Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

191012141540

Comments

• edited November -1

Kristin skreiv:

Jeg gruer meg litt til to- og trepoengerne, jeg :-)

Ja, det kan blir interessant. Det er vel da man skiller kaffen fra fløten...

• edited November -1

Kristin skreiv:

(jeg har dessverre ikke den skummelt gode hukommelsen til brodern, og han vil jo ikke hjelpe meg, redelig som han er)

Heh. Det er **lov** til å hjelpe kvarandre. Det er berre ikkje særleg smart. :-)

• edited November -1

germund skreiv:

Tommy skreiv:

Røynda = virkeligheten

TACK! Jag kände mig lite bortkommen som svensk ett tag :-)

Olaf har faktisk flere ganger gitt klar beskjed om at det **ikke** er tatt hensyn til dansker og svensker ved utformingen av disse sidene. Slik er det bare ;-)

krice skreiv:

Pleier du virkelig aa diskutere regler og poeng-givning med arrangörene/deltakerne/spillerne av OL og VM??

Nei, men dem har jeg heller ikke noe personlig forhold til.

• edited November -1

Er det bare de som var med fra første dag som kan være med, eller kan jeg være med fra idag ? Får kanskje ikke tid alle dager men hadde allikevel vært moro å prøve litt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf har faktisk flere ganger gitt klar beskjed om at det **ikke** er tatt hensyn til dansker og svensker ved utformingen av disse sidene. Slik er det bare ;-)

Det är väl helt ok i ett NM! Jag ser mig ändå bara som en bonus-deltagare. Eftersom jag inte är insatt i debatten norsk-nynorsk tyckte jag bara det var kul att en norrman behövde fråga vad "røynda" betydde och kände mig helt plötsligt inte lika ensam i min språk-okunnighet.

• edited November -1

Helen skreiv:

Er det bare de som var med fra første dag som kan være med, eller kan jeg være med fra idag ? Får kanskje ikke tid alle dager men hadde allikevel vært moro å prøve litt.

Ja, for all del, du kan «melde deg på» på julaften dersom du har lyst til det. Du har sjølvsagt gått glipp av sjansen til å vinne dei fem poenga vi delte ut i går, men det er 195 poeng som ikkje er delt ut enno ...

Så du trenger ikkje å delta kvar dag nei - sjølv om det sjølvsagt er ein fordel. :-)

• edited November -1

Hehe, uvanlig mange pålogget nå ja...

• edited November -1

Ser at Olaf i faciten for 2. runde, oppgave 5 glemmer å nevne det viktigste, nemlig at Antons mynt er en dime (10 cent) i original utgaven og en 50-øring i den norske oversettelsen...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ser at Olaf i faciten for 2. runde, oppgave 5 glemmer å nevne det viktigste, nemlig at Antons mynt er en dime (10 cent) i original utgaven og en 50-øring i den norske oversettelsen...

Korleis er det det viktigaste? Artig trivia, joda, men viktigast?!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er 25 øre i den jeg har lest :S

• edited November -1

Ikke hold oss slik på pinebenken! Oppdater resultatlista! :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

...og jeg ser at du faen ikke gir deg. Kan du se til pokker å hute dæ hut!?!

Dessuten i den oversettelsen jeg leste var det en 25-øring. Så hvilken mynt det egentlig er i forhold til dimen er knekkende revnende likegyldig!!!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Kan du komme med en kildehenvisning her? I min utgave (nå kan jeg desverre ikke finne ut hvilken, for den ligger hjemme) står det 25 øre!

Håper de som er før meg i alfabetet ryker ut snart, så jeg kommer øverst på resultatlista ;)

• edited November -1

Resultatlista oppdatert. Som vanleg gjelder regelen om at det _kan_ forekome menneskelege feil. Ta kontakt med meg på pm om du skulle leggja merke til ein.

• edited November -1

Jeg må si at det er god vanskelighetsgrad på spørsmålene! Må virkelig bruke nøtta her.

Dette blir virkelig spennende utover :)

• edited November -1

Diff skreiv:

Håper de som er før meg i alfabetet ryker ut snart, så jeg kommer øverst på resultatlista ;)

Bah! Dumme alfabetiske rekkefølge.

• edited November -1

Du får skifta namn då, Øystein. Gå inn på rediger profil, og bytt namn til Aaastein.

• edited November -1

Einherje skreiv:

i den oversettelsen jeg leste var det en 25-øring. Så hvilken mynt det egentlig er i forhold til dimen er knekkende revnende likegyldig!!!

Det er en 50-øring i "Beste Historier fra Donald Duck & Co" nr. 5.

• edited November -1

Hade det inte varit bra om poengen för varje spörsmål också stått i facit? Just nu gör det ingen skillnad men när vi får 2- och 3-poengare är det lättare att upptäcka eventuella poeng-fel.

• edited November -1

Godt tips det, skal leggja det til i løpet av dagen. Det første 2-poengsspørsmålet kjem forsåvidt i morgon ... :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?