Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1111214161740

Comments

• edited November -1

pryds skreiv:

... og i anden runde anede jeg ikke svaret på spørgsmålet om inspirations-filmen til Fødselsdagen/The Duck Who Never Was. Så jeg satsede og gættede på "The Man Who Never Was" fra 1956. Æv æv. :-)

Da var vi to :D

• edited November -1

Bernie skreiv:

Da var vi to :D

Seks, faktisk. Pluss ein stykk «The spy who never was», ein bunke Citizen Kane og overraskande mange «Donald's Happy Birthday».

• edited November -1

Hei!
    Jeg vet at det ikke er lov til å klage, men jeg svarte riktig etter fasiten på fire spørsmål (ikke 3-eren), og pluss de fire piengene jeg hadde fra forrige runde, skulle jeg vel ha 8 poeng, ikke sant...:-) Er det noe du kan skjekke opp???

• edited November -1

Hei,

du svarte feil på toeren. «Donaldisten» og «'Donaldismen' av Jon Gisle» er to vidt forskjellige ting.

Eg likte forresten svaret ditt på treeren veldig godt, og hadde utruleg lyst til å gi deg poeng for det. :-) Men eg kunne ikkje ...

• edited November -1

No vart eg nyfiken. Kva svarte du på nr. 3, MicMac?

Elles er eg veldig nøgd med spørsmåla så langt. Dei er verkeleg noko å bryna seg på, samstundes som eg føler at eg veit ein del. Det er kjekt. Det vert sjølvsagt langt verre når 2- og ikkje minst 3-poengspørsmåla kjem, men det er slik det skal vera. Det er då eliten skal skilja seg ut.

Variasjonen i spørsmåla er bra, synest eg. Det har vore ein del Barks så langt, det er berre rett og rimeleg.
    Elles har dei unge meir grunn til å vera bekymra enn deg, germund. Det har ikkje vore så mange spørsmål frå dei nyaste seriane enno. :-)

• edited November -1

Ok, jeg visste ikke at 3-eren OG 1-eren var feil Sorry!:-)

Til slutt må jeg si at det er noen utrolig morsomme spørsmål! Selv om jeg vet at ikke har en sjangs i havet å komme blandt de ti beste gjør det julen mer spennende. Selv har jeg aldri klart å følge med på adventserier ol. jeg går alltid glipp av halvparten, men dette "adventmesterskapet" skal jeg klare å følge med på å være med på ALLE! Det viktigste er ikke å vinne men å delta, ikke sant?:-D

• edited November -1

Og folket samler seg, og venter i spenning på resulatatet av runde nr. 3 i NM i Donald:)

• edited November -1

Går det an å lage svarboksene lengre? Da blir det mer oversiktlig...

• edited November -1

Det går an. To minutter ...

• edited November -1

Takk...

• edited November -1

" I kva land held.."
    Ordet "kva", betyr det "hvilket" eller "hvilke"? Er det mer enn et land?

• edited November -1

Superboy skreiv:

" I kva land held.."
    Ordet "kva", betyr det "hvilket" eller "hvilke"? Er det mer enn et land?

Det betyr "hvilket" i denne sammenhengen;)

• edited November -1

Det er snakk om eitt land her, ja.

• edited November -1

Sånn cirka når er kveldens resultatliste klar? Lurer på om jeg skal gidde å vente, eller om jeg bare skal legge meg, da jeg er lovlig trøtt.

• edited November -1

hehe, dagen er fortsatt ung

• edited November -1

Til vanlig ville jeg vært enig med deg, men nå har jeg desidert mest lyst til å sove.

• edited November -1

Vel, vi har berre sagt at resultatlista skal oppdaterast ein gong om dagen - og det kjem nok ikkje alltid til å bli like etter midnatt, for å seie det sånn.

I dag er det Tommys tur å rette, og han skulle sjå ein film først som han rekna med at var ferdig ti over halv ett eller deromkring.

Men du kan trygt leggja deg til å sove, tala på resultatlista er dei same i morgon tidleg og heilt fram til midnatt, dei.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

[...] han rekna med at var ferdig ti over halv ett eller deromkring.

Nå ja, den er da også kun lige passeret tre kvarter over kvart i halv et for små ti minutter siden... (sorry, kunne ikke dy mig ;-))

• edited November -1

Ja, jeg må si det er mange pålogget nå for tiden !! :)

• edited November -1

Skulle det gå att varje dag skriva ut max-poengen på sidan för resultatlistan, dvs hur många poeng man hypotetiskt hade haft om man svarat korrekt på *allt*?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?