Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

18911131440

Comments

• edited November -1

Pocket skreiv:

Du mener vel 24*7*6...

Selvsagt. Det var da også de tallene jeg regnet med.

Einherje skreiv:

Kjære kjære Sigvald. Du har fått sagt ditt nå, og mitt forslag til deg enkelt og greit siden du har valgt å ikke delta er enkelt og greit: Hold deg unna denne tråden nå fordi du bare fremstår som en kverulantisk suring.

Det at jeg ikke deltar er da ikke ensbetydende med at jeg ikke er interessert i denne konkurransen. Jeg er da også interessert i neste års vinter OL og VM i fotball selv om jeg ikke skal delta i noen av dem ;-)

Vær voksen nok til **ikke** å komme inn her siden du ikke bidrar med annet enn å forsure atmosfæren. Du bidrar ikke til noe positivt her inne med fremgangsmåten din.

Olaf vet nok å si fra dersom det skulle være slik.

• edited November -1

Den filmen i spørsmål 1.... er det en tegnefilm eller en "ekte" film?

• edited November -1

Tommy skreiv:

Røynda = virkeligheten

TACK! Jag kände mig lite bortkommen som svensk ett tag :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det at jeg ikke deltar er da ikke ensbetydende med at jeg ikke er interessert i denne konkurransen. Jeg er da også interessert i neste års vinter OL og VM i fotball selv om jeg ikke skal delta i noen av dem ;-)

Pleier du virkelig aa diskutere regler og poeng-givning med arrangörene/deltakerne/spillerne av OL og VM??

• edited November -1

Det tror jeg nok du vet svaret på. :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

...eg godkjente òg svar av typen «seks veker konstant skytteltrafikk».

Det er dog **ikke** det det var spørsmål om Olaf - du spør konkret etter antall flyforsendelser...

Olav spurte vel etter "Kor mange fly du må ha for å frakte 1 mld. flaskekapsler"
    Man trenger selvsagt bare 1 fly, men poenget her er vel hvor mange kapsler det er plass til i 1 fly (da vet vi også hvor mange turer flyet må foreta), og for å svare på det, må man kjenne til hvilken historie det dreier seg om, og det er da man viser kunnskaper om Donald (og Barks, i dette tilfelle)
    Nå deltar ikke jeg i denne konkurransen, og burde kanskje ikke kommentere i denne tråden :-)
    Jeg har hele donald-samlingen utilgjengelig i øyeblikket, og har dessverre ikke alle svarene i hodet. Hadde heller ikke tenkt å legge ut melding om at jeg ikke deltar i NM, men ser at det er viktig for andre å melde fra om dette, så...

• edited November -1

Mcgorien skreiv:

Den filmen i spørsmål 1.... er det en tegnefilm eller en "ekte" film?

Det må du finne ut sjølv. :-)

• edited November -1

Har lige et spørgsmål. Jeg svarede i går på spørgsmål 1 om hvor mange sider et normalt Donald Blad har, 64 sider. Men svaret er 68. Altså får I normalt 68 sider hver gang, og er det bare ekstra reklamer eller er det nogle ekstra 1-siders historier?

• edited November -1

Eg trur at vi har fire sider med oppgåver og slikt som ikkje finst i Danmark og Sverige. «Hodepine». Opprinneleg var dette eit A5-bilag på åtte sider som var stifta fast midt inne i bladet, men etterkvart gjekk dei over til å integrere det på fire sider inne i bladet, som gjorde at dei utvida til 68 sider til saman.

• edited November -1

Jeg vet ikke i denne uka, men forrige uke og noen uker siden, var det rundt 50 sider ! tror jeg (husker ikke antallet helt) :)

• edited November -1

Hei! på spørsmål 3. Menes det da en ekte person eller en tegneseriefigur??? PS: Dette er kanskje et dumt spørsmål,men...;-)

• edited November -1

Det er snakk om ein person «i virkeligheten». Korleis du veljar å tolke dette er opp til deg, det finst uansett berre eitt riktig svar.

• SvKSvK
    edited November -1

DonaldDuck skreiv:

Jeg vet ikke i denne uka, men forrige uke og noen uker siden, var det rundt 50 sider ! tror jeg (husker ikke antallet helt) :)

Nei, det stemmer nok ikke. 68 sider har vært et fast sidetall ganske lenge. Eneste unntak er vel Sommerlesningen, og at det denne uken var 72 sider på grunn av ekstra reklame. Rundt 50 sider har det i hvert fall ikke vært.

• edited November -1

Spørsmålet om Spøkelseskladden "unmasked": Er det en bestemt tegners versjon av denne som det tenkes på ? Han kan jo ligne på mange - er det kun et fasitsvar ? - eller kan flere svar godtas hvis de er godt begrunnet ?

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Drit, jeg skreiv 1 million fly istedet for 1000. Drit.

Hehe, jeg og, matte-evnene svikta når jeg trengte de som mest.. hvor mange millioner var det nå egentlig i en milliard?=)

• edited November -1

Gunnar And;
    Spørsmålet om Spøkelseskladden "unmasked": Er det en bestemt tegners versjon av denne som det tenkes på ? Han kan jo ligne på mange - er det kun et fasitsvar ? - eller kan flere svar godtas hvis de er godt begrunnet ?

det finnes bare ett svar på det spørsmålet, det er jeg ganske sikker på.

• edited November -1

Det finst eitt bestemt fasitsvar på dette, ja. Det er vel strengt talt berre ein påstand, men likdomen er der, og er ofte påpeika i donaldistiske kretsar, så ei kjempeutfordring bør det ikkje vera å finne dette fasitsvaret.

• edited November -1

Vil det komme spørsmål som angår Donald Pocket, ellEr er det kun DD&Co?

• edited November -1

Det vil kome spørsmål om alt som har med Donald å gjera, vi begrenser oss ikkje til donald-blada nei.

• edited November -1

Jeg takker gud for Inducks... jeg husker som oftest hvor ting er fra, men jeg husker ikke hvor jeg kan finne de historiene (jeg har dessverre ikke den skummelt gode hukommelsen til brodern, og han vil jo ikke hjelpe meg, redelig som han er) og som oftest ikke hva de heter en gang...

Jeg gruer meg litt til to- og trepoengerne, jeg :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?