Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald

1141517192040

Comments

• edited November -1

Finnes også en funksjon som heter killfilter som jeg vurderer sterkt å bruke så lenge NM pågår. Heiarop fra tribunene er greit, men tåkedotter som ødelegger konkuranseforholdene er verre :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Finnes også en funksjon som heter killfilter som jeg vurderer sterkt å bruke så lenge NM pågår. Heiarop fra tribunene er greit, men tåkedotter som ødelegger konkuranseforholdene er verre :)

OK, Jeg skal prøve å legge en kraftig demper på mitt engasjement i NM. Som en annen debattant påpekte kan jeg heller kommentere Olafs dømming o.l. via PM til Olaf. ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Scrooge skreiv:

Sigvald skreiv:

Bernie skreiv:

Spørsmål 1, 5. runde.
    Er det et bestemt årstall du er ute etter, eller holder det med f.eks. jernalderen?

Som historiker vil jeg mene at jernalderen ikke er presist nok. Du bør kunne skille mellom romertid, folkevandringstid og vikingtid, men som vanlig er det selvsagt opp til dommerne å avgjøre..

For å si det som en Stortingsrepresentant en gang sa det i Stortingssalen, og dette er faktisk sant: "Ærede President, hvis det hadde vært lov til å kalle den ærede representanten (NN) for en idiot, så hadde jeg gjort det. Men siden det ikke er lov, så sier jeg det ikke."...

Jeg synes ikke at du skal omktale Bernie på den måten.

Er dette mulig?? Er sikker paa at jeg maa ha lest feil et sted...(skummer igjennom innlegget)... Nei, det er fakta...:)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

OK, Jeg skal prøve å legge en kraftig demper på mitt engasjement i NM. Som en annen debattant så kan jeg heller kommentere Olafs dømming o.l. via PM til Olaf.

Har du problemer med å få reisning? Noe må det IHVERTFALL være... Nå virker det som du bare er ute etter å ødelegge. Syntes du bør gå tilbake og redigere innlegget ditt, og om du har minst en hjernecelle vet du hvilket innlegg det er snakk om.

Men nå er det for sent, for det er jo sitert ørten ganger...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Som en annen debattant så kan jeg heller kommentere Olafs dømming o.l. via PM til Olaf.

**HVORFOR** skal du det ? Du deltar ikke engang ?

• edited November -1

Kanskje en litt unødvendig diskusjon vi har nå, men det er i hvertfall ikke kjedelig her !

• edited November -1

Scrooge skreiv:

Forøvrig så påtar jeg meg å minne om at det finnes en funksjon som heter PM. Den funksjonen anbefales til spørsmål, som angår f.eks.. Tja, la oss si NM

Er klar over det, men var kanskje ikke bare meg som lurte på dette? Så for at alle skal få en klarhet i dette tenkte jeg at det var redeligst å kjøre spørsmålet åpent så alle har mulighet til å lese svaret. Og i motsetning til andre deltakere som ga et konkret svar var mitt spørsmål og dermed svaret jeg fikk av Olaf et eksempel.
    Dessuten var mitt spørsmål ute snaue 21 timer før svarfristen gikk ut, i motsetning til det andre svaret som kom inn ca. 20 min. før svarfristen gikk ut. Dermed skulle det være nok tid til at alle deltakerene kunne få lese hva både mitt spørsmål og svaret jeg fikk. Dessuten gikk det i en tråd som jeg regner med at alle deltakerene som deltar i NM ville lese.

Sigvald skreiv:

Bernie skreiv:

Spørsmål 1, 5. runde.
    Er det et bestemt årstall du er ute etter, eller holder det med f.eks. jernalderen?

Som historiker vil jeg mene at jernalderen ikke er presist nok. Du bør kunne skille mellom romertid, folkevandringstid og vikingtid, men som vanlig er det selvsagt opp til dommerne å avgjøre.

Jeg vet at jernalderen er noe svevende når det gjelder tidsperspektiv, men dette var bare for å illustrere et eksempel.

• edited November -1

No har eg lagt til makspoengsum på resultatlista, makspoengsum for dag på fasiten ... og lagt til ei liste over dine eigne svar på fasitsida, slik at du kan sjå kva det er du har svart, for dei som ikkje hugsar det. :-)

• edited November -1

Kjempe!:)

• edited November -1

flott! blir mye enklere å holde oversikten nå=)

• edited November -1

Hvorfor kan jeg ikke editere det svaret jeg svarte feil på ?? :) Ellers ett helt nydelig stykke arbeid (igjen).

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

No har eg lagt til makspoengsum på resultatlista, makspoengsum for dag på fasiten ... og lagt til ei liste over dine eigne svar på fasitsida, slik at du kan sjå kva det er du har svart, for dei som ikkje hugsar det. :-)

Perfekt! Nu fattas bara att ditt eget namn i resultatlistan ligger mot röd bakgrund (eller någon annan färg som syns), liksom de av dina svar som inte är korrekta :-)

• edited November -1

germund skreiv:

Perfekt! Nu fattas bara att ditt eget namn i resultatlistan ligger mot röd bakgrund (eller någon annan färg som syns)

Slik som no?

, liksom de av dina svar som inte är korrekta :-)

Det blir verre, ettersom poengsystemet for augeblikket ikkje har innlagt informasjon om kva spørsmål du har fått godkjent og ikkje. Då må vi eventuelt lage eit nytt system og leggja inn heile resultatlista på nytt, og det trur eg blir litt for mykje arbeid til at det er verdt det. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

germund skreiv:

Perfekt! Nu fattas bara att ditt eget namn i resultatlistan ligger mot röd bakgrund (eller någon annan färg som syns)

Slik som no?

Du förstår innebörden av " :-) " hoppas jag :-) . Fast det ser bättre ut så jag tackar!

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

- På siste spørsmål gav vi eitt poeng av to til det eine mennesket som svarte at det står for «gjengen til kaptein B» utan å forklare kva B-en i Kaptein B står for.

Det var meg. Litt flaut at eg ikkje har fått med meg at B-en står for Blodtørstig, når eg har lese den nemnde historia så mange gonger, og når eg i fleire år har lurt på kva B-en i B-gjengen står for. Utruleg glad for at eg endeleg har fått vita det, i alle fall. Lenge leve NM i Donald!

• edited November -1

Men hva heter kaptein B på engelsk? Heter han kaptein Beagle? (det høres jo unektelig litt sært ut). Er det "riktig" å si at B-gjengen egentlig heter "Blodtørstig-gjengen"? En veldig artig oversettelse fra oversetterens side, naturligvis ("Blotøsjti! hahaha! jeg lo av den)!

• edited November -1

Han heter Captain Blackheart på engelsk mener jeg.

• edited November -1

Han heter Blackheart Beagle i original-versonen.

• edited November -1

Hadde det vært mulig med en funksjon (en pil eller noe) som viser om man har gått oppover eller nedover på lista siden forrige dag? Gjerne hvor mange plasser også. :)

• edited November -1

Endelig full pott :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?