Sigvald: Du er så aktiv i NM-tråden at det ikkje er så veldig truverdig at du ikkje har motivasjon for dette. Du er jo ein av dei personane som engasjerer seg aller, aller, aller mest i NM jo, så litt motivasjon sit du garantert inne med :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?