Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hvordan finne gamle Donald-bøker?

edited November 2005 in Donaldisme

Da jeg var liten hadde jeg mange Donald-bøker, spesielt var det en som jeg kunne tenkt meg å finne igjen, den var full av historier Dolly (og Donald). Jeg likte denne boken så godt. Jeg aner ikke hva den het, den var stor og rosa :)

Comments

• edited November -1

solveig skreiv:

Da jeg var liten hadde jeg mange Donald-bøker, spesielt var det en som jeg kunne tenkt meg å finne igjen, den var full av historier Dolly (og Donald). Jeg likte denne boken så godt. Jeg aner ikke hva den het, den var stor og rosa :)

Tvilsomt. Kjempeboken "Vi, Dolly og Donald" (1982) var IKKE rosa og det var heller ikke historier av Don Rosa i den.

Denne kan du, om du er heldig, finne i en bruktbod. Ebay o.l. er skumlere.

• edited November -1

Det kan jo hende at ho tenker på ei heilt anna bok, då, som faktisk VAR rosa ...

og det var heller ikke historier av Don Rosa i den.

Hehe. :-)

Det er det vel ikkje ...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Tvilsomt. Kjempeboken "Vi, Dolly og Donald" (1982) var IKKE rosa og det var heller ikke historier av Don Rosa i den.

Det er dog større **sjanse** for å faktisk få tak i den gjennom Ebay enn det er for å tilfeldigvis snuble over den i ei bruktbod...

• edited November -1

Den var faktisk rosa så vidt jeg kan huske, og historiene var sentrert rundt Dolly, noe som er uvanlig. Den hadde ingenting med Don Rosa å gjøre :) (Når jeg tenker på alle Donald-blader og bøker jeg har eid som bare har blitt kastet...Det er fryktelig trist.) :)

• edited November -1

Var det ei bok med teikneseriar i, eller var det meir ei «barnebok» med illustrerte vanlege teksthistorier og slikt?

• edited November -1

Nå er jeg usikker på forskjellen?

Den hadde vanlige tegneseriehistorier, bare at de var heftet i en bok og ikke i et blad. Så vidt jeg kan huske, dette er jo en stund siden! :)

• edited November -1

Forskjellen er at med det andre meiner eg at boka inneheld ei vanleg barnehistorie som består av TEKST («Dolly lette i alle skuffene og skapene på hele kjøkkenet, men hun klarte ikke å finne den magiske sitronen. Kanskje Donald hadde tatt den?» eller noko sånt) som i tillegg har illustrasjonar på kvar side. Av typen vanlege bildebøker altså.

Har minner om å ha vore med i fleire bokklubbar der det var ein del slike bøker, inkludert ein del med Donald.

• edited November -1

Nei, det var det definitivt ikke, det var en ordentlig tegneseriebok.
    Ikke at Dolly er favoritten min, men jeg var så glad i den boken, hadde vært så koselig å lese den igjen. Jeg tror Hetti, Letti og Netti var med i en del av historiene, altså virkelig Dolly-fokus, men det var mest søt-romantiske Dolly-Donald-historier! :)

• edited November -1

Hva mener du med at boken var "stor" da? I tykkelse eller format?
    Kan du gi oss et pekepinn på formatet?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

solveig skreiv:

'

Hehe, hvor står det at at det er kjempeboken hun snakker om?

• edited November -1

Pocket skreiv:

Hehe, hvor står det at at det er kjempeboken hun snakker om?

Hun skrev:

..den var stor...

• edited November -1

Ho skreiv òg ...

jeg var liten

-- då er målestokken for kva som er stort ein litt annan. :-)

• edited November -1

Den var en del større enn A4 format kanskje, og litt bredere, men ingen kjempe, og altså rosa (uten Don foran ;)).

Når jeg tenker meg om så er det en mulighet for at den var på islandsk, men jeg tror den var norsk. Uansett, så er den vel utgitt begge steder, så det spiller liten rolle. :)

• edited November -1

Då er det **definitivt** ikkje «Vi, Donald og Dolly», som er både kvit og ein del større.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?