Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Beinharde tider

edited November 2005 in Donaldisme

I Donald Duck & Co nr. 46 er det en historie som heter Beinharde tider. Denne er skrevet av Carl Barks og tegninger av Daan Jippes. Syntes jeg hadde sett denne historien før og søkte litt på inducks. Da fant jeg ut den var utgitt i 1971, men da av en annen tegner. Nemlig John Carey. Denne historien er å finne i nr. 30, 31 og 32 1971 om noen skulle være interessert. Det er gjort noen endringer i den nye versjonen som foreksempel General Sniff er med Hakkespettene istedenfor Pluto som er i den gamle versjonen. :)

Comments

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

I Donald Duck & Co nr. 46 er det en historie som heter Beinharde tider. Denne er skrevet av Carl Barks og tegninger av Daan Jippes. Syntes jeg hadde sett denne historien før og søkte litt på inducks. Da fant jeg ut den var utgitt i 1971, men da av en annen tegner. Nemlig John Carey. Denne historien er å finne i nr. 30, 31 og 32 1971 om noen skulle være interessert. Det er gjort noen endringer i den nye versjonen som foreksempel General Sniff er med Hakkespettene istedenfor Pluto som er i den gamle versjonen. :)

Hmmm. I Barks- indekset fra 1995 står det at den historien ble utgitt i nr. 31-32/1971. Hva er riktig Geir?

• edited November -1

Hmmm. I Barks- indekset fra 1995 står det at den historien ble utgitt i nr. 31-32/1971

Det kan godt hende. Jeg har bare den siste delen, altså nr.32, men i Inducks sto det at historien var fra 30-31 så da plusset jeg på det jeg visste...:)

Her er historien i Inducks http://coa.inducks.org/story.php/x/W+JW++++8-01//Beinharde+Tider++_

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Hmmm. I Barks- indekset fra 1995 står det at den historien ble utgitt i nr. 31-32/1971

Det kan godt hende. Jeg har bare den siste delen, altså nr.32, men i Inducks sto det at historien var fra 30-31 så da plusset jeg på det jeg visste...:)

Her er historien i Inducks http://coa.inducks.org/story.php/x/W+JW++++8-01//Beinharde+Tider++_

Hadde du sett etter så er den utgitt i 2 deler i Sverige og Danmark, altså har Geir og Erik rett, Einar fikser nok dette i Norske Inducks.

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Det er gjort noen endringer i den nye versjonen som foreksempel General Sniff er med Hakkespettene istedenfor Pluto som er i den gamle versjonen. :)

Eg vil tippa at Barks brukte Sniff i skissene og manuset sitt. Er det nokon som kan bekrefta dette?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?