Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald

1151618202140

Comments

• edited November -1

Resultatlista oppdatert - berre elleve personar deler førsteplassen no ...

Guffen Delbekk skreiv:

Hadde det vært mulig med en funksjon (en pil eller noe) som viser om man har gått oppover eller nedover på lista siden forrige dag? Gjerne hvor mange plasser også.

Nei, diverre. Det er nok ei av desse endringane som krever at eg gjer om heile systemet fullstendig. Så beklagar.

• edited November -1

På fasiten kan man jo se hva det riktige svaret er.. Men hvis man er litt usikker, hvis man har svart noe som ''er både feil og riktig'' , hvordan kan man se hva man har fått poeng for? Det hadde vel ikke gått ann å stå om du har fått poeng på ''fasiten'' f.eks etter ''Ditt svar:'' eller no sånt? :)

• edited November -1

Nei, beklager, det går ikkje an med det systemet eg har akkurat no. Hadde eg tenkt på dette (og alt det andre som hadde gått an då) for seks døgn sidan, kunne eg klart å fikse det. Men skal eg leggja det til no, vil det medføre at alle resultata må sjekkast på nytt, og det vil eg helst slippe.

• edited November -1

Dette er virkelig morsomt. Synes en del av 1-poengerne faktisk er knallvanskelig og synes synd på dem som har liiitt dårlig hukommelse og ikke klarer å finne "trådene".
    Håper bare de vanskelige spørsmålene kommer opp mot helgene slik at det ikke går for mye utover nattesøvnen på hverdagene... Skal på jobb i morgen ettermiddag og er ikke ferdig før 2330 på kvelden. Derfor sitter jeg nå og løser oppgaven.
    Takk igjen til deg Olaf at du har laget dette.

• edited November -1

Ser ut som min skjebne så langt er å kunne svare hva jeg mener er riktig svar på 4 av spørsmålene og gjette på det 5. :)

• edited November -1

Jeg savner Donald-samlinga mi!!!
    Sorry, godt aa faa det ut... Gikk i hele gaar rundt med "Will you help me plant my corn" surrende oppi hodet, ikke saa enkelt i dag, nei...:)

• edited November -1

krice skreiv:

Jeg savner Donald-samlinga mi!!!

jeg savner min ogsaa, i saer etter at NM ble begynt, har flyttet til tyskland for aa studere

• edited November -1

Vel, idag tror jeg at iallefall jeg faller av. Enkelte spørsmål er jo umulig!

• edited November -1

Oooog der falt jeg ut av konkurransen. Spørsmålene i dag klarer jeg ikke å svare på uten tilgang til en Donald-samling som befinner seg midt mellom Roma og her, så denne konkurransen blir ikke helt grei for meg å være med i.

Men 25/27 poeng var da ikke så ille.

• edited November -1

Jeg greier ikke dette MED Donald-samling engang, så nå bærer det nedover på listene. Mottoet for dette mesterskapet må være Piet Heins gruk:

"Stor er den, der ved, men større
    er den, der ved, hvor han skal spørre!"

• edited November -1

Må vist også gi meg :( Irriterende ettersom jeg vet nøyaktig hvilke Donaldpermer hjemme jeg skal slå opp i.

Jeg foreslår at fristen for alle videre oppgaver blir 24. des. For å holde på julekalender-prinsippet, så kan det fremdeles komme nye spørsmål hver dag som planlagt. Dermed kan vi studenter sjekke Donald-samlinga når vi kommer hjem på juleferie :)
    (syte og klage) ;)

• edited November -1

Oppdaget nå at følgende stod i Wikipedia:

Hva B-en i B-gjengen står for blir røpet i episode 2 av Skrues liv, «Mississippis herre», hvor Skrue møter B-gjengens besteforeldre, gjengen til «Kaptein Blotøsjti».

Er det noen som har lagt det inn nylig, eller stod dette her før 4. des? :)

• edited November -1

Lagt til 4. desember av TeeJay ifølgje historikken.

• edited November -1

Jeg erklærer meg delvis skyldig i tiltalen.

• edited November -1

Burde kanskje vente med å legge ut slikt, til etter svarfristen er omme..

• edited November -1

Det virker som dette er dagen da allviterne blir skilt fra Googlerne. :)

Desverre er jeg i den siste gruppa. :(

• edited November -1

Nå er det no sprøtt med forumet igjen. Håper det ikke går utover NM svarene og sånt.. :S

• edited November -1

Mine varmaste gratulasjonar til dei **sju** personane som no deler førsteplassen og har alt riktig. Dette blir berre jevnare og jevnare.

• edited November -1

Hvor mange poeng får hvis vi bare husker navnet på en av ungene til Svarte-Petter..? Et halvt trøstepoeng burde vi da få. :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Hvor mange poeng får hvis vi bare husker navnet på en av ungene til Svarte-Petter..? Et halvt trøstepoeng burde vi da få. :)

Hør, hør! :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?