Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald

1242527293040

Comments

• edited November -1

...og der falt jeg fra. Ai ai ai... Donald-pockets har jeg ikke kjøpt fast, men heller veeeldig sporadisk siden # 50. Men men, kommer vel flere sjanser. :-)

• edited November -1

Einherje skreiv:

...og der falt jeg fra.

Fint at det er flere av oss. Blir spennende å se hvordan topplasseringene blir etter dette.

• edited November -1

F A E N!
    Jeg tippa jo Spilledjevelen også endra jeg det!

• edited November -1

...men så hadde jeg nå aldri ambisjoner om å vinne heller da. Fordi da hadde jeg slått meg på flaska. Sitter heller her og trøstespiser klementiner istedet.
    Men håper fremdeles at min ambisjon om å komme på 5. plass holder. Har lyst på kalender og en HOF-bok av Paul Murry. (Så ærlig må jeg være.)

• edited November -1

Der er resultatlista ute, og det er framleis dei same fire personane som deler førsteplassen. **Ingen** har alt riktig lenger.

Applaus til Adamant, Bernie og whitesand som klarte trepoengeren, og trøst til Vegar som kunne ha rykka opp på førsteplass.

Dersom nokon av alle dei som ikkje svarte «Spilledjevelen» på treeren av ein eller annan grunn likevel er veldig overbeviste om at svaret deira er riktig, send meg ein PM og forklar kvifor.

• edited November -1

...stopper momsing av klementinere **ØYEBLIKKELIG** .

• edited November -1

Har no gitt poeng til dei fire personane som svarte at Andeby blei grunnlagt i 1819, ettersom det strengt talt er eit tolkingsspørsmål, og det var i 1819 kong Ferdinand sa fra seg retten til heile distriktet og Kornelius Kvakk gav Drakestaden namnet Andeby. (jf. «Kong Skrue av Skruerike»)

Men 1579 blir heilt feil.

• edited November -1

...men jeg svarte 1818? Dvs, jeg svarte at Drake grunnla Drakestaden i 1579, og deretter at Kornelius grunnla Andeby i 1818... jeg presiserte til og med at det var nok det siste årstallet man var ute etter (jeg bare tok med det andre for sikkerhets skyld)! Jeg vil også ha poeeeeng!

Stakkars min bror. Han fikk ikke sove i natt. Huffamei.

• edited November -1

Beklager, Kristin, min feil. No har du fått to poeng til og er oppe på 14. plass. :-)

Skjønner at Vegar tar det tungt. Eg og Tommy sat og fulgte med på svara som kom inn i heile går, og sat og tenkte at «wow, Vegar kjem til å gå opp på førsteplass, og han kjem til å ha den førsteplassen aleine!»

... nei, det er ikkje alltid så greitt. Men vi kan berre gi poeng for endelig svar, diverre.

(men han kan trøste seg med at han slipper det *enorme* forventningspresset det hadde medført, og at vinnersjansene framleis er eksisterande.)

• edited November -1

Hva hvis man ikke husker kilde til svar paa nr.5?

• edited November -1

krice skreiv:

Hvis du har det svaret Olaf tenker pa, sa spiller vel ikke det noen rolle. Hvis ikke, sa vanker det 0 poeng, hvis ikke noen andre har det samme svaret + godkjent kilde da :)

• edited November -1

Må bare bøye meg i støvet og gratulere de som klarte 3 poengeren i går - bra jobba! (eller utrolig god husk??) Måtte gi opp den også, og heller bruke helga til pepperkakebakst -så nå er donaldføttene og mikkehodene i boks. Ikke lett å krype oppover på lista, men vi får prøve å henge med videre som best vi kan. Lærer jo uansett mye, og gøy er det jo!

• edited November -1

NM er over for mitt vedkommende, etter flere dager uten internett. Dritt og atter dritt. Hadde nok ikke klart meg noe bra uansett, men det var skikkelig kjedelig.

• edited November -1

krice skreiv:

Men Kristin da, skulle ikke du lese anatomi? hehe ;)

• edited November -1

Du kan prøve å svare utan å oppgi kjelde. Isåfall vil du ikkje få poeng om du svarer noko eg ikkje veit at er riktig, og så sender du meg PM og klager fordi du meiner at det er riktig, og så ser eg nærare på saka.

Kan vel røpe at eg kjem til å godkjenne ein del fleire svar enn det oppgitte fasitsvaret.

• edited November -1

maia skreiv:

Må bare bøye meg i støvet og gratulere de som klarte 3 poengeren i går - bra jobba! (eller utrolig god husk??) Måtte gi opp den også, og heller bruke helga til pepperkakebakst -så nå er donaldføttene og mikkehodene i boks.

Takk for det.
    Det var en kombinasjon av hukommelse som husker ting en normalt ikke skal huske, og et godt stykke arbeid.
    Men ville heller hatt pepperkaker enn 3 poeng i NM, eller kanskje ikke :D

• edited November -1

Mc Elg skreiv:

Men Kristin da, skulle ikke du lese anatomi? hehe ;)

Ja takk, begge deler:)

• edited November -1

Skikkeleg vriene spørsmål i dag. Eg sleit med samtlege (kanskje utanom 3-poengspørsmålet, men eg er ikkje sikker på om eg får den godkjend).

• edited November -1

Hva skjer hvis man svarer flere svar på et spørsmål? Feks på nr. 5 i dag... er det skummel helgardering, får man trekk for det??

• edited November -1

Dersom du har sett denne figuren omtalt under to forskjellige namn, og du oppgir begge to, får du ikkje trekk for det nei. Forutsatt at svara er riktige såklart.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?